Het was alweer een tijdje geleden dat ik meer dan 20km aan een stuk had gereden, dus besloot ik om op zondagmorgen vroeg uit de veren te gaan om de nodige trainings kilometers te gaan maken.
Eerst even F1 gekeken en toen rond half 8 op weg naar het zuiden.
Daar beneden ligt nog een gebied wat de nodige zandwegen verbergt voor de auto bezitters van nederland, en waar de gemeentes nog de charme van dit soort wegen omarmt. Of het is geld gebrek?
Anyway, ze liggen d'r en zondag lagen ze er zompig en nat bij. Het leek wel Parijs Roubaix voor de offroad rijder. Dikke zware zandsporen met de nodige plassen die soms wel meters diep leken. Op sommige plekken was het absoluut zaak om niet tot stilstand te komen, of anders zou het graven en sleuren worden. Met een groep kan dit nog wel voor vertier zorgen, maar voor mij, een solo rijder, is het vooral zaak defensief te rijden met de nodige kennis van zaken. Toch heb ik niet afgestoken, zoals ik hier en daar zag. Ik snap deze rijders ook niet. Afsteken maakt het je erg gemakkelijk, terwijl de bochten, met al die sporen, juist extra jus zijn. Ook het wegrijden van een voetbalveldje, met spinnend achterwiel(oa "huskie" rijder, ook dat nog) is zoiets. Het zou me niet verbazen als het de zelfde rijders zijn, die bochten over akkers afsteken.
Smorgens met de nodige regen wegrijden, gingen de kilometers vlot onder de wielen door. Heerlijk om weer eens afstanden af te leggen, ipv het geklooi op de vierkante meter, zoals ik de afgelopen maanden gewent was.
Jammer van die eerste uren met regen, maar toen het droog werd, werd het serieus genieten.
Alleen jammer van m'n ketting
X-AK track Braborit
Moderator: ghulst
He Huskie, was leuk je weer eens te zien. Het was zeker sompig en nat, daar had dat Peugeotje dat midden op het pad vast zat ook last van.
Lekker gereden, na 60 km een lekke achterveer bij een van mijn maatjes. Na de beproevingen van de dag ervoor vonden we het welletjes.
Lekker gereden, na 60 km een lekke achterveer bij een van mijn maatjes. Na de beproevingen van de dag ervoor vonden we het welletjes.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Dank je Huskie, voor deze woorden. Hoef ik het zelf niet meer te doen. Ondanks het feit dat er op een deel van de route een politiecontrole was, kon iedereen die werd gecontroleerd, naderhand zijn weg weer vervolgen.
Alles in orde en ook het uitlaatgeluid. Grote klasse. Na de droogte van afgelopen edities, was ik even bang voor het predikaat "te makkelijk". Het tegendeel is bewezen. Gewoon 200 kilometer "bikkelen". Zoals een enduro (in dit geval geen wedstrijdenduro) moet zijn Enne, Huskie wilde je misschien nog iets melden over (Zen) het motoronderhoud!? Mooie woordspeling trouwens, X-AK track Ik zou willen dat ik er die benaming altijd aan kon geven. Maar het weer laat me meestal in de steek.
Alles in orde en ook het uitlaatgeluid. Grote klasse. Na de droogte van afgelopen edities, was ik even bang voor het predikaat "te makkelijk". Het tegendeel is bewezen. Gewoon 200 kilometer "bikkelen". Zoals een enduro (in dit geval geen wedstrijdenduro) moet zijn Enne, Huskie wilde je misschien nog iets melden over (Zen) het motoronderhoud!? Mooie woordspeling trouwens, X-AK track Ik zou willen dat ik er die benaming altijd aan kon geven. Maar het weer laat me meestal in de steek.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Stteve, ik vond het ook heel leuk om jouw weer eens te spreken, echt waar
En Ad, het was, zeker toen het droog werd, echt weer genieten. M'n 125tje reed overal doorheen en het motortje zong het mooiste lied. Het was voor dit blokje ook z'n vuurdoop nadat het een jaartje geleden die krukaslagers molde. (was trouwens m'n eigen schuld toen, m'n zen liet me in de steek) Nu het blok zich weer bewezen heeft mag ik het ook meenemen naar zuid-frankrijk. Wat die ketting betreft! Ja wat kan ik er van zeggen, behalve dat het geen o-ring is. Ik vind een o-ring te zwaar voor deze motor, maar in dit soort omstandigheden kun je eigenlijk niet zonder. Die ketting is drie keer langer geworden. En dat voor de zelfde prijs
Gelukkig heb ik de komende weken weer trial op het programma staan, en kan ik dus even sparen voor een nieuwe, met tandwielen.
En Ad, het was, zeker toen het droog werd, echt weer genieten. M'n 125tje reed overal doorheen en het motortje zong het mooiste lied. Het was voor dit blokje ook z'n vuurdoop nadat het een jaartje geleden die krukaslagers molde. (was trouwens m'n eigen schuld toen, m'n zen liet me in de steek) Nu het blok zich weer bewezen heeft mag ik het ook meenemen naar zuid-frankrijk. Wat die ketting betreft! Ja wat kan ik er van zeggen, behalve dat het geen o-ring is. Ik vind een o-ring te zwaar voor deze motor, maar in dit soort omstandigheden kun je eigenlijk niet zonder. Die ketting is drie keer langer geworden. En dat voor de zelfde prijs
Gelukkig heb ik de komende weken weer trial op het programma staan, en kan ik dus even sparen voor een nieuwe, met tandwielen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Dat klinkt goed ! Nou heb ik een beetje spijt dat ik 'm heb laten schieten.Ad Ketelaars schreef:Dank je Huskie, voor deze woorden. Hoef ik het zelf niet meer te doen. Ondanks het feit dat er op een deel van de route een politiecontrole was, kon iedereen die werd gecontroleerd, naderhand zijn weg weer vervolgen.
Alles in orde en ook het uitlaatgeluid. Grote klasse. Na de droogte van afgelopen edities, was ik even bang voor het predikaat "te makkelijk". Het tegendeel is bewezen. Gewoon 200 kilometer "bikkelen". Zoals een enduro (in dit geval geen wedstrijdenduro) moet zijn Enne, Huskie wilde je misschien nog iets melden over (Zen) het motoronderhoud!? Mooie woordspeling trouwens, X-AK track Ik zou willen dat ik er die benaming altijd aan kon geven. Maar het weer laat me meestal in de steek.
Gelukkig heb ik zelf ook een superritje gemaakt. Kwam trouwens vele sporen tegen. Tis druk geweest in 't bos..