Foto's weekje Algarve Offroad...

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

In september samen met Marcel CR250R Wever een weekje onder de deskundige leiding van Adriaan Seunke van Algarve Offroad zo'n 850 km door de schitterende Algarve (Portugal) gereden.

Dit is ABSOLUUT TOP!!!!!!!!!!

Na mijn ervaring in '02 en '03 bij Johan v.d. Wal in Andorra dacht ik dat het niet veel beter kon, maar.....

Adriaan kent de hele Algarve op z'n duimpje (die GPS-logger zit er waarschijnlijk gewoon voor de show op :wink: ) en de off-road mogelijkheden lijken wel onuitputtelijk! Het is werkelijk ongelooflijk zoveel offroad-weggetjes & paadjes er door die grillig vormgegeven heuvels en bergen lopen met geregeld een forse klim of afdaling en af en toe een beekje :P :P

Een selectie van de foto's die zijn gemaakt staat op m'n website http://www.noxian.nl.

Veel plezier!
Arnaud
WR400F'99
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Thomas
Berichten: 32
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 11:50
Locatie: Amsterdam

Ik ben zelf al twee keer bij Adriaan geweest. Ook mijn ervaring was ook dat het TOP was. Fantastische gids die inderdaad elke route kent maar steeds iets nieuws probeert te ontdekken om de klanten/gasten het naar hun zin te maken.

Geweldige omgeving om je helemaal uit te leven daar in de Algarve. In de ochtend even een koffiepauze en tussen de middag (nou ja meestal al wel na twaalven, want Adriaan weet altijd nog wel een extra lus aan de route te breien) lekker eten in een lokaal restaurant in de bergen of lekker op het strand.

Ook al meegemaakt dat we een "spoor" zagen en vervolgens op ontdekking gingen. Soms kom je ergens en soms moet je weer terug. Dat maakt niet uit want dat is avontuur.

Ik zag geen foto's op de site van de crosscircuits in de buurt. Niet geweest?
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Hai Thomas!

Ik hoor 't al: je bent net zo enthousiast als ik :P :P
Ja, we zijn zeker op het crosscircuit wezen kijken. Aardig pittig... :shock:

We hadden het 'geluk' dat we samen waren (een vriend van mij en ik) dus in totaal met z'n 3-en. Adriaan paste het programma dus eigenlijk min of meer aan onze 'wensen' aan. Wel heeft 'ie meerdere keren gevraagd of 'ie even een nieuwe track mocht proberen. Erg leuk: beetje paadjes uitproberen die eigenlijk helemaal ontoegankelijk blijken te zijn.

Hoe was jouw ervaring met de KTM's?

Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Thomas
Berichten: 32
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 11:50
Locatie: Amsterdam

Met de KTM's was alles prima in orde. Die worden 's-avonds ontstofd om de volgende dag weer fris te beginnen. Ik begreep van Adriaan dat hij in het begin wel wat moeite had met het fijne stof dat door de luchtfilters kwam maar dat dat inmiddels tot het verleden behoort. Twin-Air heeft wat speciale filters gemaakt voor hem.

De eerste keer reed ik samen met twee andere hollanders en de tweede keer waren er geen rijders die de hele week hadden geboekt. Wel waren er daggasten (meestel Engelsen) die het strand wel gezien hadden en wat anders wilden. Nog nooit met meer dan 4 andere rijders gereden, inclusief gids dus inderdaad prima om wat nieuwe routes te ontdekken.
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Ontzettend gaaf zeg! Ziet er allemaal goed uit en de prijs valt ook wel mee als ik die site bekijk. Hoeveel uur zit je per dag op de motor?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Thomas
Berichten: 32
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 11:50
Locatie: Amsterdam

's-morgens wordt je rond 8 uur opgehaald bij je hotel door Adriaan en een uurtje later rij je weg. 's-middags tussen 4 en 5 kom je terug. Met half uur koffie en goed uur lunch zit je dan op 6 uur rijden.
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Ik ben ook razend enthausiast over Algarve offroad.
Ben er vorig jaar omstreeks deze tijd geweest.
Lekker weer, schitterende omgeving, super motoren (EXC 450) en een hele fijne gids die Adriaan!
Leuk alternatief voor b.v. Turkije.
Op de site van Meindert www.ktm-adventure.nl/algarve staan foto's.
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Fox-kid schreef:Hoeveel uur zit je per dag op de motor?
Omdat wij met z'n 2-en waren ging 't iets relaxter.... Adriaan pikte ons rond 9 uur op en na 20 minuten trap je je KTM weer aan.
We waren iedere dag ergens tussen 6 en 7 uur weer terug, waarna Adriaan je weer terug naar 't hotel brengt.
De afstanden die je per dag rijdt zijn wisselend maar liggen ergens tussen de 150 en 190 km per dag. Dat zijn wel echte offroad kilometers :!: Ik schat dat je rond de 98% onverhard rijdt :P :P
Alhoewel Adriaan 'ons het tempo liet bepalen' (...) lag dit lekker hoog en hij had er lol in om geregeld een lekkere uitdaging aan ons voor te stellen in de vorm van een pittige (steile!) klim of afdaling of iets anders 'technisch' :twisted:
Kortom, een vakantie zoals ik nog niet eerder heb gehad (ondanks m'n Andorra-ervaring).
AANRADER!!!

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Fr@venture schreef:Op de site van Meindert www.ktm-adventure.nl/algarve staan foto's.
...komt me bekend voor :wink:
Trouwens, die ene onfortuinlijke kei is ook geen opsteker van de dag :evil: Hoe hebben jullie dat verder geregeld? Nou ik het terrein daar een beetje ken is het vaak niet echt makkelijk om 4-wiel hulp in te roepen.
Zag wel dat jullie de nodige regen hebben gehad die week; is ook niet verkeerd (wij hebben 5 dagen elkaars stof lopen recyclen...).

Kortom, denk dat we volgend jaar maar een NOPPENFORUM-TEAM moeten samenstellen om die KTM's van Adriaan weer 'ns aan de tand te voelen?!? Iemand interesse :?:

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Fr@venture
Berichten: 265
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21

Arnaud schreef:
Hoe hebben jullie dat verder geregeld?
Arnaud.
Gewoon, touwtje van de ene motor naar de andere motor, eindje rijden, vriendje van Adriaan bellen, volgende dag andere motor rijden "nothing on the hand" :-)
Arnaud schreef: Kortom, denk dat we volgend jaar maar een NOPPENFORUM-TEAM moeten samenstellen om die KTM's van Adriaan weer 'ns aan de tand te voelen?!? Iemand interesse :?:
Arnaud.
Strak plan man!
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Jaaaa, daar wil ik ook heen. Ook al meerdere enthsiaste verhalen gehoord.
Thomas
Berichten: 32
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 11:50
Locatie: Amsterdam

Lijkt me een strak plan om met een noppen-forum team te gaan. Zelf heb ik het plan om in maart ofzo te gaan. Even afhankelijk van de endurokalender en mijn werk.
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Even een oude topic uit de sloot gehaald.

Met mijn kameraad ga ik begin mei een weekje naar de algarve en uiteraard naar Adriaan om twee dagen te Offroaden!!! Vanwege Adriaan gaan we naar de Algarve zeg maar.


Heb ik een praktische vraag aan Arnoud of anderen met reiservaring:

Je moet je eigen gear mee nemen. Helm, crosslaarzen, kleding, protector etc etc.

Mijn koffertje zit met een vakantie van 5 dagen altijd al aardig vol, dus ik overweeg om de crosslaarzen in het vliegtuig maar vast aan te trekken zodat deze niet in de koffer hoeven. Over de helm twijfel ik nog. :D


Hoe heb jij dit gedaan? Hebben anderen hier ervaring mee. Ik heb mijn koffer nog niet geprobeerd in te pakken met alle spullen maar ik voorzie nu dus al een minor logistiek probleempje.


Oh ja, de dames gaan ook mee, maar denk maar niet dat zij nog wat ruimte in hun koffer hebben :evil:

Ik weet het, luxeprobleem!!!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Hai Fox-kid,

Ik had gewoon m'n cross-tas met alle zooi meegenomen; kon ik ook nog de nodige 'gewone' kleren in kwijt en de laatste restjes in een rugzak + camelback die ik als handbagage meenam.
Volgens mij kun je ook bij Transavia 20kg pp. meenemen dus dat moet wel lukken.

Ik ga deze week ook weer boeken bij Adriaan in de 2e helft van september.
Als er nog meer Noppers zijn die interesse hebben, hoor ik 't wel!

Groeten,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Arnaud , had je die crosstas mee in het vliegtuig genomen als handbagage ?
Ik zit namelijk met hetzelfde probleem als fox-kid als wij naar Turkije gaan ( Yoshimoto )
Dan moeten we ook alles zelf meenemen.
Ik had al van mijn mede deelnemers gehoord dat ze de helm in ieder geval wel als handbagage meenemen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Je hebt toch de hele dag je crosskleren aan, dus veel hoeft er niet mee.
Als je een grote crosstas hebt past er voldoende in.. laarzen, protectoren, broeken en shirts + stapeltje ondergoed en een vers t-shirtje voor s'avonds.
S'avonds kan je je reiskleren weer aandoen.
Kleinere tas of rugzakje als handbagage met camera, papieren, e.d. en de helm kan als handbagage maar naar spanje had ik mijn helm ook in de grote tas gedaan. Paar shirts erom heen en in sokken e.d. erin. Klep eraf.

Let op: wil je gereedschap meenemen dan in de grote tas op de bagage band. Zit het in je handbagage dan mag je het bij de scanner inleveren.
smurf.
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Crosslaarzen (of bodyprotector, je helm dan ook maar opzetten?) aantrekken in het vliegtuig is geen goed idee, dat wordt inleveren bij de gate.
Je kan crosslaarzen (en helm) natuurlijk ook volproppen met allerhande zaken (t-shirts, handschoenen, sokken), dat bespaard weer op ruimte.
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

adje schreef:Ik had al van mijn mede deelnemers gehoord dat ze de helm in ieder geval wel als handbagage meenemen.
Klopt, de helm mag je extra las handbagage meenemen aan boord, dus naast je rugzak o.i.d.
Ik ben vorig jaar voor m'n werk naar Kaapstad geweest maar kon er nog een weekend met een collega op crossers de duinen in en had dus ook m'n cross-uitrusting meegenomen. Helm + laptoptas ( :P ) als handbagage in de economy!

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Ja, bedankt voor de tips. Helm in handbagage.Vooral de klep van de helm afhalen zou iets zijn waar ik zelf gewoon niet op zou komen. De laarzen gaan in de koffer en die stuff ik wel met oude t-shirtjes, handschoenen etc. De protector gaat om een stapeltje kleren en we zijn er.

Zal zien of ik niet 3 paar schoenen van mijn vriendin kan lozen.


Die van dat gereedschap in de handbagage is trouwens ook een goeie. Niet dat ik van plan was gereedschap mee te nemen, maar toch, ik moet er niet aan denken om mijn gereedschap in te moeten leveren bij een van die petten. Ik ga er vanuit dat Adriaan tools bij de hand heeft.


Arnoud, heb je foto's nog eens bekeken. Zach er alemaal mooi uit. Ik heb mijn virendin belooft dat daar vanalles te beleven is. Gelukkig zag ik in je fotoalbum dat je daar ook dolfijnen kunt spotten. Was dat leuk, en is er nog wat meer te doen in de omgeving?

Groet,

F-K
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Hai Fox-kid,

Nou je boft, over je ega hoef je je geen zorgen te maken...! Lagos (waar het hotel is) is een echt toeristenplaatsje met strand, boulevard, veel winkeltjes (credit-card thuislaten :twisted: ) dus ze zal zich vast wel vermaken.
Bij een week-arrangement rij je van zondag tot dinsdag (3 dagen) en is woensdag de 'rustdag' (dolfijnen kijken?!?). Daarna nog 2 rijdagen. Ik weet niet hoe dat bij uitsluitend 2 rijdagen is.

Maar ach, als je even google-d op de Algarve, kom je vast van alles en nog wat tegen waar vrouwlief zich mee kan bezig houden... 8)

In ieder geval is plezier voor jou verzekerd :P :P

En over dat gereedschap hoef je je absoluut geen zorgen te maken: lekker thuislaten!

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Mooi mooi!

Ik zag al wel dat Lagos oke was, maar kon eigenlijk niet nagaan wat er verder te beleven was. Vandaar dat ik blij was dat Flipper ook in je fotoalbum stond. 1 ding is zeker, wat jij zegt, mijn vakantie kan nu al niet meer kapot. Moeten we de heleboel wel heel houden!!!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Have fun everybody 8)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Thanks!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Plaats reactie