hallo
ik heb een ktm 520 gekocht en mijn yamaha 400 in de hoek gezet
de ktm is helemaaal gereviseerd en trekt als een lier
maar toch heb ik er geen goed gevoel bij ik heb het idee dat het meer rammelt dan zo'n yamaha
lijkt dit maar of hoort het bij de motor
gr dennis
ktm 520
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di jan 10, 2006 18:55
- Locatie: rosmalen
- Contacteer:
lang leve 4 takt !!!
Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je inderdaad even wat gaan navragen en controleren. Reviseren is een relatief begrip en wat men daar onder verstaat verschilt per persoon!
Maar je moet wel wat duidelijker uitleggen/omschrijven.
Er moet natuurlijk niets rammelen (in het blok), maar misschien heb je wel gewoon de ketting die klappert. Dus even wat beter beschrijven wat jij waarneemt als de KTM loopt.
Maar je moet wel wat duidelijker uitleggen/omschrijven.
Er moet natuurlijk niets rammelen (in het blok), maar misschien heb je wel gewoon de ketting die klappert. Dus even wat beter beschrijven wat jij waarneemt als de KTM loopt.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Veel eigenaren "vergeten" ook erbij te zeggen dat ze daarna nog xxx uur gereden hebben.JBassie schreef:Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je inderdaad even wat gaan navragen en controleren. Reviseren is een relatief begrip .
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
[quote="yamahahaha"]hallo
ik heb een ktm 520 gekocht en mijn yamaha 400 in de hoek gezet
de ktm is helemaaal gereviseerd en trekt als een lier
maar toch heb ik er geen goed gevoel bij ik heb het idee dat het meer rammelt dan zo'n yamaha
lijkt dit maar of hoort het bij de motor
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt dennis.
ook ik heb een maand of 8 geleden een gereviseerde 520 gekocht.
Ik kwam van een lc4 af, en die vond ik een stuk "stiller" lopen.
gelukkig had ik net daarvoor op een stukkie op een splinternieuwe 525 gereden, en toen viel me ook al op dat deze erg veel "herrie"maakte.
Volgens mij hoort het dus gewoon bij de motor, (dunne carter wanden enzo om alles lichter te maken).
Mijn 520 loopt ook na 8 maanden nog steeds als een speer
Daan
ik heb een ktm 520 gekocht en mijn yamaha 400 in de hoek gezet
de ktm is helemaaal gereviseerd en trekt als een lier
maar toch heb ik er geen goed gevoel bij ik heb het idee dat het meer rammelt dan zo'n yamaha
lijkt dit maar of hoort het bij de motor
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt dennis.
ook ik heb een maand of 8 geleden een gereviseerde 520 gekocht.
Ik kwam van een lc4 af, en die vond ik een stuk "stiller" lopen.
gelukkig had ik net daarvoor op een stukkie op een splinternieuwe 525 gereden, en toen viel me ook al op dat deze erg veel "herrie"maakte.
Volgens mij hoort het dus gewoon bij de motor, (dunne carter wanden enzo om alles lichter te maken).
Mijn 520 loopt ook na 8 maanden nog steeds als een speer
Daan
Meestal zal dit rammelen bij de motor horen. De EXC blokken zijn vanaf nieuw al luidruchtig . Als je de koppeling in trekt als je stilstaat (motor dus niet in de vesnelling) zul je horen dat het blok ploseling veel stiller wordt.yamahahaha schreef:maar toch heb ik er geen goed gevoel bij ik heb het idee dat het meer rammelt dan zo'n yamaha lijkt dit maar of hoort het bij de motor gr dennis
Dat klopt inderdaad, dit was bij mijn sx525 ook het geval. De koper begon daardoor eerst ook te twijfelen.Als je de koppeling in trekt als je stilstaat (motor dus niet in de vesnelling) zul je horen dat het blok ploseling veel stiller wordt.
Ik heb hier nog wel een filmpje van trouwens. Kun je horen wat we bedoelen en wat jij misschien ook wel bedoeld.
Weet alleen niet of ik dat er zo op kan zetten. Iemand??
Het is gewoon met een digitale camera gemaakt . 2,23 mb..
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di jan 10, 2006 18:55
- Locatie: rosmalen
- Contacteer:
hehe
het lucht al een beetje op ik heb al van meer mensen gehoord
dat ze wat luidruchtiger zijn .
het blok is super gereviseerd ik heb het namelijk zelf gezien
nieuwe kop
zuiger
distributie ketting
alle lagers
ik ben er ook wel blij maar moet gewoon even aan wennen .
toch bedankt voor alle reacties
nu moet ik nog even mijn naam aanpassen
gr dennis
het lucht al een beetje op ik heb al van meer mensen gehoord
dat ze wat luidruchtiger zijn .
het blok is super gereviseerd ik heb het namelijk zelf gezien
nieuwe kop
zuiger
distributie ketting
alle lagers
ik ben er ook wel blij maar moet gewoon even aan wennen .
toch bedankt voor alle reacties
nu moet ik nog even mijn naam aanpassen
gr dennis
lang leve 4 takt !!!
Dito voor LC4 blokken. Scheelt idd erg veel.Joop schreef:Als je de koppeling in trekt als je stilstaat (motor dus niet in de vesnelling) zul je horen dat het blok ploseling veel stiller wordt.
yamahahaha schreef:hehe
het lucht al een beetje op ik heb al van meer mensen gehoord
dat ze wat luidruchtiger zijn .
het blok is super gereviseerd ik heb het namelijk zelf gezien
nieuwe kop
zuiger
distributie ketting
alle lagers
ik ben er ook wel blij maar moet gewoon even aan wennen .
toch bedankt voor alle reacties
nu moet ik nog even mijn naam aanpassen
gr dennis
Hee dennis, als er een nieuwe of revisiekop op je 520 zit, dan zal waarschijnlijk het bougietype wat in het boekje staat niet meer kloppen.
Je hebt dan een bougie voor een 525 nodig, is 12mm schroefdraad.
De ouwe kop van een 520 heeft een kleinere draad, nl 10mm.
De koppen met de dunnere draad zijn nl domweg niet meer te koop,
dus worden 520's bij revisie ook met dit nieuwe type kop uitgerust.
Ikzelf heb maandenlang dus met het verkeerde type reservebougie rondgereden voordat ik hierachter kwam
Daan
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di jan 10, 2006 18:55
- Locatie: rosmalen
- Contacteer:
he daan
wat jij zegt van die kop dat klopt
want dat heeft de oude eigenaar ook tegen mij gezegt
gr dennis
wat jij zegt van die kop dat klopt
want dat heeft de oude eigenaar ook tegen mij gezegt
gr dennis
lang leve 4 takt !!!