Hallo Nopperts,
afgelopen zondag voor het eerst een serieuze rit meegereden met een groepje uit Veldhoven... Dat was echt supergaaf, ik was er de andere rijders dankbaarvoor nu en dan te stoppen om me zo de kans te geven om bij te blijven... maar al die -voor mij!- ontzettend zware knippenpaden waarbij mijn onderarmen na 2 km al op luchtballonnen leken pppffff... Maar wat een gave rit.. 100+ km door de omgeving van Veldhoven, Knegsel, Steensel, Dalem etc, usw.. op mijn nieuwe motor...(ktm 525EXC). Hij deed zo nu en dan wel pogingen om zijn berijder af te werpen.. maar kon hem toch de baas...
Nog erg veel dank uit Moergestel.... enne ik zal mijn knippentechniek aan proberen te scherpen zodat ik mijn luchtfilter niet na 1 ritje hoef te vervangen vanwege al dat stofhappen
Thx
groeten Fee
Ritje Veldhoven e.o.
Moderator: ghulst
SUPER.. Maar is het nou echt nodig om zo ongeveer ons rondje op het net te zetten ?Fee schreef:Hallo Nopperts,
afgelopen zondag voor het eerst een serieuze rit meegereden met een groepje uit Veldhoven... Dat was echt supergaaf, ik was er de andere rijders dankbaarvoor nu en dan te stoppen om me zo de kans te geven om bij te blijven... maar al die -voor mij!- ontzettend zware knippenpaden waarbij mijn onderarmen na 2 km al op luchtballonnen leken pppffff... Maar wat een gave rit.. 100+ km door de omgeving van Veldhoven, Knegsel, Steensel, Dalem etc, usw.. op mijn nieuwe motor...(ktm 525EXC). Hij deed zo nu en dan wel pogingen om zijn berijder af te werpen.. maar kon hem toch de baas...
Nog erg veel dank uit Moergestel.... enne ik zal mijn knippentechniek aan proberen te scherpen zodat ik mijn luchtfilter niet na 1 ritje hoef te vervangen vanwege al dat stofhappen
Thx
groeten Fee
Had liever de plaatsnamen weggelaten, voor je het weet is het afgelopen met de pret. Nou ja, nou word ik ook al een zeikerd...
Verder welkom hoor ! Allemaal samen delen en vrede in de bossen..
Hi Folie,
eehhhmm Sorry even niet aan gedacht!
nu denk ik niet dat 'men' er van opkijkt dat er wel eens offroad gereden wordt in die contrijen.. ik bedoel boswachters en andere gezagsdragers (te paard) zien/horen/ruiken heus wel dat er nu en dan een enduro-machientje langskomt... Bovendien in de genoemde plaatsen (ik weet niet eens of ik ze in de goede volgorde gezet heb) kun je volgens mij wel 1000 verschillende routes uitzetten !!
Enfin denk/hoop dat de 'schade' wel meevalt...
Grtz
Fee
nu denk ik niet dat 'men' er van opkijkt dat er wel eens offroad gereden wordt in die contrijen.. ik bedoel boswachters en andere gezagsdragers (te paard) zien/horen/ruiken heus wel dat er nu en dan een enduro-machientje langskomt... Bovendien in de genoemde plaatsen (ik weet niet eens of ik ze in de goede volgorde gezet heb) kun je volgens mij wel 1000 verschillende routes uitzetten !!
Grtz
Fee
Ja Erwin, we moeten maar eens afspreken voor een rondje.erwindob schreef:Zolang de straatnamen of een compleet tracklog er niet bijstaan zegt het toch niet zoveel lijkt me..... (ik kan er in ieder geval niks mee, om na te rijden of zo)
smurf.
Heheh.. Ik wel..erwindob schreef:Zolang de straatnamen of een compleet tracklog er niet bijstaan zegt het toch niet zoveel lijkt me..... (ik kan er in ieder geval niks mee, om na te rijden of zo)
1000 paden zijn er ook niet, vooral op het eerste stuk. Nou ja vanaf Dalem misschien.... Ik wil ook wel een keertje mee.
Ik weet daar in de buurt wel wat adresjes om op de koffie te gaan.
(geboren en getogen in Hapert)
Vind ik ook. Er was vroeger zelfs ooit sprake van een legale route net zoals de mountainbikers die nu hebben. Wij komen trouwens zelden onvriendelijke mensen tegen als we in de bossen rijden.Fee schreef:Hi Folie,
Grtz
Fee
Voor ruiters stoppen we en zetten de motor af. Sowieso hebben we goede originele enduro dempers.
Paardrijders zijn meestal niet het probleem, die gunnen meestal eenieder zijn pleziertje als je hun viervoeter niet te veel op stang jaagt.
Probleem zit veel meer in wandelaars met groene achtergrond die denken dat zij alleen belasting betalen en in campinggangers uit drukke steden die wel eens uit zullen leggen dat ze in Brabant komen voor hun rust. Mijn rust (die bestaat uit mentaal ontspannen door fysiek inspannen) zal ze een worst wezen
Probleem zit veel meer in wandelaars met groene achtergrond die denken dat zij alleen belasting betalen en in campinggangers uit drukke steden die wel eens uit zullen leggen dat ze in Brabant komen voor hun rust. Mijn rust (die bestaat uit mentaal ontspannen door fysiek inspannen) zal ze een worst wezen
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
jaja 'groene' wandelaars... (meer kawa minded?).. Dan zouden wij als groepje meer geluk hebben gehad (zeker met de wK voetbal in het verschiet) als compleet ORANJE gekleurd groepje...
Ik ben het eens met jullie dat je bij ruiters, wandelaars en mtb-ers ff rustig aan doet of zelfs helemaal stopt... Het moet leuk blijven voor iedereen.
Het is ook oppassen want er wordt vanuit verschillejnde hoeken melding gemaakt van idoten die hun mountainbike voor de motor gooien, iets waarbij natuurlijk serieus ongelukken kunnen gebeuren als je niet de tegenwoordigheid van geest hebt om 'em op zijn achterwiel te trekken en die fiets rijp te maken voor de fietsenmaker
Cheers
Fee
Ik ben het eens met jullie dat je bij ruiters, wandelaars en mtb-ers ff rustig aan doet of zelfs helemaal stopt... Het moet leuk blijven voor iedereen.
Het is ook oppassen want er wordt vanuit verschillejnde hoeken melding gemaakt van idoten die hun mountainbike voor de motor gooien, iets waarbij natuurlijk serieus ongelukken kunnen gebeuren als je niet de tegenwoordigheid van geest hebt om 'em op zijn achterwiel te trekken en die fiets rijp te maken voor de fietsenmaker
Cheers
Fee
He Folie (en anderen),
ik zou wel eens kunnen bellen en kijken of we een keer met die voorrijder op pad kunnen!!
Lijkt mij in ieder geval hartstikke leuk ondanks dat ik wel weet dat ik weeer een luchtfiltertje ga opofferen door overmatig zandhappen
Ik heb hier in de buurt nog wel een paar andere mannen die ook interesse hebben misschien leuk om eens een -kleine- expeditie uit te rusten (zeg max. 6 deelnemers).
Ik zie je mailtje wel tegemoet....
groeten Fee
ik zou wel eens kunnen bellen en kijken of we een keer met die voorrijder op pad kunnen!!
Lijkt mij in ieder geval hartstikke leuk ondanks dat ik wel weet dat ik weeer een luchtfiltertje ga opofferen door overmatig zandhappen
Ik heb hier in de buurt nog wel een paar andere mannen die ook interesse hebben misschien leuk om eens een -kleine- expeditie uit te rusten (zeg max. 6 deelnemers).
Ik zie je mailtje wel tegemoet....
groeten Fee
WK Voetbal Ideal, als die hollanders daar nou eens een keer hun best gaan doen, is het lekker rustig in het bos! Ideaal om te rijden finale wk nederland - duitslandFee schreef:jaja 'groene' wandelaars... (meer kawa minded?).. Dan zouden wij als groepje meer geluk hebben gehad (zeker met de wK voetbal in het verschiet) als compleet ORANJE gekleurd groepje...
Cheers
Fee
Meestal zijn die rochels (zo noem ik die groene jongens vaak) ook niet echt voetbalaanhangers
Maar toch wel een tip om die dag een flinke rit te doen, half Nederland is dan vermoedelijk laveloos. Moeten ze wel zover zien te komen. Heb er niet veel verstand van, maar de laatste decennia is het bij mijn weten ...............
Maar toch wel een tip om die dag een flinke rit te doen, half Nederland is dan vermoedelijk laveloos. Moeten ze wel zover zien te komen. Heb er niet veel verstand van, maar de laatste decennia is het bij mijn weten ...............
je kan beter wachten tot er een risicowedstrijd in eindhoven gespeeld wordt.
Die wandelaars heb ik niet zo'n last van, de helft moedigd je aan om een wheelie te trekken, de andere helft schiet je net zo lief van je motor (terwijl hun hond achter de reeen aanzit, mooie natuurliefhebbers )
Maar de pliesie is andere koek, en als die allemaal hooligans in de gaten moeten houden ....
Een groep van 6 is overigens al groot (beetje afhankelijk van het gebied)
3 vind ik een mooi aantal.
20 kan ook maar dan is een redelijke route minder interessant
Die wandelaars heb ik niet zo'n last van, de helft moedigd je aan om een wheelie te trekken, de andere helft schiet je net zo lief van je motor (terwijl hun hond achter de reeen aanzit, mooie natuurliefhebbers )
Maar de pliesie is andere koek, en als die allemaal hooligans in de gaten moeten houden ....
Een groep van 6 is overigens al groot (beetje afhankelijk van het gebied)
3 vind ik een mooi aantal.
20 kan ook maar dan is een redelijke route minder interessant
smurf.
Zo had ik er dus vorige week eentje zitten toen ik zei dat hij z'n hond in het bos ook gewoon aangelijnd moet hebben.TTT schreef:(terwijl hun hond achter de reeen aanzit, mooie natuurliefhebbers )
Kan wel wezen zei hij, maar wat jullie doen is nog veel asocialer. Eigenlijk gaf hij dus gewoon toe dat hij ook asociaal was . Klopt ook wel, want hij als man van boven de rivieren (die wel eens wat rust wilde) zou wel eens even komen vertellen hoe het bij ons in het bos er aan toe hoort te gaan.