Zelfvertrouwen (of het gebrek daaraan)

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Ik heb gisteren de enduro van Warnant uitgereden, maar heb toch mixed feelings. De specials heb ik weer met een ei in mijn broek gereden, en door bangigheid een paar keer op de grond gelegen, en massa's energie verspeeld met het rechtkrabbelen.
Als ik in een groepje rijd, kan ik véél harder gaan dan alleen. Soms, maar lang niet altijd, voel ik dat ik met vertrouwen rijd. Helaas is één keertje uitschuiven dan weer genoeg om te hervallen in bang en sukkelig rijden.
Iemand tips wat ik eraan kan doen? Bij mij zit het allemaal tussen de oren, maar wat doe ik eraan? Ik ben het beu om tijdens gewone ritjes goed te rijden, en bij een enduro me belachelijk te maken...

Helen (een beetje depressief) :(
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

trek het u niet aan Helen,
op de specials zat ik ook niet zo lekker in mijn vel (zeker niet als je na 3 jaar inactiviteit terug in een ijzige Warnant aan de start staat...) :shock:

wat bij mij helpt is tegen mezelf praten :roll:
en natuurlijk veel vloeken
verder vooruitkijken, naar het uitgaan van de bocht, enz...

de slechte staat van de 2e special zorgde er waarschijnlijk wel voor dat iedereen met een ei rond reed.
half of niet ontdooide grond geeft weinig zelfvertrouwen

Gery (388)
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

:lol: Helen, wat ben je weer openhartig over jezelf. :D
Mannen zullen nooit zo openhartig over hun rijders gebreken vertellen, maar die blijven dan ook vast zitten in hun onkundige gewoontes, met alle valpartijen vandien.
Ik weet nog dat ik altijd erg op keek, tegen die enduro wedstrijden, omdat je niemand in de weg wilt rijden, maar ook omdat je er een hoge moeilijkheids van verwacht. De kriebels in je buik als je smorgens op pad gaat zeggen genoeg.
Een gewoon offroad ritje met de jouw bekende rijders zorgen veel minder voor die kriebels in de buik(toch?) en je bent daardoor toch relaxer op de motor. Er is geen wedstrijd karakter aanwezig, geen eindtijden, slecht de lol van met elkaar rijden.
Herken je bovenstaande een beetje.....?
Wat jij nodig hebt is gewoon meer wedstrijdtijd, zodat je net zo relaxt(is onmogelijk met een wedstrijd, dat weet ik :wink: ) een enduro rijdt als dat je zondagsmorgens met je boys rond rijdt.
That is all......... echt waar.
Of anders moet je wat extremer gaan rijden tijdens je zondags ritjes, moeilijker parcours zoeken, zodat je went aan de moeilijkheids graad van de wedstrijden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Gery400 schreef:wat bij mij helpt is tegen mezelf praten :roll:
en natuurlijk veel vloeken
verder vooruitkijken, naar het uitgaan van de bocht, enz...
Peptalk en vloeken is inderdaad al een goed begin! Dat doe ik al wel, maar nog te weinig...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
STTEVE
Berichten: 1195
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Ik merk dat ik op alle ondergronden wel met vertrouwen rijdt, maar als de ondergrond bevroren of halfbevroren is kan ik maar beter stoppen,want dat vind ik helemaal niks. Ik ben begin februari 3 maal onderuit gegaan in Aywaille, op zo'n ijsplaat en daar is niet op te rijden. Maar dat geldt alleen voor mij, anderen rijden erover of het asfalt is. Slecht voor je zelfvertrouwen is het wel...
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

huskie schreef::lol: Helen, wat ben je weer openhartig over jezelf. :D
Mannen zullen nooit zo openhartig over hun rijders gebreken vertellen, maar die blijven dan ook vast zitten in hun onkundige gewoontes, met alle valpartijen vandien.
Ik weet nog dat ik altijd erg op keek, tegen die enduro wedstrijden, omdat je niemand in de weg wilt rijden, maar ook omdat je er een hoge moeilijkheids van verwacht. De kriebels in je buik als je smorgens op pad gaat zeggen genoeg.
Een gewoon offroad ritje met de jouw bekende rijders zorgen veel minder voor die kriebels in de buik(toch?) en je bent daardoor toch relaxer op de motor. Er is geen wedstrijd karakter aanwezig, geen eindtijden, slecht de lol van met elkaar rijden.
Herken je bovenstaande een beetje.....?
Wat jij nodig hebt is gewoon meer wedstrijdtijd, zodat je net zo relaxt(is onmogelijk met een wedstrijd, dat weet ik :wink: ) een enduro rijdt als dat je zondagsmorgens met je boys rond rijdt.
That is all......... echt waar.
Of anders moet je wat extremer gaan rijden tijdens je zondags ritjes, moeilijker parcours zoeken, zodat je went aan de moeilijkheids graad van de wedstrijden.
Tja, ik ben een open boek!
Qua moeilijkheidsgraad ben ik redelijk voorbereid door onze wekelijkse ritjes. Verschil is vooral dat ik daar steeds probeer aan te haken, en te blijven volgen. Ik heb er erg veel aan als er iemand voor me rijdt. Zo heb ik een veel beter zicht op de weg die komt, en de hindernissen. Bovendien kost vallen dan niks. Als er brokken zijn aan de motor, helpen de jongens dat repareren. Tijd is ook niet belangrijk.
Kriebels in de buik zijn er nog elke keer, ook voor een gewoon ritje zit ik 's ochtends zeker 3 keer op de pot (oeps, ik ben weer te open zeker? :lol: ).
Op een enduro ben ik alleen. Ik rij dan teveel op "niet vallen" modus en te weinig op "zo rap mogelijk gaan" modus.
Anderzijds heb ik te weinig bochtentechniek. Sporen, bergop, wortels, tot daar aan toe, maar een bocht? Het is al wat verbeterd, maar dat komt er enkel uit als het tussen de oren goed zit. Lang niet altijd dus... :roll:
Hoog tijd om wat te gaan oefenen op een crossparcours. Liefst eigenlijk met een "coach" die commentaar geeft op mijn rijstijl, en op een enigszins veilige manier, dus als er geen suppersnelle jongens ondertussen over mijn hoofd springen.
Op het Hondapark had ik al contact met Marc Dammen, die vraagt 2000 fr voor een uurtje... 't Is ook wat ver rijden. Het crossparcours in Hélécine is korterbij, maar daar zitten veel snelle jongens, en op het kinderparcourstje mag ik dan weer niet op.
Iemand suggesties / vrijwilliger?
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

huskie schreef::lol: Helen, wat ben je weer openhartig over jezelf. :D
Mannen zullen nooit zo openhartig over hun rijders gebreken vertellen
Ik rijd altijd met twee eieren in ......................
Dus zo erg is het niet Helen :!:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Helen schreef: Ik heb er erg veel aan als er iemand voor me rijdt.
Dus vanaf zondag ga jij op kop rijden :)
Helen schreef: Op een enduro ben ik alleen. Ik rij dan teveel op "niet vallen" modus en te weinig op "zo rap mogelijk gaan" modus.
Dan geef jij dus het tempo aan, en omdat je de rest niet wilt ophouden, ga je vanzelf harder rijden :twisted:
Helen schreef: Anderzijds heb ik te weinig bochtentechniek.
Hoog tijd om wat te gaan oefenen op een crossparcours..
Oke, heel goed want op een crossbaan heb je veeeeel bochten, die er steeds weer het zelfde bij liggen. Een paar uren crossen, met regelmatige rust pauzes, doet wonderen.
Helen schreef: Liefst eigenlijk met een "coach" die commentaar geeft op mijn rijstijl
Er zal best wel iemand in je omgeving beschikbaar zijn, die beter dan jezelf rijdt, en jouw een paar uurtjes wil bijstaan op de crossbaan, of gewoon op een crossparcoursje in de buurt.....toch?

In ieder geval kijk ik naar onze komende noppendag uit, zodat ik weer eens met je op kan rijden.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
STTEVE
Berichten: 1195
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Helen schreef:
huskie schreef::lol: Helen, wat ben je weer openhartig over jezelf. :D
Mannen zullen nooit zo openhartig over hun rijders gebreken vertellen, maar die blijven dan ook vast zitten in hun onkundige gewoontes, met alle valpartijen vandien.
Ik weet nog dat ik altijd erg op keek, tegen die enduro wedstrijden, omdat je niemand in de weg wilt rijden, maar ook omdat je er een hoge moeilijkheids van verwacht. De kriebels in je buik als je smorgens op pad gaat zeggen genoeg.
Een gewoon offroad ritje met de jouw bekende rijders zorgen veel minder voor die kriebels in de buik(toch?) en je bent daardoor toch relaxer op de motor. Er is geen wedstrijd karakter aanwezig, geen eindtijden, slecht de lol van met elkaar rijden.
Herken je bovenstaande een beetje.....?
Wat jij nodig hebt is gewoon meer wedstrijdtijd, zodat je net zo relaxt(is onmogelijk met een wedstrijd, dat weet ik :wink: ) een enduro rijdt als dat je zondagsmorgens met je boys rond rijdt.
That is all......... echt waar.
Of anders moet je wat extremer gaan rijden tijdens je zondags ritjes, moeilijker parcours zoeken, zodat je went aan de moeilijkheids graad van de wedstrijden.
Tja, ik ben een open boek!
Qua moeilijkheidsgraad ben ik redelijk voorbereid door onze wekelijkse ritjes. Verschil is vooral dat ik daar steeds probeer aan te haken, en te blijven volgen. Ik heb er erg veel aan als er iemand voor me rijdt. Zo heb ik een veel beter zicht op de weg die komt, en de hindernissen. Bovendien kost vallen dan niks. Als er brokken zijn aan de motor, helpen de jongens dat repareren. Tijd is ook niet belangrijk.
Kriebels in de buik zijn er nog elke keer, ook voor een gewoon ritje zit ik 's ochtends zeker 3 keer op de pot (oeps, ik ben weer te open zeker? :lol: ).
Op een enduro ben ik alleen. Ik rij dan teveel op "niet vallen" modus en te weinig op "zo rap mogelijk gaan" modus.
Anderzijds heb ik te weinig bochtentechniek. Sporen, bergop, wortels, tot daar aan toe, maar een bocht? Het is al wat verbeterd, maar dat komt er enkel uit als het tussen de oren goed zit. Lang niet altijd dus... :roll:
Hoog tijd om wat te gaan oefenen op een crossparcours. Liefst eigenlijk met een "coach" die commentaar geeft op mijn rijstijl, en op een enigszins veilige manier, dus als er geen suppersnelle jongens ondertussen over mijn hoofd springen.
Op het Hondapark had ik al contact met Marc Dammen, die vraagt 2000 fr voor een uurtje... 't Is ook wat ver rijden. Het crossparcours in Hélécine is korterbij, maar daar zitten veel snelle jongens, en op het kinderparcourstje mag ik dan weer niet op.
Iemand suggesties / vrijwilliger?
Patrick van xtravels organiseert ergens in april een instructieweekend in Bilstain, met een ervaren instructeur. www.xtravels.nl. Hij komt uit Vaals.

Maar we kunnen natuurlijk ook een noppenforum dag organiseren....
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

huskie schreef:
Helen schreef: Ik heb er erg veel aan als er iemand voor me rijdt.
Dus vanaf zondag ga jij op kop rijden :)
Heu... ik weet de weg niet :? Heel af en toe heb ik al eens op kop gereden. Dat ging toen héél goed tot mijn voorwiel wegslipte, en daarna reed ik weer met dat welbekende ei in mijn broek (eentje, ja!)
huskie schreef: Er zal best wel iemand in je omgeving beschikbaar zijn, die beter dan jezelf rijdt, en jouw een paar uurtjes wil bijstaan op de crossbaan, of gewoon op een crossparcoursje in de buurt.....toch?
Bwah, niet echt. Ik denk ook dat het een kunst is om iemand duidelijk te maken hoe je moet rijden. Maar allez, ik heb zonet naar Marc Dammen gebeld, en ik denk dat ik in de Paasvakantie wel een dagje ga oefenen in het Hondapark, met een uurtje les erbij.
huskie schreef: In ieder geval kijk ik naar onze komende noppendag uit, zodat ik weer eens met je op kan rijden.
Leuk! Kom je dan met je trial of heb je nog een enduromachientje staan? Die Husky die mijn liefde voor Husqvarna heeft doen ontluiken, misschien? :D
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

STTEVE schreef:Patrick van xtravels organiseert ergens in april een instructieweekend in Bilstain, met een ervaren instructeur. www.xtravels.nl. Hij komt uit Vaals.
Mm, interessante tip. Dat weekend (22-23 april) zou ik me nog kunnen vrijmaken. (alleen die balade van Bertrix afzeggen en mijn echtgenoot overtuigen :) )
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Hey Helen,

Terwijl ik je verhaal las dacht ik: da's herkenbaar. Onmiddellijk daarna dacht ik: Helen moet een cursusje gaan volgen in het Honda Park.

Ondertussen heb ik gelezen dat je zelf al op dat idee bent gekomen :)

Ik ben zelf eens serieus op m'n bek (letterlijk) gegaan tijdens de enduro van CodeVer en daarna was het vertrouwen (weer) helemaal zoek. Een aantal weken echt met zo'n ei gereden en dan besloten om in het Honda Park een cursus te volgen. Na de cursus ging het echt véél beter. Je leert er van mensen die jaren ervaring hebben heel erg eenvoudige dingen op rijtechnisch vlak, maar die zorgen er wel heel dikwijls voor dat je véél meer vertrouwen krijgt op je motorfiets. Bovendien zien ze heel snel wat je fout doet en waarom je soms ook niet echt 100% lekker op je motor zit. Vooral qua zithouding & kijktechniek heb ik er véél van opgestoken. Niet dat ik plotseling de hele groep voorbij stak, maar ik had er in elk geval véél meer plezier in.

Sindsdien heb ik geen last meer van depressies :D

Suc6

Stijn
Montesa Cota 315R
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Estivie schreef:Hey Helen,

Terwijl ik je verhaal las dacht ik: da's herkenbaar. Onmiddellijk daarna dacht ik: Helen moet een cursusje gaan volgen in het Honda Park.

Ondertussen heb ik gelezen dat je zelf al op dat idee bent gekomen :)

Ik ben zelf eens serieus op m'n bek (letterlijk) gegaan tijdens de enduro van CodeVer en daarna was het vertrouwen (weer) helemaal zoek. Een aantal weken echt met zo'n ei gereden en dan besloten om in het Honda Park een cursus te volgen. Na de cursus ging het echt véél beter. Je leert er van mensen die jaren ervaring hebben heel erg eenvoudige dingen op rijtechnisch vlak, maar die zorgen er wel heel dikwijls voor dat je véél meer vertrouwen krijgt op je motorfiets. Bovendien zien ze heel snel wat je fout doet en waarom je soms ook niet echt 100% lekker op je motor zit. Vooral qua zithouding & kijktechniek heb ik er véél van opgestoken. Niet dat ik plotseling de hele groep voorbij stak, maar ik had er in elk geval véél meer plezier in.

Sindsdien heb ik geen last meer van depressies :D

Suc6

Stijn
Ik heb al twee offroad-initiaties gevolgd in het Hondapark, eentje toen ik pas begon, en eentje twee jaar geleden. Was het ook zo'n initiatiecursus die je gevolgd had? Ik zie nergens informatie over een "vervolgcursus" of zo.
Ik denk dat ik nu vooral toe ben aan een one-on-one cursus, dus met iemand die mijn stijl verbetert. De theorie is één ding, maar vaak heb je niet altijd een goed beeld van wat je fout doet. Of verval je steeds weer in je oude fouten...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Helen schreef:Ik heb al twee offroad-initiaties gevolgd in het Hondapark, eentje toen ik pas begon, en eentje twee jaar geleden. Was het ook zo'n initiatiecursus die je gevolgd had? Ik zie nergens informatie over een "vervolgcursus" of zo.
Ik denk dat ik nu vooral toe ben aan een one-on-one cursus, dus met iemand die mijn stijl verbetert. De theorie is één ding, maar vaak heb je niet altijd een goed beeld van wat je fout doet. Of verval je steeds weer in je oude fouten...
Ik heb ook een initiatie gevolgd. We waren maar met z'n vieren, dus er was tijd zat om de "persoonlijk" fouten van iedereen te bespreken.
Montesa Cota 315R
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Helen, ik dacht zeker dat het je nu wel wat gemakkelijker af zou gaan met de Rekluse in je Husqvarna ??
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

adje schreef:Helen, ik dacht zeker dat het je nu wel wat gemakkelijker af zou gaan met de Rekluse in je Husqvarna ??
Ja, maak het nog wat erger! :cry: :cry:
Zelfs met mijn Rekluse bak ik er niks van. Wééééééééééééééhhhhhhhhh!!!
(No offense hoor, Adje :wink: )
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

Helen schreef:Het crossparcours in Hélécine is korterbij, maar daar zitten veel snelle jongens, en op het kinderparcourstje mag ik dan weer niet op.
Iemand suggesties / vrijwilliger?
Hélécine?
da ligt vlak achter mijne hof :wink:
en het feit dat je zegt dat daar veel snelle jongens zitten,
duidt er enkel op dat ik toen niet daar was 8)

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Helen schreef:
adje schreef:Helen, ik dacht zeker dat het je nu wel wat gemakkelijker af zou gaan met de Rekluse in je Husqvarna ??
Ja, maak het nog wat erger! :cry: :cry:
Zelfs met mijn Rekluse bak ik er niks van. Wééééééééééééééhhhhhhhhh!!!
(No offense hoor, Adje :wink: )
Laat maar weten wanneer je een keertje naar het Honda park wil gaan dan zal ik er ook naar toe komen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

ze staan voor je in de rij Helen, dat moet je toch wel wat zelfvertrouwen teruggeven :wink:
johanb
Berichten: 174
Lid geworden op: ma mei 30, 2005 20:06
Locatie: M'gestel

Patrick van xtravels organiseert ergens in april een instructieweekend in Bilstain, met een ervaren instructeur. www.xtravels.nl. Hij komt uit Vaals.

Maar we kunnen natuurlijk ook een noppenforum dag organiseren....
is weer eens wat anders, kan ook leuk zijn. heb ik een excuus om eens naar bilstain te gaan.
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Het probleem, Helen, zit niet in je kunde, maar in het, zoals je zelf ook al toegeeft, zelfvertrouwen. Dus een rij-cursus of rij-training zal niet veel helpen, zodra de begeleiding weg is, verval je weer in je oude gewoontes. Een bezoek aan een psycholoog(oge) is hier dan meer op zijn plaats.

Je moet vertrouwen hebben in je eigen mogelijkheden en de wil hebben om sneller en zekerder te rijden als dat je bewustzijn je oplegt. Ook beseffen dat gas-bij de oplossing voor veel problemen is tijdens het rijden met een motorfiets. Dat gaat tegen je bewustzijn in omdat je bewustzijn juist op momenten waarin je de controle over de motorfiets dreigt te verliezen de gaskraan dicht draait. En juist dan ga je plat.
Uit je intro-verhaal begrijp ik dat je wel over je bewustzijn grens heengaat op het moment dat je mee (probeert) te rijden met sneller mannen/vrouwen. Dat is een natuurlijke reactie, en helemaal niets mis mee. Maar probeer, als je dat wilt, jezelf ook eens 100% te geven als niemand anders kijk. Je kan het wel, alleen denk je er teveel over na.
Laatst gewijzigd door AdventureRider op di mar 21, 2006 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
go with the flow
Berichten: 31
Lid geworden op: ma jun 06, 2005 18:51

Helen, ik heb je gesproken net bij de inschrijftafel in Warnant, je was dan al Stressy dacht ik. Dus daar zit je al fout, probeer je wat mer te ontspannen voor een rit en fikseer je niet zo op die specials. Ik heb je zien rijden op de 1° special en ik moet zeggen dat je dat niet slecht deed. Ok de tweede zag er goed uit maar uit andere bronnen heb ik vernomen dat schijn bedriegt. Tot daar aan toe uitrijden zonder brokken is het belangrijkste. Die specials zijn voor mij als schifting voor de Inters en kampioenschaprijder niet meer dan dat. Daarom rij ik nu dit seizoen bij de Loisirs. Misschien nog een tip probeer in de eerste ronde goed door te geven en te kijken waar je tijd over hebt, dan kan je in de tweede ronde iets meer gas lossen en recuperen voor de specials eventueel.

Greetz

Husky rules
tygercoene
Berichten: 118
Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
Locatie: aalter
Contacteer:

Ik heb hier zonet de gehele topic gelezen en Helen... top van je enduro inzet.

Maar ik denk dat we allen wel onze foutjes en "eitjes" hebben zitten.

Sommigen spreken hier over kijk en rij techniek.
Ik denk dat ik daar ook wel veel kan uit leren. Ik ben nl. een weekend pilootje die op zondag voormiddag wat ritjes met vrienden ga maken.

Daar hoor ik dan ook de strafste verhalen over 'nooit kortbij kijken' kijk steeds in de verte' enz..

Dan denk ik steeds, in de vrete kijken oké, maar wat met diepe putten beetje weggestoken op het pad. Die overleef je toch het best met beetje gas bij te geven enz...

Wanneer staan op de motor, wanneer zitten enz.....

Kunnen we die regels niet eens in een nieuwe topic gieten?

bv. met als onderwerp "Kijk en rij voorzichtig met pit" ???

:lol: Iemand zin in een eerste aanzet :lol:

Ik zou er in elkgeval naar uitkijken !!!
Tyger of the "off" Road.
Noppy
Berichten: 2982
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Helen,

Ik weet niet hoe jouw tijdschema's er bij de check points uitziet, maar heb je ook de kans om de special gewoon 'even' één keertje door te wandelen? Prent dan goed doe moeilijke stukken én de makkelijke omwegen in je hoofd en praat je naar de makkelijke stukken toe door het gas open te houden (desnoods halfopen, maar nooit echt dicht).

En dan een vergelijking: heb je al eens paard gereden? Als jij niet echt in je hoofd hebt dat je de baas bent van dat paard en dat JIJ stuurt, gaat het paard zelf sturen.

Met de motor is dat ook zo. Jij stuurt, aggressief met je ellebogen omhoog, je kruis tegen de tank, je billen op de rand van het zadel en je belast ACTIEF je stepjes. Speel met je gewicht om bij de acceleratie uit een bocht grip te krijgen en blijf niet de hele rit statisch zitten op één plek.

Kies ook eens een braakliggend stuk grond uit en leg ZELF eens een crosscircuitje uit door 40 x het zelfde rondje te maken en slijt je eigen spoor in. Maak krappe moeilijke bochten voor je zelf. Probeer steeds harder te rijden, desnoods met iemand met een stopwatch aan de zijlijn.

Heel veel plezier met oefenen en...

RELAX!

Noppy
P.S. Ik bak er zelf ook niet van;-)
:toost:
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Noppy schreef:Helen,

Ik weet niet hoe jouw tijdschema's er bij de check points uitziet, maar heb je ook de kans om de special gewoon 'even' één keertje door te wandelen?

Pardon.Ik denk dat je niet de tijd hebt om hem tussendoor even te verkennen.
Plaats reactie