ligamenten gescheurd, nieuwe laarzen nodig?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

hallo,

tijdens de Paasrit op Paasmaandag ben ik onderuitgehaald door een nogal onorthodox gespannen weidedraad (dwars over de weg, situatie 206 in het roadbook, voor zij die er ook waren...) :evil:

Resultaat: buitenste ligamenten van de linkervoet afgescheurd, alsook een stukje van het bot. :cry:

Nu ben ik bang dat mijn laarzen een beetje "geleurd" zijn door de extreme beweging.
Daarom overweeg ik een nieuw paar te kopen.

Is deze reactie overdreven?

Zo niet, is er iemand die ervaring heeft met laarzen à la Gaerne G10?

http://www.gaerne.com/sg10carbon.asp?ted=a

Of is dit overkill?

Alvast bedankt,

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

tsjemigdepemig, .... beterschap, maar ik denk dat je laars niet al teveel heeft geleden. Kijk even of links en rechts nog de zelfde stijfheid hebben.
Wat een pech.... nogmaals beterschap.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Kolere, dat is nogal wat zeg!! Beterschap!!

Die Gearne zien er wel erg stevig uit, maar ik zou niet direct aan mijn oude laarzen gaan twijfelen, hoor.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
WG
Berichten: 5
Lid geworden op: za mar 18, 2006 23:55

Ik overweeg de Sidi Votex Evo, wat mij betreft te vergelijken met Gearne wat zitcomfort betreft, is natuurlijk persoonlijke keuze. Beterschap!
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Ik heb de SG10's van Gaerne, en ik kan ze van harte aanbevelen. Scharniermechanisme t.p.v. de enkels is erg prettig en toch zeer stabiel in zijwaartse richting. Minpuntje vind ik de gerimpelde randen bovenaan de schacht, deze beginnen na regelmatig afspuiten (heb ze al wel bijna twee jaar) met de hogedrukreiniger aardig af te bladderen. Bij de keuze van mijn volgende paar laarzen zie ik toch liever een rubberen manchet a la Tech 10 (en trouwens ook bij de nieuwste versie van de Tech 8 ) van Alpinestars :idea: .
Ik weet alleen nog niet zo zeker of die binnenschoenen me gaan bevallen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie