Deze motor heeft nog de 67mm boring, vanaf 1999 zijn ze 66,4mm
geworden.
Motor rijtechnisch: genoeg trekkracht van onderuit om zonder koppeling steile hellingen te pakken.
Het middengebied is beestachtig, met een top die vervaagd.
Dus motor in het middengebied houden voor opschieten is raadzaam.
Dit type heeft marzocchi conventionele voorvorken 50mm. Ik heb daar wat aangedaan door ze wat progressiever te maken. In eerste instantie viel je bij elke jump door de hele vering heen op de bodem. Is nu een stukkie beter.
Achtervering is kritiek. Heeft verschrikkelijk langzame rebound. Ik heb de rebound helemaal open gezet. En nu gaat het wel. Ik ben erg licht dus wellicht speelt dat een rol. Trouwens achterschokbreker is een Boge Sachs, wwwaaaattttttt????? juist ja boge sachs. Formule 1 rijdt er geloof ik ook mee. Dus daar zullen ze wel werken denk ik.
De koppelings kabel dient aangepast te worden, anders moet je een bodybuilder zijn. De kabel regelmatig vervangen dient ook aanbeveling.
De koppeling maakt een takke herrie als je stilstaat. Het lijkt dan of alles in de motor vervangen dient te worden. Maar het is gelukkig schijn.
Zodra je weg rijdt is het over, althans ik hoor het niet meer .
Buiten het feit dat de motor mij nog nooit in de steek heeft gelaten, technisch gezien, moet de carburateur wel goed gezet worden. Anders moet je regelmatig, met trail rijden, je bougie vervangen(kool aanslag).
Een 64-j1 naald is in de zomer aan te bevelen. Hierdoor staat ie in het middengebied vanaf gas dicht wat armer, wat je bougie en motor wel fijn vindt. In de winter de 64-j3 rijden is beter, en dan komt de power ook goed tot z'n recht.
Toen ik nog niet erg bekend was met het type 2takt en huskies in het bijzonder heb ik wat lopen zoeken naar de juiste info. Uiteindelijk allemaal gevonden, ook goed!kope zuigertjes van woesnner.
Ik denk dat ik nu maar moet stoppen.
ciao
Husqvarna WR250 1998
Moderator: ghulst