nog maar eens proberen
heb aan de onder en achterkant van het blok het olie laten aflopen...
nu is mijn vraag hoeveel olie moet er nu weer op.. hoor verschillende verhalen..
en de olie van het filter is toch hetzelfde als van de rest..
ben er nog niet echt handig mee zodoende
alvast bedankt
hoeveel olie in een ktm 525
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Olie moet er IN, niet er OP.twents schreef:nu is mijn vraag hoeveel olie moet er nu weer op..
Ongeveer 1,2 liter als je de filters ook vervangt
Kijkglaasje zit er verder om het nivo exact te bepalen.
Ik zal het nog maar eens posten.
En ik kan het weten, ik rij al 5.5 jaar met een 520.
a) bij olieverversen ALLE filters eruit (dus 4 in totaal)
b) de 2 metalen filters erop, dan de 2 papieren filters die je eerst langs de binnenkant volgedaan hebt met olie (zeer belangrijk !) en er dan op zet (moto ligt dan op zijn kant natuurlijk)
c) 1,25 liter olie erin via olievuldop
d) motor 10 tal seconden laten draaien
e) na 1/2 uurtje eens kijken in het kijkglas
f) ofwel BEETJE olie nog bij te vullen tot net boven onderkant kijkglas
g) ofwel BEETJE olie eruittrekken met een voor de Vlamingen "pikuur" en voor de Nederlanders "spuit", waar je vooraan een stuk plasticdarm opgezet hebt, zodat je via de olievulopening erin kan.
Dat is de ENIGE goede manier.
De motor moet natuurlijk waterpas staan bij controle.
Jo VdB
En ik kan het weten, ik rij al 5.5 jaar met een 520.
a) bij olieverversen ALLE filters eruit (dus 4 in totaal)
b) de 2 metalen filters erop, dan de 2 papieren filters die je eerst langs de binnenkant volgedaan hebt met olie (zeer belangrijk !) en er dan op zet (moto ligt dan op zijn kant natuurlijk)
c) 1,25 liter olie erin via olievuldop
d) motor 10 tal seconden laten draaien
e) na 1/2 uurtje eens kijken in het kijkglas
f) ofwel BEETJE olie nog bij te vullen tot net boven onderkant kijkglas
g) ofwel BEETJE olie eruittrekken met een voor de Vlamingen "pikuur" en voor de Nederlanders "spuit", waar je vooraan een stuk plasticdarm opgezet hebt, zodat je via de olievulopening erin kan.
Dat is de ENIGE goede manier.
De motor moet natuurlijk waterpas staan bij controle.
Jo VdB