VERVANGEN KETTING
Moderator: ghulst
IK HEB EEN HONDA NX 650 DOMINATOR EN WILDE ZELF DE KETTING VERVANGEN HELAAS WIL HET NIET ERG LUKKEN : HEEFT IEMAND TIPS EN OF ER SPECIAAL GEREEDSCHAP IS OM DE KETTING TE KLINKEN OF EVT WERKEN MET VISJE!!!!!!!!!!! WIE O WIE KAN UITKOMST BIEDEN..............
Ik heb op mijn DR600 en DR800 altijd met visjes gereden, nooit problemen mee gehad.
Als je toch liever met een geklonken ketting rijdt, kun je ook eerst zelf een visje monteren en daarmee naar je dealer rijden om de ketting alsnog te laten klinken. Zelf klinken als je dat nog nooit gedaan hebt lijkt me niet zo'n goed plan.
succes!
Als je toch liever met een geklonken ketting rijdt, kun je ook eerst zelf een visje monteren en daarmee naar je dealer rijden om de ketting alsnog te laten klinken. Zelf klinken als je dat nog nooit gedaan hebt lijkt me niet zo'n goed plan.
succes!
ATIC#1007 / TCN#397 / Allroadmaniacs: krijn_jj
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Met klinken heb je zon speciaal klinkding nodig, stelt verder eigelijk weinig voor.JerOEN XRV schreef:Ik heb op mijn DR600 en DR800 altijd met visjes gereden, nooit problemen mee gehad.
Als je toch liever met een geklonken ketting rijdt, kun je ook eerst zelf een visje monteren en daarmee naar je dealer rijden om de ketting alsnog te laten klinken. Zelf klinken als je dat nog nooit gedaan hebt lijkt me niet zo'n goed plan.
succes!
had gisteravond hier al verhaal neergezet maar is volgens mij niet helemaal goed doorgekomen
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Dit is inderdaad DE TIP !de ex zot schreef:Als je probleem het plaatje dat er als laatste opmoet is, moet je gewoon een griptang met een moertje m8 gebruiken.
Jo VdB
(Om het plaatje weer los te krijgen, neem ik gewoon een kettingpers en ik "pers" de stift van de ketting eruit.... Simpel !!)
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
gratis tip:
Ik rijd al tijden met een ketting met hetzelfde visje. Gewoon tussen een O-ringketting een schakel van een gewone ketting zetten. Deze is smaller omdat er geen o-ringen tussen zitten. Gevolg, het visje slijt nooit meer en de ketting breekt dus daarom niet op dit punt. Wel een keer los halen om er wat vet tussen te stoppen.
Ik rijd al tijden met een ketting met hetzelfde visje. Gewoon tussen een O-ringketting een schakel van een gewone ketting zetten. Deze is smaller omdat er geen o-ringen tussen zitten. Gevolg, het visje slijt nooit meer en de ketting breekt dus daarom niet op dit punt. Wel een keer los halen om er wat vet tussen te stoppen.