Hey,
Ik was vandaag ff wezen kijken naar een Honda Cr 250 voor een vriend van me.
Toen ik bij het starten kwam viel me op dat de compressie wel behoorlijk laag was, terwijl de eigenaar had gezegt dat de 'nieuwe' zuiger pas 3 uur gelopen had. Nou heb ik daar echt mijn twijfels over omdat ik met mijn ktm gewoon last van mijn voet krijg al ik hem aankick (met gewone schoenen net als bij de cr). Dus is dit normaal voor een cr?? of klopt er gewoon iets niet?
Nieuwe zuiger?
Moderator: ghulst
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
De zuiger kan er wel 3 uur in zitten, maar dat zegt niet dat je cilinder nog goed is en/of het wel de juiste maat zuiger is.
Om een CR250 aan te trappen moet je toch nog aardig wat kracht zetten.
Om een CR250 aan te trappen moet je toch nog aardig wat kracht zetten.
Je kunt het beste een van deze twee dingen doen (het is me niet helemaal duidelijk of je vriend de motor al gekocht heeft of niet, maar goed):
- De zuiger en de cilinder na (laten) kijken en (laten) meten of deze nog goed bij elkaar passen.
- Een compressiemeting (laten) doen.
Als hij deze motor net heeft gekocht, zou ik alles een keer goed nakijken en de standaard dingen, zoals bijvoorbeeld olie, vervangen.
Als hij de motor nog niet heeft gekocht, houd er dan rekening mee, dat je vriend wel een bedrag aan de kant moet leggen voor eventuele onderdelen die die CR nog nodig heeft (rond de 100,-tot 150,- als het tegenzit)
Gr. Luc
- De zuiger en de cilinder na (laten) kijken en (laten) meten of deze nog goed bij elkaar passen.
- Een compressiemeting (laten) doen.
Als hij deze motor net heeft gekocht, zou ik alles een keer goed nakijken en de standaard dingen, zoals bijvoorbeeld olie, vervangen.
Als hij de motor nog niet heeft gekocht, houd er dan rekening mee, dat je vriend wel een bedrag aan de kant moet leggen voor eventuele onderdelen die die CR nog nodig heeft (rond de 100,-tot 150,- als het tegenzit)
Gr. Luc
Bedankt voor de reacties!
Nee de motor is nog niet gekocht, we hebben alleen ff gekeken..
Wat me ook opviel is dat de schakelpook speling had, dat wil zeggen hij kon een stukje in en uit het karter geduwd/getrokken worden. Het was niet zo heel erg veel maar wel genoeg om de schakelpook tegen het vliegwiel kapje (of mischien het koppeling kapje, geen idee wat er aan die kant zit) te laten schuren is dit ook erg?
En ik had ook het idee dat hij een beetje schraal stond, maar dat is wel te verhelpen..
Alleen die zuiger he, volgens mij hebben we niet het echte verhaal gehoord
Nee de motor is nog niet gekocht, we hebben alleen ff gekeken..
Wat me ook opviel is dat de schakelpook speling had, dat wil zeggen hij kon een stukje in en uit het karter geduwd/getrokken worden. Het was niet zo heel erg veel maar wel genoeg om de schakelpook tegen het vliegwiel kapje (of mischien het koppeling kapje, geen idee wat er aan die kant zit) te laten schuren is dit ook erg?
En ik had ook het idee dat hij een beetje schraal stond, maar dat is wel te verhelpen..
Alleen die zuiger he, volgens mij hebben we niet het echte verhaal gehoord
Honda crf 250
Het beste kun je even vragen naar of de eigenaar het bonnetje heeft van de zuiger, of misschien wel de factuur als hij het heeft laten doen door een motorzaak. Heeft hij niets, dan zou ik toch echt twijfelen of hij de waarheid spreekt, of hij moet wel heel vertrouwd overkomen. Maar er wordt vaak mooi over dingen gesproken, die niet direct zichtbaar zijn.
Wat betreft de speling van het schakelpookje. Het is normaal dat deze wat speling heeft. Je ziet wel vaker dat ze net tegen het vliegwielkapje aan kunnen komen. Ik zou toch even aan iemand anders navragen of dit niet TE veel speling is.
Welk bouwjaar is de motor eigenlijk? Betaal er niet te veel voor, er staan er zat.
Succes verder!
Gr. Luc
Wat betreft de speling van het schakelpookje. Het is normaal dat deze wat speling heeft. Je ziet wel vaker dat ze net tegen het vliegwielkapje aan kunnen komen. Ik zou toch even aan iemand anders navragen of dit niet TE veel speling is.
Welk bouwjaar is de motor eigenlijk? Betaal er niet te veel voor, er staan er zat.
Succes verder!
Gr. Luc
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Beetje speling mag ja.ktm_gs300 schreef:Ow beetje speling mag?
Motor komt uit 1993 en hij wil er €1850 voor hebben.. best duur..
Lampen doen het ook niet en banden zijn 75%
Te duur?? Wat vinden jullie??
€1850 is veel te veel voor een motor uit 1993 (13 jaar oud).
Minstens 1000 eraf, anders zou ik hem niet eens kopen.
Bovendien geeft de (slechte) algemene niet echt veel hoop voor de rest van de motor...
Ik zou er persoonlijk gewoon afblijven...
Grtz
Stijn
Ik zou er persoonlijk gewoon afblijven...
Grtz
Stijn
Montesa Cota 315R
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Ik kocht een CR 250 van 91 voor iets van 1400 Euro. Was er eentje met kenteken, werkende verlichting , in topstaat (verse nicasil, strak en frame goed in de lak) maar was dus toch ruim aan de prijs....
1800 vind ik zelf nogal veel...
1800 vind ik zelf nogal veel...
Yeap ik dacht al dat dat de prijs aan de hoge kant was.. Het is wel een enduro, maar we zoeken wel ff verder tot we iets beters gevonden hebben!
Bedankt voor de hulp (hebben we geen overprijzige motor aangeschaft )
Bedankt voor de hulp (hebben we geen overprijzige motor aangeschaft )
Honda crf 250