computers opvoeren

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Sandman79

Whoops, sorry voor da niet reigstreren...en Meric freek

Reden, ik ben hier regelmatig bezig met overclocken en andere cpu's te testen, en dan moet ik steeds weer inloggen... daarmee dat ik meestal als gast post :)
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Sandman79 schreef:Whoops, sorry voor da niet reigstreren...en Meric freek

Reden, ik ben hier regelmatig bezig met overclocken en andere cpu's te testen, en dan moet ik steeds weer inloggen... daarmee dat ik meestal als gast post :)
sjaak overclock :lol:

nu je dr toch mee bezig ben: kan ik van mijn oude gare p2 400mhz nog wat maken?
Sandman79

nah, een P2 400 gaat niet ver gaan, misschien beter om als je er goedkoop op terechtkomt en je moederbord het aankan, dat je dan een P3 600-800 kan steken ofzo...

Zelf draai ik een AMD XP2100 van 1733 mhz op 2320 mhz op het moment... er zijn bepaalde cores die zich lekker laten overclocken voor weinig geld... maar dat is wel een beetje offtopic op dit forum? ;)

voor info: joostbuntinx@hotmail.com
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

pentium 4 2200mhz is daar wat van te maken :D
Gast

en een amd 2600xp wat kun je daarmee?

greetz HANS(pak mijn geforce 4ti dan ook ffe aan)
Sandman79

een 2600+ daar is wel wat mee te doen maar dat hangt van het merk/type moederbord en koeling en geheugen ook af...
Mits aan alle goede voorwaardenb is voldaan kan je hem wel een 300mhz hoger krijgen... Dit is niet zoveel als bv. een XP1700+ die je bijna 1000MHZ hoger kan krijgen, echter de CPU is in wezen hetzelfde, enkel de 1700+ is 'truggeklokt'. Het is dan ook logisch dat beiden zowat dezelfde bovengrens halen.

(Trouwens dit is niet het volledige verhaal, maar geeft je een erg goed idee) een XP2600+ is trouwens al een aardig vliegmachine :)
Gast

Sandman79 schreef:een 2600+ daar is wel wat mee te doen maar dat hangt van het merk/type moederbord en koeling en geheugen ook af...
Mits aan alle goede voorwaardenb is voldaan kan je hem wel een 300mhz hoger krijgen... Dit is niet zoveel als bv. een XP1700+ die je bijna 1000MHZ hoger kan krijgen, echter de CPU is in wezen hetzelfde, enkel de 1700+ is 'truggeklokt'. Het is dan ook logisch dat beiden zowat dezelfde bovengrens halen.

(Trouwens dit is niet het volledige verhaal, maar geeft je een erg goed idee) een XP2600+ is trouwens al een aardig vliegmachine :)


nee was een beetje flauwekul ik ga niet aan mu cputje kloten 8)
maar een 1700 is eigenlijk een afgekeurde 2600 ofzoiets ja
heb ik allis gehoord maar is wel leuk dat tweaken
mijn compie is nu idd al een vliegmachine :twisted:

greetz hans AKA cr fanatic
wixiban
Berichten: 20
Lid geworden op: ma mar 10, 2003 23:54
Locatie: amsterdam

kijk eens op http://www.tomshardware.com/ :D

en gebruik "overclocking" in de search box.

hier vind je alles

erik t
Plaats reactie