ik zit al een heele poos te kloten met de hoofd sproeier wat is het beste
er zat een 470 in liep als een trein maar dan wert hij veel te warm
met hgs + vhn nu een 500 is dat te groot wat is jullie ervaring
gr martin yz 125 02
wat is de juiste sproeier 500 te groot yz 125 02
Moderator: ghulst
ik heb net even voor je gekeken wat er in mijn yz zit.
hoofdsproeier: 460
stationair sproeier: 42.5
naald: 6chy5-80 ( heb ook nog een 6chy5-77 liggen maar welk verschil zit er in de 2? in het yamaha boek staat dat die ik erin heb zitten voor zomer gebruik is en de andere voor in de winter. )
clip op nr. 2
vhm kop met als binnenkopje E46
bougy b9eg
v force 2
pro circuit voor bocht en demper
voor de rest is hij motoris orgineel.
al getest met die 500 sproeier?
hoofdsproeier: 460
stationair sproeier: 42.5
naald: 6chy5-80 ( heb ook nog een 6chy5-77 liggen maar welk verschil zit er in de 2? in het yamaha boek staat dat die ik erin heb zitten voor zomer gebruik is en de andere voor in de winter. )
clip op nr. 2
vhm kop met als binnenkopje E46
bougy b9eg
v force 2
pro circuit voor bocht en demper
voor de rest is hij motoris orgineel.
al getest met die 500 sproeier?
Stimpie, de 80 naald is dikker als de 77 naald De 80 naald is daardoor armer, dus voor de zomer, en de 77 is voor de .......winter!stimpie schreef: naald: 6chy5-80 ( heb ook nog een 6chy5-77 liggen maar welk verschil zit er in de 2?
De naald is slechts tot 1/4 gas armer cq rijker. De rest van de naald zou het zelfde zijn, alleen is dit niet geheel het geval, omdat het rechte eind(waar ze dus die 80 of 77 meten, niet altijd de zelfde lengte heeft.
Snap je het nog?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
euhh....een beetje wel ja.huskie schreef:stimpie schreef: naald: 6chy5-80 ( heb ook nog een 6chy5-77 liggen maar welk verschil zit er in de 2?
Snap je het nog?
hier een foto van de naalden( enkel onderste stuk staat op de foto . dus het stuk waar ze die 80 en 77 meteen ??)
fototje klikken om te vergroten
mijn motor loopt boven in zeer goed en loopt goed door. enkel onderin is het echt niets dus pakt niet echt goed op vind ik . dus wat armer zetten? als ik de uitlaat bocht eraf haal en de cilinder in kijke is het allemaal donker bruin/ zwart , bougy is binnen in vrij donker bruin/zwart de rest zwart. nu zit er een 460 hoofd in en 42.5 stationair, misschien eens een 440 hoofd proberen of zou dat te klein? en wat dan als stationair?
de 80 naald wordt bij de clipjes gemeten, zeg maar, niet bij de taper.stimpie schreef: hier een foto van de naalden( enkel onderste stuk staat op de foto . dus het stuk waar ze die 80 en 77 meteen ??)
80 is eigenlijk 2.80mm. Jouw fotootje laat de taper zien, hier is de naald al dunner.
Als de motor erg rijk staat bij gas dicht/tot 1/4 gas kun je bevoorbeeld de 80 naald gebruiken in de midden positie, en kijken wat hij dan "doet".
Stimpie, je praat over onderin, dat is bij 1/4 gas. Bij volgas loopt hij goed, toch?stimpie schreef:
mijn motor loopt boven in zeer goed en loopt goed door. enkel onderin is het echt niets dus pakt niet echt goed op vind ik . dus wat armer zetten? als ik de uitlaat bocht eraf haal en de cilinder in kijke is het allemaal donker bruin/ zwart , bougy is binnen in vrij donker bruin/zwart de rest zwart. nu zit er een 460 hoofd in en 42.5 stationair, misschien eens een 440 hoofd proberen of zou dat te klein? en wat dan als stationair?
Dan moet je dus de 42.5 sproeier kleiner maken en laat je de hoofdsproeier met rust.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
ja klopt, morgen even kijken wat ik nog heb van stationair sproeier. boven in loopt hij echt super en hard . onderin loopt hij minderhuskie schreef:de 80 naald wordt bij de clipjes gemeten, zeg maar, niet bij de taper.stimpie schreef: hier een foto van de naalden( enkel onderste stuk staat op de foto . dus het stuk waar ze die 80 en 77 meteen ??)
80 is eigenlijk 2.80mm. Jouw fotootje laat de taper zien, hier is de naald al dunner.
Als de motor erg rijk staat bij gas dicht/tot 1/4 gas kun je bevoorbeeld de 80 naald gebruiken in de midden positie, en kijken wat hij dan "doet".
Stimpie, je praat over onderin, dat is bij 1/4 gas. Bij volgas loopt hij goed, toch?stimpie schreef:
mijn motor loopt boven in zeer goed en loopt goed door. enkel onderin is het echt niets dus pakt niet echt goed op vind ik . dus wat armer zetten? als ik de uitlaat bocht eraf haal en de cilinder in kijke is het allemaal donker bruin/ zwart , bougy is binnen in vrij donker bruin/zwart de rest zwart. nu zit er een 460 hoofd in en 42.5 stationair, misschien eens een 440 hoofd proberen of zou dat te klein? en wat dan als stationair?
Dan moet je dus de 42.5 sproeier kleiner maken en laat je de hoofdsproeier met rust.
huskie heb nog een 37.5 stationair sproeier gevonden. zou die te klein zijn of niet?stimpie schreef:ja klopt, morgen even kijken wat ik nog heb van stationair sproeier. boven in loopt hij echt super en hard . onderin loopt hij minderhuskie schreef:de 80 naald wordt bij de clipjes gemeten, zeg maar, niet bij de taper.stimpie schreef: hier een foto van de naalden( enkel onderste stuk staat op de foto . dus het stuk waar ze die 80 en 77 meteen ??)
80 is eigenlijk 2.80mm. Jouw fotootje laat de taper zien, hier is de naald al dunner.
Als de motor erg rijk staat bij gas dicht/tot 1/4 gas kun je bevoorbeeld de 80 naald gebruiken in de midden positie, en kijken wat hij dan "doet".
Stimpie, je praat over onderin, dat is bij 1/4 gas. Bij volgas loopt hij goed, toch?stimpie schreef:
mijn motor loopt boven in zeer goed en loopt goed door. enkel onderin is het echt niets dus pakt niet echt goed op vind ik . dus wat armer zetten? als ik de uitlaat bocht eraf haal en de cilinder in kijke is het allemaal donker bruin/ zwart , bougy is binnen in vrij donker bruin/zwart de rest zwart. nu zit er een 460 hoofd in en 42.5 stationair, misschien eens een 440 hoofd proberen of zou dat te klein? en wat dan als stationair?
Dan moet je dus de 42.5 sproeier kleiner maken en laat je de hoofdsproeier met rust.
Nee hoor, 5 kleiner is een normale stap om iets uit te proberen, maar kijk eerst even naar de sproeier die eruit komt, want soms zijn die stationair sproeiers van verschillende dikte.
Zou het verschil tussen een mikuni tm en tmx zijn.
Afijn, dat zie je wel als die eruit is.
Waar je ook mee kan beginnen is met je naald iets dieper te zetten. Clipje dus omhoog. Scheelt je weer om de hele carb open te maken. Kun je meteen zien, op welke groef die nu staat.
Btw hoeveel uit staat je luchtschroef?
Zou het verschil tussen een mikuni tm en tmx zijn.
Afijn, dat zie je wel als die eruit is.
Waar je ook mee kan beginnen is met je naald iets dieper te zetten. Clipje dus omhoog. Scheelt je weer om de hele carb open te maken. Kun je meteen zien, op welke groef die nu staat.
Btw hoeveel uit staat je luchtschroef?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
hm weet niet juist hoeveel de luchtschroef uitstaat . straks meteen even kijken.huskie schreef:Nee hoor, 5 kleiner is een normale stap om iets uit te proberen, maar kijk eerst even naar de sproeier die eruit komt, want soms zijn die stationair sproeiers van verschillende dikte.
Zou het verschil tussen een mikuni tm en tmx zijn.
Afijn, dat zie je wel als die eruit is.
Waar je ook mee kan beginnen is met je naald iets dieper te zetten. Clipje dus omhoog. Scheelt je weer om de hele carb open te maken. Kun je meteen zien, op welke groef die nu staat.
Btw hoeveel uit staat je luchtschroef?
naald staat nu op clipje 2 dus als ik nog een clipje hoger ga staat hij op clipje 1 . standaard staat hij op clip 3 maar zo standaard is mijn motor ook niet meer
voor er die vhm kop , v force , pro circuit , ... opkwam zat er een 440 hoofdsproeier in en een 37.5 stationair, en naald nog steeds gelijk nu(clip2)
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Meer uitdraaien is armerstimpie schreef:luchschroef is 1-1/2 uit gedraaid. lijk mij toch vrij mager . standaard is dat 1-3/4 of 2
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
in mijn yz zat een 470 hoofd sproeier in hij liep goed.na 15 uur
zuiger vervangen srs goed merk de spijl in de cillinder door gebrand
de bougie krijt wit ik bellen div cross schops motercross aad
en nog veel meer ze zijden dat de hoofd sproeier veel te klein was
+- 500 520 ik dacht wat een verschil man wat is nou goed
te klein loopt hij super hard maar maar wordt wel veel te warm
zuiger vervangen srs goed merk de spijl in de cillinder door gebrand
de bougie krijt wit ik bellen div cross schops motercross aad
en nog veel meer ze zijden dat de hoofd sproeier veel te klein was
+- 500 520 ik dacht wat een verschil man wat is nou goed
te klein loopt hij super hard maar maar wordt wel veel te warm
maar nu met 500 loopt ook goed maar in het begin als je he start
rookt veel harder en duurt iets langer tot hij goed loopt en de bougie
van binne as kleur en buiten olie zwart ik durf er geen kleineren
sproeier meer in te zetten het koste bij a.t.m lassen cillinder
nieuwe nicasil 230 euro maar wel vak werk bij a.t.m
rookt veel harder en duurt iets langer tot hij goed loopt en de bougie
van binne as kleur en buiten olie zwart ik durf er geen kleineren
sproeier meer in te zetten het koste bij a.t.m lassen cillinder
nieuwe nicasil 230 euro maar wel vak werk bij a.t.m
Tinus, je hebt van die mooie grafiekjes, waarbij je de hoogte en de temperatuur langs de kant hebt staan. meestal is elke 10 graden verschil een sproeier verwisselen(als je het natuurlijk perfect wilt doen).
Dus bevoorbeeld in jouw geval. 500 voor -2 graden, 490 voor +10 graden, 480 voor +20 graden etc.
Maar..... je zei dat hij zo goed liep, op welke ondergrond was dat? Zandbaan, harde baan, hoe smeer je jouw 125tje?
Allemaal factoren die je moet afwegen.
Dus bevoorbeeld in jouw geval. 500 voor -2 graden, 490 voor +10 graden, 480 voor +20 graden etc.
Maar..... je zei dat hij zo goed liep, op welke ondergrond was dat? Zandbaan, harde baan, hoe smeer je jouw 125tje?
Allemaal factoren die je moet afwegen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?