Na afgelopen donderdag naar de lezing van henno te zijn geweest is de volgende discussie losgebarsten,hoe is dit mogelijk?
Als je naar het verhaal luistert is het een aaneenschakeling van improvisatie en gewoon doen, met veel geluk en uiteraard een gigantische koelbloedigheid
Dit afgezet tegen het geld en de voorbereiding van andere teams vraag je je af is dit echt geluk of is deze aanpak de juiste?
Zonder ook maar iets aan de prestatie af te willen doen (wat een geweldige kerel!) vragen wij ons af ofdat hij het volgende jaar met een nieuwere motor zoals hij zelf zegt een betere prestatie neer kan zetten of er binnen een paar dagen de brui aan moet geven.
De grootste held van dakar
Moderator: ghulst
Ik ken Henno een klein beetje van de XT/SR500 club en het is denk ik vooral de instelling die het verschl maakt, in combinatie met de motor, die hij dan weer van haver tot gort kent.
Je kunt niet alles van te voren voorbereiden en regelen, en daarmee kunnen leven is ook een kunst. Sommige dingen regelen zich onderweg wel.
Verder is zijn voorbereiding eigenlijk jaren geleden al begonnen, een XT500 blind uit elkaar halen leer je niet in een jaartje sleutelen, en zijn basisconditie al goed was. Afrika kende hij van zijn low-budget vakanties (2e hands auto kopen, naar Senegal oid rijden en dan met winst verkopen en weer terug vliegen). Verder kan hij goed roadbook rijden, en dat kwam dit jaar goed uit.
Ik ben ervan overtuigd dat hij met een "overzichtelijker" voorbereiding en ondersteuning in de rally tot in Dakar kan komen, zeker een goede prestatie neer kan zetten. De juiste instelling is er. Er de brui aan geven is er niet bij. Ik denk alleen dat een WRF niet tegen Henno kan....
Je kunt niet alles van te voren voorbereiden en regelen, en daarmee kunnen leven is ook een kunst. Sommige dingen regelen zich onderweg wel.
Verder is zijn voorbereiding eigenlijk jaren geleden al begonnen, een XT500 blind uit elkaar halen leer je niet in een jaartje sleutelen, en zijn basisconditie al goed was. Afrika kende hij van zijn low-budget vakanties (2e hands auto kopen, naar Senegal oid rijden en dan met winst verkopen en weer terug vliegen). Verder kan hij goed roadbook rijden, en dat kwam dit jaar goed uit.
Ik ben ervan overtuigd dat hij met een "overzichtelijker" voorbereiding en ondersteuning in de rally tot in Dakar kan komen, zeker een goede prestatie neer kan zetten. De juiste instelling is er. Er de brui aan geven is er niet bij. Ik denk alleen dat een WRF niet tegen Henno kan....
Het zit 'm bij Henno in zijn pragmatisme (=instelling). Om een voorbeeld te geven; hij is volgens mij de enige motorrijder in de hele Dakar die een achteruitkijkspiegel gemonteerd had (en heelgehouden heeft).
Vrachtwagentje en autootjes pesten met stof en 'oploeven'. Ik denk ook dat andere rijders dit soort spelletjes niet gespeeld hebben, maar heel serieus bezig zijn met overleven, wat weer erg veel energie vergt. Is de energie op, dan maak je ook weer erg veel fouten.
Noppy
Vrachtwagentje en autootjes pesten met stof en 'oploeven'. Ik denk ook dat andere rijders dit soort spelletjes niet gespeeld hebben, maar heel serieus bezig zijn met overleven, wat weer erg veel energie vergt. Is de energie op, dan maak je ook weer erg veel fouten.
Noppy