blok splitsen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
pieterpost666

Hey

Ik ben dus nu bezig met het splitsen van mijn motorblok. Dit is de eerste keer dat ik dit doe. Ik heb inmiddels al aardig wat geleerd, zoals je moet wel de goeie poulietrekker hebben om je vliegwiel er af te halen :oops: en een goeie luchtsleutel is nooit weg. Maar nu heb ik dus weer een vraagje. Ik wou mijn blok splitsen maar nu kwam ik er achter dat hij nogal vast zit. Nu vraag ik mij af hoe jullie dit doen. Verwarmen ofzo??
alle tips zijn welkom

gr rj
Klx300R

als je dat nog niet gedaan hebt laat je dat best eens voordoen. met een rubberen hamer tewerk gaan en alles goed in het oog houden.en zorgen dat alles in een kant van de carter blijft liggen zodat je alles netjes uiteen kunt halen en terug in die volgorde kunt monteren.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
stimpie

Blok op de kant van de kopeling leggen. Of te wel met een rubberen hamer uit mekaar kloppen oftewel met een carter trekker. Dit is makelijk zelf te maken.
Maar best even door iemand voor laten doen . Als alles door mekaar valt heb je een probleempje
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
pieterpost666

Het lukt mij niet om het blok te splitsen met behulp van een rubber hamer. Dus heb ik de dealer gevraagd of zij ook cartertrekkers verkopen, deze verkopen ze niet. Nu vroeg ik me af waar kun je zo`n cartertrekker halen of hoe maak je zo`n ding zelf. Ik heb zelf ook al een poging gedaan om een cartertrekker te maken alleen was deze niet zo succesvol :oops: .
Plaats reactie