yam 426 wr

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ODIE
Berichten: 20
Lid geworden op: do jun 06, 2002 13:16

hallo,

ik heb mijn 426 verkocht aan een vriend die altijd mee gaat rijden,enkel heeft hij daar nu een probleem mee.koud gaat die motor perfekt,warm sputtert hij in het optrekken,na een 2 tal uren gaat die helemaal niet meer,sputteren enz.
reden???yamaha dealer heeft dit reeds onderzocht doch krijgt dit niet goed.
help!!!!
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Klinkt alsof ie te rijk staat.

Ro
Afbeelding
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

XR Power Only!!! schreef:Allo!
Ik zou de carb eens reinigen! Helemaal uitelkaar draaien en alle gaatjes en kanaaltjes eens flink doorspuiten met compressortje. Dan alle rubbertjes en membraampjes goed insmeren met 2-takt olie en de hele handel inelkaar zetten. Klaar is kees. Suc6!!!!!!!
met uitblazen zowizo wel uitkijken dat je de de rubbertjes enz al niet weggeblazen heb:P

denk dat hij idd te rijk staat
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

ontsteking gecheckt ?
doe wat je niet laten kunt
#12 huskyfreak
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 28, 2002 20:23
Locatie: Geel

De enige remedie is ZUIGZER EN ZUIGERVEREN vervangen en eventueel cilinder nieuwe nicasillaag!!!

Wij hadden vroger ook iemand in de club met dit probleem --> sputteren na +/- 1u en knallen, vlammen in de demper, ...

Volgens yamaha moet de zuiger van een WR 426 om de 5000 km vervangen worden en dit is blijkbaar nodig ook. Dit is het nadeel van de "hoogtoerige" viertakten. ( ook bij andere merken)

Husky 450 is f*cking great
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Huskyfreak, gaarne jouw mening even toelichten svp.
Odie praat over een sputterden viertakt, en jij praat over een total revisie van de cilinder met zuiger etc.
Waar baseer jij jouw reaktie op?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gast

#7 huskyfreak schreef:De enige remedie is ZUIGZER EN ZUIGERVEREN vervangen en eventueel cilinder nieuwe nicasillaag!!!
Beetje vroegtijdig om dit te concluderen, lijkt me. Ik had destijds ook eenzelfde probleem en dat was gewoon een bougie die niet meer tegen de hoge temperatuur kon. Als je cylinder echt zo slecht is, dan moet je ook wel een goed zwarte en vette bougie hebben.

Erwin
gters(niet ingelogd)

Dit is ongetwijfeld te wijten aan een ontstekingsprobleem (waarschijnlijk een slecht contact)
GTERS (niet ingelogd)

gters(niet ingelogd) schreef:Dit is ongetwijfeld te wijten aan een ontstekingsprobleem (waarschijnlijk een slecht contact)
effe verkeerdelijk op enter gedrukt,hier zijn we met het vervolg.
Te doen :
Bougie vervangen (juiste warmtegraad geinstalleerd?),zie uw service manual(nooit een warmere of koudere bougie steken bij standaard motoren,alleen van toepassing bij opgefokte of aangepaste motoren)
Doormeten van de ohmse weerstand van de bougiekop met onstekingsspoel.
Doormeten alternator + CDI unit (waarschijnlijk in orde)
Enfin in de service manual staan alle waardes die men moet meten om tot
een goede ontsteking te komen.
TIP meet de waardes ook eens bij warme en koude motor en vergelijk de gemeten waardes onderling + met de voorgeschreven waardes

Verder zou ik het benzine-luchtmengsel ook nog maar eens nakijken.
(vergelijk de kleur van de bougie bij stationair-halflast en vollast draaien
de kleur zou lichtbruin moeten zijn aan de elektrode een beetje zwart aan de rand van de bougie is ook nog toegelaten-vlg mij zelfs beter voor wat
de motortemperatuur-uitlaatgastemperatuur betreft)
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Om aan de hand van de kleur van de bougie het half gas mengsel te bepalen lijkt mij een utopie. En je mag zeker een hogere of lagere warmte graad monteren als je rijstijl dat toelaat. Vergeet niet dat de fabriek een gemiddelde veiligheids marge hanteert.
Ik rij een 2takt nu rond met nr 7 bougie. Maar ik rijd daarmee niet steeds volgas rond. Gewoon een beetje offroad rijden.
Dus.... voor ieder type rijder een bougie.
O ja, ik rij dus met een 7 bougie omdat anders de bougie te veel koolaanslag opbouwt en dus gaat overslaan, met dat koude weer.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
#12 huskyfreak
Berichten: 42
Lid geworden op: do nov 28, 2002 20:23
Locatie: Geel

de dealer kon deoorzaak niet vinden dus ging ik er van uit dat deze dingen reeds nagekeken zijn !

Husky 450 is f*cking great!!!
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Wie is je dealer?
Afbeelding
Plaats reactie