motor kopen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Kick Starter

Hallo,

Via via weet ik de volgende motoren te staan :

KTM 520 EXC bjr. 2002

Yamaha WR 400 bjr. 2001

Wie kan mij de + en - punten vertellen van deze motoren en waar moet ik op letten ????

Let op : ik ben een beginnend Enduro rijder ( lees: GEEN ervaring :?: :roll: )
Kick "Starter"
adje

volgens mij kan een wr400 uit 2001 niet kloppen want een wr 400 is tot 2000 verkocht en daarna zijn ze wr426 gaan verkopen.
( vergeef me als dit verhaal niet klopt )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Rudy
Contacteer:

ad f. schreef:volgens mij kan een wr400 uit 2001 niet kloppen want een wr 400 is tot 2000 verkocht en daarna zijn ze wr426 gaan verkopen.
( vergeef me als dit verhaal niet klopt )
Idd in 2000 is er nog wel een wr400 verkocht ( toen werd de yz426 al wel verkocht)

Grootste voordeel van Ktm is dat hij elec starter heeft
Gast

Het zijn alletwee "beesten" van motorfietsen.

Waarbij de Yamaha m.i. moeilijker te berijden valt dan de KTM.
De Yam heeft meer een "2-taktkarakter". De KTM is "luier" te berijden.

De KTM heeft wel wat sleutelwerk ("onderhoud" nodig) Maar dit valt al bij al wel mee. Kijk ook even wat verder in het forum omtrent enkele problemen die je absoluut dient op te lossen bij de KTM (zeker oa. de decompressie-schroef, de lagers van de nokkenas, ...)

De Yam heeft m.i. wel een standvastiger motor. Alhoewel je daar ook wel gevallen hebt van transmissie-problemen (lees : versnellingsbak kapot)

Als de tandwielverhouding niet te kort is (bv een 14 x 48 ), kan een beginner MITS DE NODIGE ZELFBEHEERSING gemakkelijk op een 520 EXC rijden.

Jo VdB
Plaats reactie