VREEMD GAAN

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Leo

Ik denk dat je toe bent aan een goedkoop en lichter erbij baggerbrikje zoals ik het lees.

LEO
Noppy

Kijk eens naar een leuk DRZ-zusje van 400 cc: www.dr-z400.nl

Daarmee rij je de F650 helemaal zoek :!:

Noppy
:toost:
BIG88

als je financien het toelaten schijnt de KTM 950 / 990 geweldig te zijn :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
Noppy

BIG BEK schreef:ben bang dat ik met mijn lengte dan echt het gevoel heb dat ik op een brommertje zit. en langere afstanden lijkt me op een 400 niks.

heb ook gedacht aan een erbij motor, maar dan zul je altijd zien dat je net de verkeerde motor nij je hebt als je een mooi stukkie tegenkomt.

in ieder geval wel erg bedankt voor de reacties; wie volgt?
Ik denk dat je verkeert denkt. Ik ben 1.87m en kan nét met mijn voeten bij de grond. De DRZ is werkelijk één van de hoogste enduro's! Samen met een Teraflex II achterband kan ik maar net met één teen bij de grond.

De zithouding is verder relaxed plus zadels zijn in diverse hoogtes/diktes beschikbaar.

Langere afstanden op de snelweg zijn idd saai en vervelende trillingen in je kont. Daarom rij je ook alleen lange afstanden off-road; dan gaat het prima!

Qua PK's kom je echt niet te kort t.o.v. de DR-B. Ik denk dat in de meeste gevallen de DR-Z sneller accelereert :wink:

Noppy
STTEVE
Contacteer:

Ik had een prima, betrouwbare alleskunner: een TTR600. Na 15 kilometer op een WR450, en 140 kilometer op een WR250 was ik om: lichter, sneller, strakker sturen.....nu heb ik een WR400F.

Het nadeel is nu wel dat ik een toerritje in de buurt niet zo snel doe, een WRF is daar niet echt geschikt voor .... maar het kan wel.

Ik heb ook eens op een F650 gereden, maar ik vond m nogal laag. Een F650 Dakar is wat hoger geloof ik, maar dan heb je nog steeds geen dikke stamper.

En over hoog gesproken....met mijn 1.70 kan ik als ik op de WRF (zithoogte 98 cm) zit de grond bij lange na niet raken, links en rechts kom ik zeker 10 cm te kort, en voor het stoplicht een beetje op 1 bil zitten en dan raak ik de grond net...
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Noppy

De Husqvarna TE610 is een heftige allroad, waar je ook wat langere afstanden mee kunt rijden.

Voor de rest is er eigenlijk niets over dat nog nieuw geleverd wordt; je bent aangewezen op de tweedehands markt. Een Honda XR650R is wel een interessant beest, maar wordt dus niet meer nieuw geleverd!

Noppy
STTEVE
Contacteer:

Als ik je lijstje bekijk zou ik persoonlijk de twee-ciilinders links laten liggen, omdat ze een stuk zwaarder zijn in het zand. Wel heel lekker op de weg.

Een Tenere of een DR650 (alternatieven: TT600R, Kawa KLX650) zijn prima fietsen, maar 2 uur over de snelweg.... Ik heb t met de TTR wel gedaan, maar het is niet echt leuk.

XR650 is ook een goeie, meer off- dan onroad. Veel vermogen ook

Of een KTM LC4 640, met of zonder Adventure. Goeie stevige fietsen.

En met een WR 2 uur over de snelweg ..... brrr maar met de MS1000 zal hij er wel aan moeten geloven. Niet harder dan 100, denk ik
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Leo

BIG BEK schreef:Iemand verder ervaringen met de motoren die hierboven genoemd worden ?
Yep.
De XR650R en de GS1100.

Wil je die 2 combineren tot 1 ( je wilde niet al te hard op het asfalt ) en tegelijkertijd binnen een redelijk budget blijven dan zou ik je willen adviseren eens een proefrit te maken op een LC4 adventure (en dat uit mijn bek :( )

LEO
JeeWee
Contacteer:

Ha Leo...

Tja dat van die proefrit op een 640 adventure lijkt mij ook wel wat.
ik zit ook te denken om (in mijn geval) mijn F650 (zonder dakar) in te ruilen op zoiets.
Maar aangezien het ook mijn woon/werk motor is is de keus wat beperkter en zit je al snel met een scheef oog naar zo'n lc4 te gluren..
Alleen ik zie ze nergens gebruikt staan en dus ook weinig proefrit materiaal zeg maar.

Afijn we kijken rustig verder en voor in de blubber blijf ik mijn DR-small trouw, dr350
Die heb ik net een verse Mikuni TM36 geserveerd en hij heeft er weer helemaal zin in.

Groeten Jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
Leo

In NL zijn ze inderdaad dun gezaaid maar bij de oosterburen.....linkje

LEO
Zeeuwse Klei

Noppy schreef:Kijk eens naar een leuk DRZ-zusje van 400 cc: www.dr-z400.nl

Daarmee rij je de F650 helemaal zoek :!:

Noppy
Als jij voor beide motoren zorgt wil ik die uitdaging wel aangaan :twisted:
BIG88

rest er nu dus nog één ding
even opletten bij de meeting , hoe de DRZ van Stefan Hessler van zijn plek gaat
en dan investeren in je eigen BIG
WPextreem vorkje voor in
WPpompje achter in
misschien nog een 18" achterwieltje
850 CC zuigertje er in
heet nokken asje daarboven
koppie flowen
mikuni vlakschuifje met acceleratie pomp er voor
goed luchtfiltertje daar weer voor
aan de andere kant een dikker pijpje
en een lekker dempertje er achter
hier en daar wat van het gewicht snoepen
en.......................................gaan............. :twisted:
have BIG fun

D.F.M.T.
big 67

biggers,

"vreemd gaan", zeer moeilijk onderwerp en eerlijk gezegd ben ik er ook al een tijdje mee bezig en uiteindelijk heb ik de buurvrouw verteld dat het zoniet verder kon :oops: .hahaha!!! nee serieus nu, ik denk V strom 1000 ,heb ermee gereden en dat viel heeel goe mee op het asfalt , maar even offroad met dat ding :?: .
het is zeer moeilijk om een vervanger te vinden voor de big,heb met bigske al vele mooie dingen gezien en gedaan,telkens in het wiel van enkele gs'sen die na een tijdje toch veel respekt voor die mono toonden. 95% zijn reiskilometers. gs 1200,adventure 990 zijn natte dromen maar een beetje boven m'n budget, tijd brengt raad.

johan.
Wees niet te voorzichtig want durf is veiliger !
Leo

big 67 schreef:...heb ermee gereden en dat viel heeel goe mee op het asfalt , maar even offroad met dat ding ...
Op het asfalt schijnt het een wereldfiets te zijn. Offroad vind ik de grondspeling wat minder en vooral de plek van de oliekoeler. Zeker bij modder zal het koelvermogen afnemen tot 0.

O.a. hier weet men jou alles te vertellen wat je nog zou willen weten over de V-strom: http://www.vstrom.nl/

LEO
Plaats reactie