Vandaag met de KTM naar het werk gegaan om het geluid eens te meten. Op de heenweg liep deze al niet zo netjes. Een plof en een knal ,veel rook ontwikkeling . Liep ook raar stationair ;versneld in een rare kadans.
Kon niet verder dan 1/4 - 1/2 gas anders sloeg de motor af met veel gesputter.
Tijdens de geluidsmeting nog een bougie kapot gegaan, vet geslagen.
Voorzijde cilinder ,bij de uitlaat, vol met olie verwacht dat de krukaskeering eruit ligt. Heb jij niet hetzelfde?
wordt vervolgd
niet starten door slechte olie???
Moderator: ghulst
Yep,
de keerring lag er volledig uit, het veertje hing nog om de bus op de krukas en de keerring zwabberde dus los achter het tandwiel.
FF een nieuwe keerring, olie en bougie erin en dan is het probleem zeker verholpen.
Slechte olie zorgt er dus iid voor dat de motor niet goed loopt
Controleer dat bij jouw motor dus ook maar even.
Succes
Ps ik mis ongeveer 150ml versnellingsbakolie , vandaar die mist
de keerring lag er volledig uit, het veertje hing nog om de bus op de krukas en de keerring zwabberde dus los achter het tandwiel.
FF een nieuwe keerring, olie en bougie erin en dan is het probleem zeker verholpen.
Slechte olie zorgt er dus iid voor dat de motor niet goed loopt
Controleer dat bij jouw motor dus ook maar even.
Succes
Ps ik mis ongeveer 150ml versnellingsbakolie , vandaar die mist
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
nou,vandaag een andere bougie erin (br8es) en meteen lopen ,dus wij naar de baan toe en hij bleef gewoon een half uurtje lopen!!
klonk super en ging steeds minder roken en liep steeds beter,toen benzine op,even bijtanken en weer lopen, maar toen was het weer gebeurt..hij ging uit en nooit meer aan!! hoe kan dat nou???
ik weet zeker dat als ik weer een andere bougie koop dan loopt hij weer!
wat kan het nou zijn?
ik bedoel als hij nu goed loopt en niet rookt, dan is het niet de krukaskeerring!!
kunnen het toch de spoelen zijn?
advies is welkom!
klonk super en ging steeds minder roken en liep steeds beter,toen benzine op,even bijtanken en weer lopen, maar toen was het weer gebeurt..hij ging uit en nooit meer aan!! hoe kan dat nou???
ik weet zeker dat als ik weer een andere bougie koop dan loopt hij weer!
wat kan het nou zijn?
ik bedoel als hij nu goed loopt en niet rookt, dan is het niet de krukaskeerring!!
kunnen het toch de spoelen zijn?
advies is welkom!
honda cr -- 125cc -- '91.
er kan gewoon geen olie meer op je blok zijn ook, het is enorm dom van gewoon zomaar te blijven rijden zonder het probleem even op te zoeken,je kan heel de boel kapotdraaien.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
je blok gaat koel blijven,zeker bij een 125 al draait hij zonder olie, het is al bij al een 2-takt en draait op de olie van zijn naftmengsel, maar vroeg of laat draait het naar de botten
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Dynamike,
die van mij loopt weer als een tierelier (en die lopen goed )
Hoe ziet je bougie eruit, is de hele zaak voor bij de uitlaatpoort weer vettig en zwart?
Tis een kleine moeite om die keerring te vervangen en goedkoper dan een doos bougies
die van mij loopt weer als een tierelier (en die lopen goed )
Hoe ziet je bougie eruit, is de hele zaak voor bij de uitlaatpoort weer vettig en zwart?
Tis een kleine moeite om die keerring te vervangen en goedkoper dan een doos bougies
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
de bougie was een beetje zwart ,maar wel droog,en er kwam ook geen zwarte olie troep meer uit de uitlaat! en roken deed hij ook niet meer toen hij lekker warm was! de hpp deed het ook goed! en de koelvloeistof is ook nog op pijl! voor de zekerheid neem ik toch ook maar andere smeerolie castrol TTS is zeker wel beter dan die eurol.
en ik kijk de olie in het blok nog even na!
dat de bougie zwart was betekent dus dat hij teveel benzine krijgt,toch?
ik reed trouwens met een ngk-r br8es. maar welke bougie hoort er eigelijk in te zitten?
zoveel vragen,zo weinig tijd...! morgen regent het weer....
en ik kijk de olie in het blok nog even na!
dat de bougie zwart was betekent dus dat hij teveel benzine krijgt,toch?
ik reed trouwens met een ngk-r br8es. maar welke bougie hoort er eigelijk in te zitten?
zoveel vragen,zo weinig tijd...! morgen regent het weer....
honda cr -- 125cc -- '91.
kijk... je boeltje is van 90' heeft waarschijnlijk al heel wat meer draaiuren dan voorzien voor een 2-taktje. Uit je posten neem ik aan dat je gewoon wilt rijden maakt niet uit of de boel zal kapotvliegen of niet.
Pak deze goede tip op... reviseer de boel of je gaat nog heel veel mizerie hebben, en dan kan je blijven keunen over olieen,ontstekingen,rook of geen rook. En wil je niet reviseren,chek dan gewoon de boel is,smijt het open en meet alles na wat er na te meten valt. Ht is een 2-takt ja,is normaal dat de boel vroeg of laat openmoet.
greetz
Pak deze goede tip op... reviseer de boel of je gaat nog heel veel mizerie hebben, en dan kan je blijven keunen over olieen,ontstekingen,rook of geen rook. En wil je niet reviseren,chek dan gewoon de boel is,smijt het open en meet alles na wat er na te meten valt. Ht is een 2-takt ja,is normaal dat de boel vroeg of laat openmoet.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Uit je posten neem ik aan dat je gewoon wilt rijden maakt niet uit of de boel zal kapotvliegen of niet.
dan heb je niet goed gelezen,want het kan mij natuurlijk wel wat schelen als mijn brommert stuk gaat, ik bedoel het geld groeit ook niet op mijn rug,want dan kocht ik wel een nieuwe crosser zonder problemen!
maar ik moet het met deze doen en het gaat mij zeker ook wel lukken met jullie hulp!
dan heb je niet goed gelezen,want het kan mij natuurlijk wel wat schelen als mijn brommert stuk gaat, ik bedoel het geld groeit ook niet op mijn rug,want dan kocht ik wel een nieuwe crosser zonder problemen!
maar ik moet het met deze doen en het gaat mij zeker ook wel lukken met jullie hulp!
honda cr -- 125cc -- '91.
ja,ok maar doe dan wat de mensen je voorstellen en niet van ik ben nu weesten rijden en hij rookt niet meer maar is wel na 30min stilgevallen.
een dichting kost hooguit 15€ en chekken kost niets maar dat doe je zelf nog niet... dusja
een dichting kost hooguit 15€ en chekken kost niets maar dat doe je zelf nog niet... dusja
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
mario, jij had het zelfde probleem toch met de crosser van jouw zoontje, dat hij bougies vrat omdat de stationair sproeier te groot was?
nu kan ik jou antwoordt hierop niet meer terug vinden op dit forum, maar de vraag is : welke maat sproeier moest ik nou ook alweer in mijn honda cr 125cc uit '91 doen??
alvast bedankt!
ik was een tijdje afwezig(getrouwd en een hond gekocht! daar gaat ook veel tijd inzitten.)
nu kan ik jou antwoordt hierop niet meer terug vinden op dit forum, maar de vraag is : welke maat sproeier moest ik nou ook alweer in mijn honda cr 125cc uit '91 doen??
alvast bedankt!
ik was een tijdje afwezig(getrouwd en een hond gekocht! daar gaat ook veel tijd inzitten.)
honda cr -- 125cc -- '91.
52/55 is groot zat.
Zoiets heb ik er ook ingezet.
Moet hem even opendraaien, maar weet het haast zeker.
Zoiets heb ik er ook ingezet.
Moet hem even opendraaien, maar weet het haast zeker.
nou mario, ik heb net mijn carberateur uit elkaar gehaald en er zit dus een 65 stationair sproeier in!!! en een 172 hoofdsproeier.
die 65 stationair sproeier is dus veels te groot toch??
daarom start hij misschien ook zo slecht!
wat zaten er voor een sproeiers in die crosser van jou zoon?
die 65 stationair sproeier is dus veels te groot toch??
daarom start hij misschien ook zo slecht!
wat zaten er voor een sproeiers in die crosser van jou zoon?
honda cr -- 125cc -- '91.
Hoi,
Ik heb er zo uit mijn hoofd 168/52 ingezet.
Blok is deze week gereviseerd en ik ga hem morgen weer opbouwen.
Laat ik wel weten, of het de juiste afstelling is.
Ik heb er zo uit mijn hoofd 168/52 ingezet.
Blok is deze week gereviseerd en ik ga hem morgen weer opbouwen.
Laat ik wel weten, of het de juiste afstelling is.
Hij loopt goed, maar de stationairsproeier is net te klein, dus ik ga er een 55 inzetten. Is nu een 52.