Moedergevoel
Moderator: ghulst
Gisteren wat gaan oefenen in het Hondapark. Het grote parcours was al snel drukbevolkt met wilde snelle jongens, dus was ik maar wijselijk uitgeweken naar het 80cc parcourstje. Prima om te oefenen, daar niet van, maar ik kreeg er wel het gekke gevoel van als "la màma" tussen al die bambini te rijden. En ook al reed ik dan (soms) wat harder, ik kreeg het niet over mijn hart om ook maar het minste risico te nemen om zo'n lief klein crossertje voorbij te steken. Stel je voor dat ik hem zou raken... Week hé.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik weet nog dat ik voor het eerst met mijn LC4 aan de KTM dag in Veldhoven meedeed. Toen werd ik op de crossbaan ook aan alle kanten ingehaald door ventjes op 80cc-tjes en "kreeg ik het ook niet over mijn hart" om ze in te halen.
Mooi race excuus... ik zal hem onthouden.
Mooi race excuus... ik zal hem onthouden.
huskie schreef:Oke oke genoeg van dat weekhartige blabla, nu even zakelijk.
Heb je er wat van opgestoken, daar op dat 80cc parcoursje. Oftwel hebben die "kids" je wat kunnen leren
Ja hoor, heb wat bijgeleerd. Vooral dat er geen toverformule bestaat om beter een bocht te nemen
De lesgever (Dirk Geukens) zei dat ik duidelijk al wat ervaring had offroad (doh - 't zou er nog moeten bijkomen na vier jaar! ), en dat het niet slecht ging.
En dan de tips:
Meer "zoetjes" gas geven, en vooral niet gas bruusk lossen.
In een hogere versnelling de bocht nemen (hij vond dat ik te hoog in toeren reed).
Been niet gestrekt houden maar gebogen (hihi - dat komt van een ver turnverleden ).
Motor in de bocht met knie duwen, ook met buitenste hand "meeduwen".
En hij zei dat endurorijden zo vermoeiend was omdat je heel te tijd afwisselend kortbij en ver moet kijken (ha! switchen dus!)
En ook dat mijn lieve Husky écht te groot is voor mij. Bij het nemen van een bocht zou het uitgestoken been vlak boven de grond moeten hangen, en dat is bij mij dus echt niet het geval. Als ik wegglij, duurt het veel langer eer ik de grond raak, en is de motor meer uit balans, en is ie zwaarder om terug te duwen etc.
Dirk G. vond het geen goed idee om het zadel uit te hollen (dan zitten je armen te hoog aan het stuur zei ie), en vond het beter om de blokskes in de veren te steken, en de maximale veerweg dus wat te verkorten. Op zich is dat geen probleem voor mij, ik ben geen zwaargewicht, en met mijn rijstijl heeft mijn Huskie nog niet het einde van zijn veren gezien.
Financieel is effe wat anders gezien we op dit moment aan het bouwen zijn, en nu al flink wat centjes tekort komen (slik), en mijn ventje het dan niet opportuun zou vinden om een paar honderd euro aan de motor te besteden.
Ik zoek dus een betrouwbare veringspecialist, die geen overdréven prijs vraagt (ok, vakmanschap moet worden betaald - betrouwbaar en goed is natuurlijk veel belangrijker), en mijn motootje écht op mijn maat kan zetten. Eum... als er iemand wil sponsoren?
Beter een slecht karakter dan geen karakter
En wat vond Dirk Geukens van je koppeling Helen ?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Effe wennen, vond ie. Hij heeft er ook even mee rondgereden, kwestie van te weten wat het was. Hij kende het nog niet. Maar eigenlijk heeft hij er geen verder commentaar op gegeven.adje schreef:En wat vond Dirk Geukens van je koppeling Helen ?
Beter een slecht karakter dan geen karakter
We willen niet allemaal een automaatje rijden, hoor AdHelen schreef:Effe wennen, vond ie. Hij heeft er ook even mee rondgereden, kwestie van te weten wat het was. Hij kende het nog niet. Maar eigenlijk heeft hij er geen verder commentaar op gegeven.adje schreef:En wat vond Dirk Geukens van je koppeling Helen ?
Dat verlagen van de motor..... Je kunt beginnen met wat meer de vork te laten doorsteken, 20mm, en dan je achterveer en voorveer wat minder voorspanning te geven, daardoor gaat ook je achterkant naar beneden, en nogmaals de voorkant.
Kijk eens wat je waardes zijn met volle tank en uitrusting aan. Wie weet kunnen we zonder problemen je motor 3 cm lager krijgen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Weet ik wel hoor George.huskie schreef:We willen niet allemaal een automaatje rijden, hoor AdHelen schreef:adje schreef:En wat vond Dirk Geukens van je koppeling Helen ?
Ik was alleen maar benieuwd naar de reactie van een snelle motorcrosser.
Maar nu weer on-topic blijven aub.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
dat was net wat ik een jaar geleden geprobeerd had (niet zelf hoor), en toen reed ie VIERKANT.huskie schreef:Dat verlagen van de motor..... Je kunt beginnen met wat meer de vork te laten doorsteken, 20mm, en dan je achterveer en voorveer wat minder voorspanning te geven, daardoor gaat ook je achterkant naar beneden, en nogmaals de voorkant.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Je kunt ook zeggen groei ff 20 cm, maar dat werkt ook niet
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ja het blijft een nadeel als je zoooo klein bent als Helen
Maar dat vierkant rijden is wel leuk gezegd, maar wat is dat eigenlijk? Niet soepel of....?
Ik heb mijn huskie op 92cm zadel grond gekregen, en afgelopen roadbookrit, met al die lange paden etc vond ik dat hij heel goed reed. En zelfs de singletracks, die ik stiekum pakte, gingen lekker, komt (denk ik)doordat het zwaartepunt lager ligt.
Meet die huskie eens zadel/grond op het laagste punt van je zadel. Gooi er wel wat bezine in, he! Half tankie om het gemiddelde te krijgen.
Eens kijken hoe hoog die op z'n pootjes staat.
Maar dat vierkant rijden is wel leuk gezegd, maar wat is dat eigenlijk? Niet soepel of....?
Ik heb mijn huskie op 92cm zadel grond gekregen, en afgelopen roadbookrit, met al die lange paden etc vond ik dat hij heel goed reed. En zelfs de singletracks, die ik stiekum pakte, gingen lekker, komt (denk ik)doordat het zwaartepunt lager ligt.
Meet die huskie eens zadel/grond op het laagste punt van je zadel. Gooi er wel wat bezine in, he! Half tankie om het gemiddelde te krijgen.
Eens kijken hoe hoog die op z'n pootjes staat.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Bwah, vierkant rijden... gewoon slecht afgestelde vering. Botsen van hot naar her, i.p.v. ongemerkt alle hobbels stilletjes in te slikken en als een booooooot overal over en doorheen te varen!huskie schreef:Ja het blijft een nadeel als je zoooo klein bent als Helen
Maar dat vierkant rijden is wel leuk gezegd, maar wat is dat eigenlijk? Niet soepel of....?
Ik heb mijn huskie op 92cm zadel grond gekregen, en afgelopen roadbookrit, met al die lange paden etc vond ik dat hij heel goed reed. En zelfs de singletracks, die ik stiekum pakte, gingen lekker, komt (denk ik)doordat het zwaartepunt lager ligt.
Meet die huskie eens zadel/grond op het laagste punt van je zadel. Gooi er wel wat bezine in, he! Half tankie om het gemiddelde te krijgen.
Eens kijken hoe hoog die op z'n pootjes staat.
Hij rijdt nu zo lekker, ik heb schrik om hem weer uit evenwicht te brengen. (vanmorgen wel even de schrik van mijn leven gehad, toen ik met een rotvaart een paar stenen pakte en mijn voorwiel en stuur van links naar rechts pingpongde. Ja, het is goed gekomen. Behalve een tijdelijk zwaar verhoogde hartslag heb ik er niks aan overgehouden. Maar jee, wat als...
Ondertussen ben ik weer van gedacht veranderd, en denk dus toch van mijn zadel wat uit te hollen. Uiteindelijk is een Husky-zadel royaal dik, er mag wel wat af. (suggesties en tips over zadeluithollingen - altijd welkom!)
Ik zal seffens eens de zadelhoogte gaan meten. (zonder mezelf erop neem ik aan?). De naftbak is iets minder dan halfvol, maar er hangt nog redelijk wat modder aan het beestje (nog niet gepoetst na het ritje van vanmorgen), dus dat zal wel compenseren.
Tot zo!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
a) ideaal : met een warme, dunne ijzerdraad de mousse wegsnijden (gaat erdoor zoals door boter)Helen schreef:tips over zadeluithollingen - altijd welkom
b) anders : met een electrisch mes
--> daarna met een vijl de kanten glad-vijlen
Jo VdB
Ik heb goede ervaringen met een schuurmachine en grof schurrpapier. Je weet wel, zo'n bibberding. kan je heel goed mee nabewerken.Jo VdB schreef:a) ideaal : met een warme, dunne ijzerdraad de mousse wegsnijden (gaat erdoor zoals door boter)Helen schreef:tips over zadeluithollingen - altijd welkom
b) anders : met een electrisch mes
--> daarna met een vijl de kanten glad-vijlen
Jo VdB
Om snel wat meer weg te halen: een draadtol op de boormachine. Dat gaat heel snel en vereist een vaste hand want het schuim vliegt eraf.
smurf.
Jo en TTT,TTT schreef:Ik heb goede ervaringen met een schuurmachine en grof schurrpapier. Je weet wel, zo'n bibberding. kan je heel goed mee nabewerken.Jo VdB schreef:a) ideaal : met een warme, dunne ijzerdraad de mousse wegsnijden (gaat erdoor zoals door boter)Helen schreef:tips over zadeluithollingen - altijd welkom
b) anders : met een electrisch mes
--> daarna met een vijl de kanten glad-vijlen
Jo VdB
Om snel wat meer weg te halen: een draadtol op de boormachine. Dat gaat heel snel en vereist een vaste hand want het schuim vliegt eraf.
Merci voor de tips. Ik ga er eens over nadenken welke manier in de praktijk best haalbaar lijkt...
Helen
Beter een slecht karakter dan geen karakter