versterkte koppelingsveren dr

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
drekmaster

is er iemand met ervaring met versterkte koppelingsveren van premier?
Ik rijd zelf op een dr650se sp46 en de koppeling voelt altijd slap in vergelijking met bv yamaha tt,xt.Tijdens een ritje marokko heb ik in de zandduinen 1 gevoerde plaat kompleet kaal gereden zonder dat ik met de koppeling zat te spelen.Ook is er nogal een verschil in handle speling met koude en warme motor.Ik denk dat de koppeling van big en dr650 identiek zijn.iemand een oplossing voor dit probleem of weet dat sterkere veren nut hebben?? :idea: :idea:
Zeeuwse Klei

Nou, ik heb een SP44, maar waarschijnlijk hebben de nieuwere versies nog niet zo een heel veel betere koppeling. Die van de mijne is gewoon ruk.

Oplossing die ik toepas is een stel ringen van iets van 3 mm eronder leggen (onder de veren). Dat is wel vrij extreem, maar past net. Wat ook al scheelt is een stel koperen ringetjes eronder.

Ik heb verzwaarde veren van EBC gemonteerd, maar dat bleek bij mijn rijstijl niet genoeg te zijn (door de koppeling heen terugvallen op de grond bij doorschakelen met voorwiel in de lucht)
drekmaster

ja het vreemde is ook dat die suzi koppelingen maar 4 veren hebben vergeleken met yamaha's die hebben er 6.Das jammer want voor de rest lekker fietsie
Zeeuwse Klei

drekmaster schreef:ja het vreemde is ook dat die suzi koppelingen maar 4 veren hebben vergeleken met yamaha's die hebben er 6.Das jammer want voor de rest lekker fietsie
Tja, flutconstructie. Je kunt ook een extra stalen plaat steken, schijnt ook te helpen. Ik heb geen idee, maar heeft ongeveer hetzelfde effect als ringen onder je veren.
drekmaster

he zeeuwse klei weet jij toevallig een aanhaalmoment van de 4 bouten?of gewoon met het handje ook goed?Ik las op www.dr-650.de dat met ringetjes je kans hebt op invreten van de veren in het huis wat zijn jouw ervaringen?
Zeeuwse Klei

Aanhaalmoment heb ik geen idee van, is maar M 6, dus niet te lomp vast. Invreten van die ringen zal wel loslopen hoor.
drekmaster

thanx, v/d week de spullen binnen (platen staal+gevoerd+veren) ga de boel inbouwen met ringen.
erwindob

Geen kopervet oid op je boutjes, dat komt dan op je koppelingsplaten en is niet bevorderlijk voor de grip.
Bij m'n XR heb ik op 10 a 12 Nm aangedraaid. Is in ALU huis dus idd niet zo enorm strak.
drekmaster

thanx erwin hoe was de tuareg?stuk zwaarder zeker dan de raid?
Plaats reactie