Nou,
Om maar weer eens een zinloos onderwerp aan te snijden:
Er moet een lichtere brommer bijkomen (heb al een LC4 660). Natuurlijk hebben we weer een setje onverenigbare eisen, maar toch maar een poging wagen. Het zal wel een 2e hands worden, want we hebben geen geld voor een nieuwe (Tenzij we voor een overjarige husaberg gaan).
Voor een 2e handse ben ik alleen wel een beetje bang: de mooie maisplak races die wij hier in NL hebben zorgen ervoor dat de enduro's flink worden uitgewoond.
De eisen zijn:
- < 130 kg
- > 40 pk
- niet te veel onderhoud
- Geschikt voor recreatieve endoru's
- evt. te gebruiken bij amateurrallyes
- Mijn vriendin rijdt ook offroad (roadbookritten) en moet ermee uit de voeten kunnen;
- Goedverkrijgbare onderdelen.
Nou, onverenigbaar of niet?! Wat ik tot nu toe weet:
- DRZ-s: goedkoop in aanschaf, weinig onderhoud, maar te weinig power, niet zo'n beste vering en relatief zwaar;
- EXC: goeie vering, goeie power, veel onderdelen te krijgen, licht maar wel erg racie voor een roadbookritje;
- WRF: kweetutniet;
- Husaberg: goedkoop in aanschaf, erg licht, goed handelbaar, maar de betrouwbaarheid???
- Husqy: kweetutniet;
- Honda CRF: beetje teveel crossmotor en ze zijn er 2e hands nog niet.
Nou viel mijn oog laatst op een KTM 625 SXC. Die is toch alweer 35 kg. lichter dan mijn 660 en er zit gewoon een LC4 blok in. Iemand eraving?
Nou, leef je uit![/list][/list]
Allround noppenbrommer
Moderator: ghulst
Ik heb zelf een EXC 525 en onlangs gereden op de DRZ van Lucky Luke. Die heeft zo'n gele van Overveld. Wat me vooral opviel is dat ie zwaarder op de neus is. Wat onderstuurd daardoor, maar ja, banden vering etc. Lucas vond mijn EXC-tje ook wel behoorlijk vlot. Maar vooral de vering (ShockTherapy) lijkt het verschil te maken.
Bij de DRZ viel me de goede voorrem op en het smeuige motorkarakter.
Bij de DRZ viel me de goede voorrem op en het smeuige motorkarakter.
LC8 990 Adv - Montesa 315R, een lekker stel.
[quote="cornepol"]-
- Husaberg: goedkoop in aanschaf, erg licht, goed handelbaar, maar de betrouwbaarheid???quote]
Wat zou er mis zijn met een Husaberg?
Bij de groet waar ik onlangs mee naar Dakar red was er eentje.
Heeft onderweg niet moeten schroeven hoor. En is echt een handig ding.
Xander
- Husaberg: goedkoop in aanschaf, erg licht, goed handelbaar, maar de betrouwbaarheid???quote]
Wat zou er mis zijn met een Husaberg?
Bij de groet waar ik onlangs mee naar Dakar red was er eentje.
Heeft onderweg niet moeten schroeven hoor. En is echt een handig ding.
Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Tja, het zijn eigenlijk alleen maar de verhalen die ik hoor. Ik zie dat de halve wereld KTM EXCtjes rijdt, dus die doen iets heel goed. Ook tijdens woestijn rallyes stikt het ervan. Husabergs zie je niet zo vaak. Dat zal best verklaren dat ze 'overjarig' vrij goedkoop zijn. Ze komen wel goed uit de testen. Waar ik een beetje bang voor ben is dat het moeilijk aan onderdelen te komen is...Maar goed, dat zijn alleen maar vermoedens...xander schreef: Wat zou er mis zijn met een Husaberg?
Bij de groet waar ik onlangs mee naar Dakar red was er eentje.
Heeft onderweg niet moeten schroeven hoor. En is echt een handig ding.
Xander
Ik probeer trouwens de zoekfunctie van het forum te gebruiken, maar dat lukt niet zo best. Wat is er aan hand? Ik krijg de volgende melding:
DEBUG MODE
SQL Error : 1054 Unknown column 'search_time' in 'where clause'
DELETE FROM phpbb_search_results WHERE search_time < 1144675064
Line : 657
File : search.php
Da's duidelijk hetzelfde probleem als bij het zoeken op "Berichten sinds laatste bezoek".cornepol schreef:Ik probeer trouwens de zoekfunctie van het forum te gebruiken, maar dat lukt niet zo best. Wat is er aan hand? Ik krijg de volgende melding:
DEBUG MODE
SQL Error : 1054 Unknown column 'search_time' in 'where clause'
DELETE FROM phpbb_search_results WHERE search_time < 1144675064
Line : 657
File : search.php
My guess: de databank-administrator is actief geweest, en heeft een kolommetje gewijzigd, en de pagina-programmeur had niet alle pagina's aangepast. Of zoiets. Ik heb daar àlle begrip voor
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Tja Husaberg........
Dit jaar met de Tuareg rallye volgens mij maar 1 van gezien, van een duitser in ons serviceteam. Hij heeft dan ook 2 dagen van de rallye kunnen genieten, toen er een of ander tandwiel IN zijn blok in tweeën brak.
En dat Arjen vroeg of hij de Alto Turia eventueel op zijn Husa mag beginnen en mocht het nodig zijn op zijn LC4 mag afmaken, zegt denk ik ook veel over zijn vertrouwen in die machine.
Martin (eigenaar van ons serviceteam), heeft jaren aan de Tuareg deelgenomen met zijn Husaberg (dit jaar met een Husky), maar niet allemaal probleemloos zoals vorig jaar:
Let wel dat hij een privé monteur bij zich heeft die elke avond zijn motor weer helemaal piekfijn in orde maakt voor de volgende dag. En hij "kreeg" elk jaar een nieuwe Husaberg.
Als je in Husaberg of Husky geïnteresseerd bent, kan ik je wel met Martin in contact brengen. Vorig jaar deed er overigens ook een heus Husaberg team mee.
Dit jaar met de Tuareg rallye volgens mij maar 1 van gezien, van een duitser in ons serviceteam. Hij heeft dan ook 2 dagen van de rallye kunnen genieten, toen er een of ander tandwiel IN zijn blok in tweeën brak.
En dat Arjen vroeg of hij de Alto Turia eventueel op zijn Husa mag beginnen en mocht het nodig zijn op zijn LC4 mag afmaken, zegt denk ik ook veel over zijn vertrouwen in die machine.
Martin (eigenaar van ons serviceteam), heeft jaren aan de Tuareg deelgenomen met zijn Husaberg (dit jaar met een Husky), maar niet allemaal probleemloos zoals vorig jaar:
Let wel dat hij een privé monteur bij zich heeft die elke avond zijn motor weer helemaal piekfijn in orde maakt voor de volgende dag. En hij "kreeg" elk jaar een nieuwe Husaberg.
Als je in Husaberg of Husky geïnteresseerd bent, kan ik je wel met Martin in contact brengen. Vorig jaar deed er overigens ook een heus Husaberg team mee.
650XChallenge'07, XT660Z Tenere '08, DRZ400e'02
Niet specifiek Husaberg. Ik zie alleen dat er nog wat overjarige modellen voor leuke prijzen weg gaan...best interessant.Roos schreef:Tja Husaberg........
Als je in Husaberg of Husky geïnteresseerd bent, kan ik je wel met Martin in contact brengen. Vorig jaar deed er overigens ook een heus Husaberg team mee.
Overigens hebben 2 husabergs 550 de 1e twee plekken op de el chott gepakt (die hadden ook monteurs bij trouwens...)
Wat zou martin voor me kunnen doen?
Hoi corne speel met dezelfde vragen als jij.
Husaberg is toch tegenwoordig ook een KTM kloon? net als Beta?
Heb al enkele malen met Klaas over gehad wat te doen EXC,TE of een CRF?
Tja denk dat het voor mij gewoon wordt wat ik tegen het lijf loop en me er goed bij voel.
Voor mij moet het in ieder geval een 450 zijn, en voor de lange roadboek-ritten moer er een fatsoenlijke grote tank leverbaar zijn.
Husaberg is toch tegenwoordig ook een KTM kloon? net als Beta?
Heb al enkele malen met Klaas over gehad wat te doen EXC,TE of een CRF?
Tja denk dat het voor mij gewoon wordt wat ik tegen het lijf loop en me er goed bij voel.
Voor mij moet het in ieder geval een 450 zijn, en voor de lange roadboek-ritten moer er een fatsoenlijke grote tank leverbaar zijn.
Klopt, tegenwoordig wel, maareh, kheb geen geld voor een nieuwe, dus dan wordt het toch een wat oudere versie. Volgens mij is een CRF wel van hele andere orde als ik alle testen zo lees. En die zijn er al helemaal niet 2e hands...oossie schreef:Hoi corne speel met dezelfde vragen als jij.
Husaberg is toch tegenwoordig ook een KTM kloon? net als Beta?
CRF X Dit is écht een heel interessante enduro fiets. Weet niet of ze er grote tanks voor maken.
De CRF 450 heb ik op gereden. Daar zou ik mijn meissie niet mee weg durven sturen, tenzij ik van haar af wil
Nog een X
Alle X-en hebben E- plus kickstarter. Wegen iets van 100 kg, 6 bak, you name it! 33PK met 100 kilo motorfiets is écht genoeg!
Noppy
De CRF 450 heb ik op gereden. Daar zou ik mijn meissie niet mee weg durven sturen, tenzij ik van haar af wil
Nog een X
Alle X-en hebben E- plus kickstarter. Wegen iets van 100 kg, 6 bak, you name it! 33PK met 100 kilo motorfiets is écht genoeg!
Noppy
Tja, als je meissie erop moet rijden dan wordt het wel wat anders ja.
Maar een crf450 zie ik toch ook regelmatig voorbij komen als enduro.
Maakt het rijden op een crf dan zoveel verschil met bv een exc?
Het zit toch voornamelijk in je eigen gashandje!
Maar een crf450 zie ik toch ook regelmatig voorbij komen als enduro.
Maakt het rijden op een crf dan zoveel verschil met bv een exc?
Het zit toch voornamelijk in je eigen gashandje!
Hoi Corne,
Een WRF is natuurlijk het allermooist, en de mensen die daarvoor kiezen zijn zonder meer aardige en intelligente mensen, maar ik heb mijn oogkleppen speciaal voor jou even afgezet....
Ik zou een DRZ-E zoeken. Voldoet volgens mijn aan al je eisen, en meer vermogen is met een beetje goed afstellen wel te krijgen, vering aanpassen en blauw plastiek erop, veel accessoires op de markt....
Een WRF is natuurlijk het allermooist, en de mensen die daarvoor kiezen zijn zonder meer aardige en intelligente mensen, maar ik heb mijn oogkleppen speciaal voor jou even afgezet....
Ik zou een DRZ-E zoeken. Voldoet volgens mijn aan al je eisen, en meer vermogen is met een beetje goed afstellen wel te krijgen, vering aanpassen en blauw plastiek erop, veel accessoires op de markt....
Niks geen vering aanpassen, ik heb de hele Tuareg met originele veren op fabrieksafstelling uitgereden (en ik was op de steenpistes nog best goed ook). En die veren hebben heel wat klappen prima opgevangen. Nu met 17.000 km begint ie wat zompig te worden, mag ook wel. Dus wordt het tijd voor een bezoekje aan de verendokter voor wat nieuwe olie en misschien dat die de afstelling ook nog even na kan lopen. Had hem voor de Rallye nog aan de telefoon, kende de vering, was goed, eventueel een paar klikjes strakker zetten.
Kan zijn dat jij hogere eisen aan vering stelt, maar probeer het eerst voordat je een hoop geld uitgeeft, omdat iedereen zegt dat de vering niet goed is.
Regel eens met Marcel zo'n leuke testdag, waarbij je elk model eens serieus uit kan proberen.
Kan zijn dat jij hogere eisen aan vering stelt, maar probeer het eerst voordat je een hoop geld uitgeeft, omdat iedereen zegt dat de vering niet goed is.
Regel eens met Marcel zo'n leuke testdag, waarbij je elk model eens serieus uit kan proberen.
650XChallenge'07, XT660Z Tenere '08, DRZ400e'02
Als ik zo eens op de Honda site kijk dan zie ik dat een CRF450x 8800 Pleuries mag kosten. Valt mee.
Maar als ik op de site van verschillende dealers kijk dan zie ik een prijs van 10600 pleuries.
Wat en hoe kan dit?
Maar als ik op de site van verschillende dealers kijk dan zie ik een prijs van 10600 pleuries.
Wat en hoe kan dit?
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Kenteken.oossie schreef:Als ik zo eens op de Honda site kijk dan zie ik dat een CRF450x 8800 Pleuries mag kosten. Valt mee.
Maar als ik op de site van verschillende dealers kijk dan zie ik een prijs van 10600 pleuries.
Wat en hoe kan dit?
Ja zehgt ie, dus je wilt zeggen dat op de NL site van Honda een enduro zonder kenteken staat Btekent dan dus dat er nog BPM overheen moet.Zeeuwse Klei schreef:
Kenteken.
Hmm maar eens een belletje wagen naar Honda
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Is het niet zo dat je een CRF alleen op kenteken kunt krijgen via HM in Italie?oossie schreef:Ja zehgt ie, dus je wilt zeggen dat op de NL site van Honda een enduro zonder kenteken staat Btekent dan dus dat er nog BPM overheen moet.Zeeuwse Klei schreef:
Kenteken.
Hmm maar eens een belletje wagen naar Honda
Volgens mij bouwde HM de CRF crosser om tot enduro, en levert Honda nu een enduro af-fabriek (CRF-X)....maar dus wel zonder kenteken, begrijp ik, dus eigenlijk koop je een soort crosser met lichtZeeuwse Klei schreef: Is het niet zo dat je een CRF alleen op kenteken kunt krijgen via HM in Italie?
Wat ik lees vanuit de testen van de CRF450X mag het geen vergelijking hebben met een zeg maar reguliere CRF450R
Blok is anders, frame is anders, koeling is groter en natuurlijk het magisch knopje.
HM is idd de ombouwer van CRF crossers naar Enduro, misschien dat die nog een extra aanpassing doen op een CRF450X
Het volgende staat bij alle motoren op de site van Honda niets van BPM ed.
Blok is anders, frame is anders, koeling is groter en natuurlijk het magisch knopje.
HM is idd de ombouwer van CRF crossers naar Enduro, misschien dat die nog een extra aanpassing doen op een CRF450X
Het volgende staat bij alle motoren op de site van Honda niets van BPM ed.
Honda site schreef:*De vermelde prijzen zijn de aanbevolen verkoopprijzen, incl. 19% BTW
exclusief afleveringskosten en kosten rijklaar maken.
Met vering aanpassen bedoel ik eigenlijk alle instellingen proberen tot je een fijne hebt. Er zitten genoeg klikjes op "Nog best goed ook" had misschien wel "vreselijk lekker in orde" kunnen zijn.Roos schreef:Niks geen vering aanpassen, ik heb de hele Tuareg met originele veren op fabrieksafstelling uitgereden (en ik was op de steenpistes nog best goed ook)....
Blauw plastic is eigenlijk het belangrijkst op een gele DRZ-E
Steve,
De ophangpunten van de tank voor een S t.o.v. een E zijn anders. Alleen voor de S zijn ooit blauwe spulletjes gemaakt.
Aftermarket is er niets te krijgen in de kleur blauw; gaat het stuk, dan zal je orgineel moeten bestellen en daarvan wordt je portemonnaie niet vrolijk
Noppy
De ophangpunten van de tank voor een S t.o.v. een E zijn anders. Alleen voor de S zijn ooit blauwe spulletjes gemaakt.
Aftermarket is er niets te krijgen in de kleur blauw; gaat het stuk, dan zal je orgineel moeten bestellen en daarvan wordt je portemonnaie niet vrolijk
Noppy