vergelijking tussen TT600R(E) en XT660R

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Mc B
Berichten: 20
Lid geworden op: do apr 20, 2006 09:42

Hoi,

ik heb net mijn eerste off-road weekend achter de rug en ik heb natuurlijk de smaak te pakken. 8) Ik denk eraan om nu zelf een machine te kopen. Men adviseerde me een TT600RE aan omdat ik die machine vooral voor endurotrips en (lange) enduroreizen wil gebruiken. Dus zeker geen cross.

Maar ik zie dat die niet meer nieuw te verkrijgen is. Daarentegen is er tegenwoordig enkel de XT660 te koop blijkbaar.

Iemand een idee wat de essentiële verschillen zijn tussen die twee? Iemand ook een idee wat zo'n TT600 nog mag kosten?

greetz,

Paul
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

ktm adventure lijkt me een betere optie dan wat de Yamaha mannen willen verkopen.

Verder kwam ik nog dit tegen
http://www.allroadmaniacs.nl/index.php?topic=1501.0

Dat ziet er wel heel erg intressant uit en juist daardoor betwijfel ik de waarheid.

Na het bekijken van het plaatje kan ik met zekerheid zeggen dat het een goede grap is.

Afbeelding
Afbeelding
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Een XT660 heeft injectie en waterkoeling, electrische start en redelijke vering.

Een TT600RE luchtkoeling en carburateurs en een electrische start (vandaar die E) en redelijke offroad vering.

Een TT600R luchtkoeling en carburateurs en een kickstart en goede
vering

Het plaatje van Zot komt van www.TT600R.de en is op 1 april geplaatst.

Een KTM Adventure is idd het beste uitgangspunt, maar kost nieuw € 8950 (http://www.brouwermotorsporthavelte.nl/) en een XT660 € 6900.00. Voor die 2000 euro verschil heb je een kant-en-klare reisfiets, of een heeele leuke motorvakantie....
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Mc B
Berichten: 20
Lid geworden op: do apr 20, 2006 09:42

Me dunkt dat de TT600RE ook wel een pak sleutelvriendelijker is wegens minder afhankelijk van elektronica. Ook geen waterpomp die kapot kan gaan, wel zo handig. En die elektrische starter is best nuttig als je je twee benen nodig hebt om rechtop te blijven. 8)

Een nieuwe KTM Adventure is me véél te duur, een nieuwe XT is me te duur. Een recente occazie valt nog net in mijn budget. Liefst een occazie die nog niet al te recent is, dan heb ik geld over om er eventueel aan te modificeren. :oops:
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Mc B schreef:Me dunkt dat de TT600RE ook wel een pak sleutelvriendelijker is wegens minder afhankelijk van elektronica. Ook geen waterpomp die kapot kan gaan, wel zo handig. En die elektrische starter is best nuttig als je je twee benen nodig hebt om rechtop te blijven. 8)

Een nieuwe KTM Adventure is me véél te duur, een nieuwe XT is me te duur. Een recente occazie valt nog net in mijn budget. Liefst een occazie die nog niet al te recent is, dan heb ik geld over om er eventueel aan te modificeren. :oops:
Klopt allemaal, met een grote Acerbis tank ben je eigenlijk al klaar. De TTR (met kick) is vanaf 1998 t/m 2003 ingevoerd, de TTRE (met knop) in 2004 en 2005

Prijsindicatie
http://www.speurders.nl/motorenenscoote ... staat.html (zonder e-start helaas)
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Mc B
Berichten: 20
Lid geworden op: do apr 20, 2006 09:42

Zou zo'n elektrische starter achteraf te monteren zijn?
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Mc B schreef:Zou zo'n elektrische starter achteraf te monteren zijn?
Vast wel, maar of je daar blij van wordt?? Electrische gedeelte is anders, olietankje ook, motorblok, accu...en dan ook nog al die onderdelen bij elkaar zien te vinden.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Mc B
Berichten: 20
Lid geworden op: do apr 20, 2006 09:42

hm :cry: we zullen dat dan zo maar laten.... :? spijtig dat die RE zo kort geproduceerd geweest is. Zal niet gemakkelijk zijn om die te vinden.
JANRAD
Berichten: 1
Lid geworden op: di apr 25, 2006 15:48

Ik rij zelf alweer bijna 20 000 km op een XT660R en ik moet zeggen dat ik het een uitstekende fiets vindt. Pas nog twee dagen Ad Ketelaar routes gereden in de Franse Ardennen en dat lukt prima met die fiets. Het fijne van de 660 is dat ie op de weg ook goed presteert en een uitstekende wegligging heeft. Alleen het hoge gewicht (165 kilo droog)en het feit dat ie minder grondspeling heeft kan een nadeel zijn. Ik moet zeggen dat ik erg happy ben met de motor.
Zeeuwse Klei
Berichten: 198
Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
Locatie: 's-Heerenhoek

ik weet in Belgie nog een volledig rallyklaar gezette TT600R te staan, electisch gestart, nog geen 3000 km...
m.hassink
Berichten: 6
Lid geworden op: za nov 20, 2004 15:10

Zeeuwse Klei schreef:ik weet in Belgie nog een volledig rallyklaar gezette TT600R te staan, electisch gestart, nog geen 3000 km...
Waar is die te vinden???

Groet Maarten H.
quickly
Berichten: 32
Lid geworden op: do jan 27, 2005 15:47
Locatie: Haasdonk - Beveren
Contacteer:

hallo
das is den deze met alles er op en aan je kan er altijd eens komen naar kijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
is gebouwd om in afrika rond te toeren maar door omstandigheden is
deze er niet geraakt
bj 2005
km 2850
Afrika reizen , Marokko, Senegal
ntx650
Berichten: 94
Lid geworden op: do sep 29, 2005 11:14
Locatie: oostzaan

de xt600r is een fijne fiets,ook de marokkoreis van allroadmaniacs mee gedaan :D
alleen als het echt zwaar wodt schiet de achtervering tekort
:roll:
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
Zeeuwse Klei
Berichten: 198
Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
Locatie: 's-Heerenhoek

quickly schreef:hallo
das is den deze met alles er op en aan je kan er altijd eens komen naar kijken.

is gebouwd om in afrika rond te toeren maar door omstandigheden is
deze er niet geraakt
bj 2005
km 2850
Die bedoel ik ja, schitterend ding. Maar dat had ik je al gezegd Peter!
GS GJ
Berichten: 53
Lid geworden op: za dec 20, 2003 23:39
Locatie: A'foort
Contacteer:

Mooier/beter dan deze zal je niet snel vinden. Ben niet snel jaloers op een japannertje, maar in dit geval.....

Jammer dat je 'm weg doet Peter. Prachtig en met veel verstand van zaken gemaakte fiets. En hij reed nog wel zo lekker:

Afbeelding

Afbeelding


GS GJ :D
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!
Plaats reactie