hallo, de 14 amp accu zit erin en nu krijgt hij de startmotor na 260 km niet meer rond. Ik heb de bijlaadwaardes bekeken en die zijn:
2000 tpm, 14.3 v zonder verbruikers
1500 tpm , ca 11,8 v met groot licht en r.a.w. aan.
bij opvoeren van tpm naar 2500 /3000 tpm worden de waardes weer iets lager....
weet iemand de waardes om de spanningsreg. door te meten of een tip wat het zou kunnen zijn. dynamo? spanningsreg? ....
bijlaadwaardes en tips?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
2000 tpm, 14.3 v zonder verbruikers
lijkt me een prima waarde zo uit mijn hoofd
afregelen moet hij hem tussen de14 tot 15,5 V
1500 tpm , ca 11,8 v met groot licht en r.a.w. aan.
en dit is natuurlijk te kort voor een 12V accu dan "drink"je hem leeg
ik vermoed dat het dan aan je spoelen licht
zo uit mijn hoofd komen er 3 gele draden naar je regelaar
je kunt de stekker los nemen
de motor starten
volt meter tussen twee van die gele draden
bij 5000/min moet je dan minimaal 75 volt meten
dan de volgende spoel etc.
met 3 X meten heb je alle drie de spoelen gehad
je kunt ze ook eerst met de ohm meter bekijken
(niet lopende motor en stekker ook weer los)
de gele draden mogen geen verbinding met massa (-) hebben
tussen 2 van die gele draden moet het zo tussen de 0,5 tot 0,78 zijn
weer 3 X meten dus
P.S. 75V is geen typ fout
lijkt me een prima waarde zo uit mijn hoofd
afregelen moet hij hem tussen de14 tot 15,5 V
1500 tpm , ca 11,8 v met groot licht en r.a.w. aan.
en dit is natuurlijk te kort voor een 12V accu dan "drink"je hem leeg
ik vermoed dat het dan aan je spoelen licht
zo uit mijn hoofd komen er 3 gele draden naar je regelaar
je kunt de stekker los nemen
de motor starten
volt meter tussen twee van die gele draden
bij 5000/min moet je dan minimaal 75 volt meten
dan de volgende spoel etc.
met 3 X meten heb je alle drie de spoelen gehad
je kunt ze ook eerst met de ohm meter bekijken
(niet lopende motor en stekker ook weer los)
de gele draden mogen geen verbinding met massa (-) hebben
tussen 2 van die gele draden moet het zo tussen de 0,5 tot 0,78 zijn
weer 3 X meten dus
P.S. 75V is geen typ fout
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
De gele draden gemeten en 69 - 71- 75 Volt bij 5000 tpm.
Niet voldoende dus. Nou zie ik dat het nogal vettig(olie?) is bij het blok waar de stroomdraden uitkomen van de dynamo? En dat er vloeibare pakking is gebruikt bij de deksel. Dit is tevens de deksel die er af moet voor de balansketting?
Indien er een nieuwe dynamo op moet, nog goedkope tips? en is dit normaal bij een motor met 24000 km op de klok? gezien de staat van de motor twijfel ik niet echt aan de km-stand.
Niet voldoende dus. Nou zie ik dat het nogal vettig(olie?) is bij het blok waar de stroomdraden uitkomen van de dynamo? En dat er vloeibare pakking is gebruikt bij de deksel. Dit is tevens de deksel die er af moet voor de balansketting?
Indien er een nieuwe dynamo op moet, nog goedkope tips? en is dit normaal bij een motor met 24000 km op de klok? gezien de staat van de motor twijfel ik niet echt aan de km-stand.
ik heb wel vaker gehoord dat ze stuk gaan,maar niet uit eigen ervaring
ik heb er zo'n 150.000km op zitten,en ik rijd met een 80/100W koplamp er in
maar het geheel zit inderdaad in de olie en dat is het deksel bij de balans en nokkenas ketting
even los schroeven en kijken hoe het er uit ziet
ik weet niet of de spoelen van een 94er800 en 88er750 hetzelfde zijn want die heeft leo volgens mij nog 2e hands te koop
ik heb er zo'n 150.000km op zitten,en ik rijd met een 80/100W koplamp er in
maar het geheel zit inderdaad in de olie en dat is het deksel bij de balans en nokkenas ketting
even los schroeven en kijken hoe het er uit ziet
ik weet niet of de spoelen van een 94er800 en 88er750 hetzelfde zijn want die heeft leo volgens mij nog 2e hands te koop
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
ja, heb ik ook gedaan. Hoop tandwielen.... Ik kan niets met mijn lekenoog zien . het ziet er allemaal netjes uit geen beschadigingen.
De spoelen door laten meten of gewoon vervangen? Bij siccama sales ut groningen een dynamo voor 13o euro voor een 94 800.
de nokkenas ketting spant die auto of ook handmatig net zoals de balansketting?
De spoelen door laten meten of gewoon vervangen? Bij siccama sales ut groningen een dynamo voor 13o euro voor een 94 800.
de nokkenas ketting spant die auto of ook handmatig net zoals de balansketting?
de nokkenas ketting spant auto.
verder zou ik dan eerst even door laten meten
en misschien even bij suzuki dealer informeren of mijn info wel klopt voor je nieuw koopt
want ik heb alleen mijn 88er getest en het zou kunnen ? dat er andere waardes gelden in '94
verder zou ik dan eerst even door laten meten
en misschien even bij suzuki dealer informeren of mijn info wel klopt voor je nieuw koopt
want ik heb alleen mijn 88er getest en het zou kunnen ? dat er andere waardes gelden in '94
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Heb het probleem met de waardes bij div. motormonteurs gelegd en het blijkt toch de spanningregelaar. De Volt waardes van een 43a/b t.o.v een 41 of 42 zijn resp. min. 65 om 75 volt bij 5000 tpm. dus de dynamo is okay(genoeg). wie heeft er ervaringen met merken regelaars.
orig suzuki 165 euro, ander 118,- en via internet 86-74 euro?
orig suzuki 165 euro, ander 118,- en via internet 86-74 euro?