Vanavond voor het eerst gereden op mijn nieuwe brommer; een wr400 van '99; in de plaatselijke zandbak.
Bevindingen tot nu toe, in vergelijk met mijn oude xr600:
-is veel feller
-ben, als beginner, 'voorlopig' niet uitgekeken op het vermogen
-kan makkelijker van spoor veranderen
-gaat makkelijker door de bocht
-stuurt over het geheel veel beter
-voorwiel lijkt wel eerder weg te glijden (meer naar voren gaan zitten?? tips?)
-is na vallen makkelijker op te tillen
-volgens mij gaat het ongemerkt harder dus intensiever rijden dus
-conditiegebrek komt meer aan het licht (hoewel de plaatselijke zandbak de laatste weken wel zwaarder (en leuker) is geworden door allerlei bouwactiveiten)
-op de weg is het helemaal niets
-vind 'm nu al behoorlijk makkelijk starten en ik zal hem nog wel meer gaan 'aanvoelen'
Kotom: ben d'r blij mee!
eerste ritje wr400
Moderator: ghulst
Dank.
Nog een bevinding:
wat maakt dat ding veschrikkelik veel herrie; daar ben ik absoluut niet blij mee.
Volgens mij zit er gewoon de orginele uitlaat op. Helaas heb ik momenteel het geld niet om op zoek te gaan naar een stillere uitlaat.
Bestaat de mogelijkheid om zelf een soort db-killer te fabriceren of meer of ander vuling erin.
Iemand ervaring mee?
Nog een bevinding:
wat maakt dat ding veschrikkelik veel herrie; daar ben ik absoluut niet blij mee.
Volgens mij zit er gewoon de orginele uitlaat op. Helaas heb ik momenteel het geld niet om op zoek te gaan naar een stillere uitlaat.
Bestaat de mogelijkheid om zelf een soort db-killer te fabriceren of meer of ander vuling erin.
Iemand ervaring mee?
Grappig, in al je opmerkingen kan ik me wel vinden, dat waren ook mijn ervaringen. Op de weg gaat best, je moet alleen in een lagere versnelling blijven rijden, 60 in zijn 5 is niet niet leuk (dan rukt ie aan de ketting) maar in 4 weer wel.
Een TTR/XR is wat kopzwaarder dan een WR. Eeen beetje voorop zitten helpt al. heb je de originele 12-liter tank er nog op??? Veel van die motoren hebben een YZF tankje en zadel, dat schijnt beter te rijden
Mijn standaard WR uitlaat is helemaal dichtgelast, nergens een moer oid om iets bij te vullen. Het geluidsnivo is zeker niet hoger dan de TTR, alleen kan een TTR geen 9000 tpm draaien, dus echt vergelijken kan ook weer niet
Een TTR/XR is wat kopzwaarder dan een WR. Eeen beetje voorop zitten helpt al. heb je de originele 12-liter tank er nog op??? Veel van die motoren hebben een YZF tankje en zadel, dat schijnt beter te rijden
Mijn standaard WR uitlaat is helemaal dichtgelast, nergens een moer oid om iets bij te vullen. Het geluidsnivo is zeker niet hoger dan de TTR, alleen kan een TTR geen 9000 tpm draaien, dus echt vergelijken kan ook weer niet
Hmmm.. dus maar weer sparen voor een andere uitlaat. (maar eerst andere kleding; ik smelt zowat in mijn gewone motorpak)
Tankte gisteren 6,5 liter; reed al op reserve dus zal dan het yzf tankje zijn.
D'r zit ook geen koelvloeistoftankje onder het zadel/spatbord; volgens vorige eigenaar ook een aanpassing naar yzf ?? Geen idee wat het voordeel hier van is?
Tankte gisteren 6,5 liter; reed al op reserve dus zal dan het yzf tankje zijn.
D'r zit ook geen koelvloeistoftankje onder het zadel/spatbord; volgens vorige eigenaar ook een aanpassing naar yzf ?? Geen idee wat het voordeel hier van is?
Zo te horen heb je geen orginele WR maar een omgebouwde YZ.
De standaard WR uitlaat is namelijk (althans dat vindt ik) stil. de YZ daarentegen ....... open cross. Als je eind-demper niet kunt openschroeven (dichtgelast) dan is het een orginele uitlaat.
De standaard WR uitlaat is namelijk (althans dat vindt ik) stil. de YZ daarentegen ....... open cross. Als je eind-demper niet kunt openschroeven (dichtgelast) dan is het een orginele uitlaat.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Dat oa je versnellingsbak niet aangepast is aan enduro-gebruik
YZF = close ratio bak
WRF = Wide Ratio bak
Dat oa de nokkenastiming veel agressiever is
Dat oa het vliegwiel minder zwaar is, en de motor dus sneller in toeren klimt (niet nodig voor enduro)
enz enz
Jo VdB
YZF = close ratio bak
WRF = Wide Ratio bak
Dat oa de nokkenastiming veel agressiever is
Dat oa het vliegwiel minder zwaar is, en de motor dus sneller in toeren klimt (niet nodig voor enduro)
enz enz
Jo VdB
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di jan 10, 2006 18:55
- Locatie: rosmalen
- Contacteer:
het gaat bij deze motor gewoon om een wr
dat weet ik zeker want ik ben de oude eigenaar
die aanpassingen worden wel vaker gedaan
en wat betreft die uitlaat die is gewoon origineel .
expansie vat word er vaker afgehaald ivm gewicht
er zijn genoeg enduro rijders die geen electrische starter willen ivm gewicht is elke keer een paar kilo
maar flip gewoon niet aan denken en gewoon lol hebben met die motor want ik weet zeker dat hij goed is en dat je er veel plezier mee kunt hebben
groetjes dennis
dat weet ik zeker want ik ben de oude eigenaar
die aanpassingen worden wel vaker gedaan
en wat betreft die uitlaat die is gewoon origineel .
expansie vat word er vaker afgehaald ivm gewicht
er zijn genoeg enduro rijders die geen electrische starter willen ivm gewicht is elke keer een paar kilo
maar flip gewoon niet aan denken en gewoon lol hebben met die motor want ik weet zeker dat hij goed is en dat je er veel plezier mee kunt hebben
groetjes dennis
lang leve 4 takt !!!
Keurig berichtje Dennis,yamahahaha schreef:het gaat bij deze motor gewoon om een wr
dat weet ik zeker want ik ben de oude eigenaar
groetjes dennis
maar "wij zijn de kenners" dus laat ons maar even
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hee Dennis,
Inderdaad een keurig berichtje, dank.
Heb ook gewoon lol op het ding. Het maakt ook niet uit. Ik dacht alleen het zal toch niet zo zijn dat ik als beginner op een 'echte' crossmotor rij; ik voel me toch al enigzins 'overequiped' (weet geen nederlands woord) op de wr. En daarbij bepaal ik zelf hoeveel gas ik geef en wanneer; ben geen 18 meer en kan me inmiddels redelijk beheersen .
Had ook al bedacht dat de draadjes van de knipperlichten nog aanwezig zijn en die zitten echt niet op een yz.
Vanavond ga ik weer en stukje rijden; kan niet wachten!!!
Inderdaad een keurig berichtje, dank.
Heb ook gewoon lol op het ding. Het maakt ook niet uit. Ik dacht alleen het zal toch niet zo zijn dat ik als beginner op een 'echte' crossmotor rij; ik voel me toch al enigzins 'overequiped' (weet geen nederlands woord) op de wr. En daarbij bepaal ik zelf hoeveel gas ik geef en wanneer; ben geen 18 meer en kan me inmiddels redelijk beheersen .
Had ook al bedacht dat de draadjes van de knipperlichten nog aanwezig zijn en die zitten echt niet op een yz.
Vanavond ga ik weer en stukje rijden; kan niet wachten!!!
Grappig....Ik weet zeker dat ik een WR heb, want er zit een 12 litertank op, en een expansievat....maar knipperlichtaansluitingen, een schakelaar voor grootlicht, stadslicht en een toeter, een remlichtschakelaar voor en achter.....nee, die niet. het is wel een importmotor ....Flip schreef:Hee Dennis,
Inderdaad een keurig berichtje, dank.
Heb ook gewoon lol op het ding. Het maakt ook niet uit. Ik dacht alleen het zal toch niet zo zijn dat ik als beginner op een 'echte' crossmotor rij; ik voel me toch al enigzins 'overequiped' (weet geen nederlands woord) op de wr. En daarbij bepaal ik zelf hoeveel gas ik geef en wanneer; ben geen 18 meer en kan me inmiddels redelijk beheersen .
Had ook al bedacht dat de draadjes van de knipperlichten nog aanwezig zijn en die zitten echt niet op een yz.
Vanavond ga ik weer en stukje rijden; kan niet wachten!!!
In het begin vond ik het ook nogal heftig allemaal, maar daar moet je echt aan wennen. Off-road is het echt een enorm verschil in vergelijking met een ouderwetse luchtgekoelde stamper, en dan hebben wij nog "oud" materiaal (7 jaar inmiddels nietwaar), maar ik had t veel eerder moeten doen
"oud" materiaal misschien wel, maar zeker niet gedateerd
Deze 400tjes zijn voor offroad gebruik meer dan genoeg, en die nieuwere modellen hebben alleen de cilinder inhoud vergroot ivm fim regels en/of marketing verkoop, niet omdat dat nu zo noodzakelijk was.
Deze 400tjes zijn voor offroad gebruik meer dan genoeg, en die nieuwere modellen hebben alleen de cilinder inhoud vergroot ivm fim regels en/of marketing verkoop, niet omdat dat nu zo noodzakelijk was.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Kijk, dat zie ik nou graag: die positieve berichten over de WR!
Heb 3 jaar met heel veel plezier op m'n WR400 '99 gereden en ben nu nog blijer op m'n WR450 '05
Heerlijke offroad fietsen met ZAT vermogen. Wel een tikkie onderhouds-gevoelig, maar als je dat weet is daar ook mee te leven
Standaard zit er idd een 12L tank op de WR met een dik offroad-zadel (vergeleken met een 8L tank voor de YZ, met een 3 cm dunner zadel).
Als ik die WR-reakties zo lees, denk ik dat 't tijd wordt dat we een soort "Noppenforum WR-Dag" moeten organiseren... Aangezien Steve ervaring heeft met het organiseren van Almere-Poort uitjes, zou dat misschien een optie zijn?!?
Groeten,
Arnaud.
Heb 3 jaar met heel veel plezier op m'n WR400 '99 gereden en ben nu nog blijer op m'n WR450 '05
Heerlijke offroad fietsen met ZAT vermogen. Wel een tikkie onderhouds-gevoelig, maar als je dat weet is daar ook mee te leven
Standaard zit er idd een 12L tank op de WR met een dik offroad-zadel (vergeleken met een 8L tank voor de YZ, met een 3 cm dunner zadel).
Als ik die WR-reakties zo lees, denk ik dat 't tijd wordt dat we een soort "Noppenforum WR-Dag" moeten organiseren... Aangezien Steve ervaring heeft met het organiseren van Almere-Poort uitjes, zou dat misschien een optie zijn?!?
Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Nou, zo goed is die WR nu ook weer niet hoorArnaud schreef: Als ik die WR-reakties zo lees, denk ik dat 't tijd wordt dat we een soort "Noppenforum WR-Dag" moeten organiseren... Groeten,
Arnaud.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Je hebt ook Husqvarna WR motoren!! Maar goed een Noppenforum-dag is een prima idee, maar wel voor alles met noppenhuskie schreef:Nou, zo goed is die WR nu ook weer niet hoorArnaud schreef: Als ik die WR-reakties zo lees, denk ik dat 't tijd wordt dat we een soort "Noppenforum WR-Dag" moeten organiseren... Groeten,
Arnaud.
Ik wil je niet bang maken, maar het volgende is bij allemaal aan de beurt geweest: (achterbrug-lagers, balhoofdlager, zuiger, big-end, distributie ketting,tandwielen versnellingsbak, titanium gascshuif (heeel erg duur)), maar veel heeft natuurlijk ermee te maken hoe je ermee omgaat en hoe eea verder onderhouden wordt. Bijvoorbeeld minimaal jaarlijks alle lagers schoonmaken en opnieuw in het vet zetten.Flip schreef: Ben wel nieuwsgierig naar dat 'tikje onderhoudsgevoelig'.
Ik zou zeker de distributie ketting en de gasschuif (laten) controleren ! Het kan/gaat veel geld kosten als die ketting een tandje verspringt of als de gasschuif afbreekt en de cillinder inschiet.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Distributie ketting, derde versnelling zijn vervangen; niet de zuiger maar wel de zuigerveren. Op de genoemde lagers zit nu geen speling maar dus eenmaal per jaar los halen en nieuw vet.
Die gasschuif zal ik nog controleren.
Brutale vraag:
Zou graag een keer meekijken als iemand onderhoud gaat plegen aan zijn wr. Wie o wie duldt een pottekijker?
groet
Die gasschuif zal ik nog controleren.
Brutale vraag:
Zou graag een keer meekijken als iemand onderhoud gaat plegen aan zijn wr. Wie o wie duldt een pottekijker?
groet
Ik ben nu van plan de grotere 12 ltr tank erop te zetten, omdat met een tankje van 6,5 ltr blijf je tanken,STTEVE schreef: heb je de originele 12-liter tank er nog op??? Veel van die motoren hebben een YZF tankje en zadel, dat schijnt beter te rijden
Wat zijn de nadelen van een grotere tank ,behalve het gewicht
Ik hou van lekker flammen
Met een 12 ltr tank kan je minder makkelijk dicht op het stuur kruipen, de tank is bovenin te dik. Bovendien schijn je dan ook aan een ander zadel te moeten. Misschien is een IMS of Clarke tank een betere optie.Kokkie schreef: Ik ben nu van plan de grotere 12 ltr tank erop te zetten, omdat met een tankje van 6,5 ltr blijf je tanken,
Wat zijn de nadelen van een grotere tank ,behalve het gewicht
Mijn motor gaat in mijn (noodgedwongen) vakantie in augustus uit elkaar, distributieketting,versnellingsbak, alle bloklagers, drijfstang....alles wordt gecheckt en zonodig vervangen.
Je bent een verstandig man, steveSTTEVE schreef:Mijn motor gaat in mijn (noodgedwongen) vakantie in augustus uit elkaar, distributieketting,versnellingsbak, alle bloklagers, drijfstang....alles wordt gecheckt en zonodig vervangen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Op 11 juni ben ik met een hoop vrienden en familie in Almere. met soep en broodjes, dus dat is de meest geschikte optie. Er staat een party-tentje, iedereen (all-road/crossers/enduro) kan zich daar uitleven.Arnaud schreef: Als ik die WR-reakties zo lees, denk ik dat 't tijd wordt dat we een soort "Noppenforum WR-Dag" moeten organiseren... Aangezien Steve ervaring heeft met het organiseren van Almere-Poort uitjes, zou dat misschien een optie zijn?!?
Groeten,
Arnaud.
Wel even een mailtje graag, anders weet ik niet hoeveel soep ik moet koken. En een kleine bijdrage in de kosten (6 euro) wordt ook op prijs gesteld, anders wordt mijn meisje boos...