KNMV Dieven
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Hier heeft naar mijn mening de knmv al op gereageerd,bijna een maand geleden. Dubbele dekking bij enduroclausule.Je hebt het zelf geciteerd.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
Ik word nu toch echt heel boos. Die brief op de site van Harrie Koerhuis van M. de Graaff aan Harrie is toch weer helemaaal ruk, enkele citaten en reacties:
"Kennelijk zijn deelnemers en organisatoren onvoldoende op de hoogte van de risico’s die zij lopen en claims die zij kunnen krijgen als zij aansprakelijk worden gesteld. "
Dit is heel brutaal; zowel organistoren en deelnemers (jij dus) worden hier voor domoren uitgemaakt. Risico's lopen en claims krijgen is dubbelop geouwehoer, oftewel mistgordijnen optrekken op andere dingen te verhullen. Wat die claims dan kunnen zijn is nog nooit door de KNMV verteld, dus waarschijnlijk weet de KNMV het zelf ook niet.
"Vorig jaar heeft de KNMV een uitvoerige risicoscan laten uitvoeren in opdracht van AON."
Wie heeft die risicoscan uitgevoerd? Waar is het rapport?
"Zoals u weet is WA voor risicovolle zaken steeds moeilijker te verzekeren."
Nee dat weet ik niet, ik organiseer dan ook geen evenementen, en als ik me niet vergis, Harrie ook niet.
"Vaak is de situatie van 11 september in de VS als aanleiding "
Weet meneer de Graaff het jaartal niet meer? (dit is een pesterijtje van mij).
"Het probleem wordt enorm opgeblazen, we praten over een licentie (inclusief administratiekosten en verzekering) van € 23 voor een eendagslicentie en € 60 voor een licentie voor een heel jaar, inclusief een permanente districtslicentie om gedurende het gehele jaar op elk KNMV circuit van Nederland te kunnen rijden en zelfs aan één enduro mee te kunnen doen."
Dit is een redenatie in de trant van: kleine beetjes stelen is minder erg.
Ook een “dat gezeur moet maar eens afgelopen zijn” statement. Kijk dat “gezeur” komt natuurlijk omdat de KNMV voor het geld dat zij eisen, niets terugdoen. Stond er nu een capabele, strakke organisatie die veel voor de motorsport betekent en verantwoording aflegt aan zijn leden dan betaal ik graag.
“Bovendien werken secretariaatsmedewerkers en commissies, samen met de organisatoren, aan de verbetering en instandhouding van accommodaties en evenementen.”
Weet iemand hoeveel de KNMV afgelopen jaar heeft bijgedrag aan de organiseerde clubs? Ik weet wel dat off-road/enduro’s ritten meestal gewoon uit een café georganiseerd worden. Ik denk dat de KNMV wel, via de bar, een bijdrage de het café geleverd heeft.
Hier wordt natuurlijk wel duidelijk waar je licentiegeld naar toe gaat, het salaris van de secretariaatsmedewerkers en commissies.
“Er is nog nooit een KNMV-licentiehouder vervolgd of zelf aansprakelijk gesteld door een gebrekkige verzekering van onze kant. Wij willen dit graag zo houden. “
Nee, omdat ze zelf voldoende verzekerd zijn.
“De afgelopen 5 jaar hebben de premieverhogingen gevarieerd van 17 tot 22 %. Dat komt wel als kostenpost op de totale begroting en wordt slechts in geringe mate aan de licentiehouders doorberekend.”
Sorry! Off-road licentie van 40 naar 60 euro, dat is 50%.
Welke begroting? Laat eens zien dan die begroting.
De gehele brief vermeldt, zoals gewoon bij de KNMV, niets. Het is allemaal ruis, zodat de werkelijke boodschap verborgen blijft. Zoals ik hierboven wat punten uit de brief naar boven haal is eigenlijk al niet goed. Gewoon het vaststellen dat er, weer, geen antwoord gegeven wordt op een simpele vraag is al voldoende.
Ik hou er mee op, wat een prutsorganisatie. Ik wilde dit weekend nog naar De Wijk gaan, maar heb helemaal geen zin meer.
"Kennelijk zijn deelnemers en organisatoren onvoldoende op de hoogte van de risico’s die zij lopen en claims die zij kunnen krijgen als zij aansprakelijk worden gesteld. "
Dit is heel brutaal; zowel organistoren en deelnemers (jij dus) worden hier voor domoren uitgemaakt. Risico's lopen en claims krijgen is dubbelop geouwehoer, oftewel mistgordijnen optrekken op andere dingen te verhullen. Wat die claims dan kunnen zijn is nog nooit door de KNMV verteld, dus waarschijnlijk weet de KNMV het zelf ook niet.
"Vorig jaar heeft de KNMV een uitvoerige risicoscan laten uitvoeren in opdracht van AON."
Wie heeft die risicoscan uitgevoerd? Waar is het rapport?
"Zoals u weet is WA voor risicovolle zaken steeds moeilijker te verzekeren."
Nee dat weet ik niet, ik organiseer dan ook geen evenementen, en als ik me niet vergis, Harrie ook niet.
"Vaak is de situatie van 11 september in de VS als aanleiding "
Weet meneer de Graaff het jaartal niet meer? (dit is een pesterijtje van mij).
"Het probleem wordt enorm opgeblazen, we praten over een licentie (inclusief administratiekosten en verzekering) van € 23 voor een eendagslicentie en € 60 voor een licentie voor een heel jaar, inclusief een permanente districtslicentie om gedurende het gehele jaar op elk KNMV circuit van Nederland te kunnen rijden en zelfs aan één enduro mee te kunnen doen."
Dit is een redenatie in de trant van: kleine beetjes stelen is minder erg.
Ook een “dat gezeur moet maar eens afgelopen zijn” statement. Kijk dat “gezeur” komt natuurlijk omdat de KNMV voor het geld dat zij eisen, niets terugdoen. Stond er nu een capabele, strakke organisatie die veel voor de motorsport betekent en verantwoording aflegt aan zijn leden dan betaal ik graag.
“Bovendien werken secretariaatsmedewerkers en commissies, samen met de organisatoren, aan de verbetering en instandhouding van accommodaties en evenementen.”
Weet iemand hoeveel de KNMV afgelopen jaar heeft bijgedrag aan de organiseerde clubs? Ik weet wel dat off-road/enduro’s ritten meestal gewoon uit een café georganiseerd worden. Ik denk dat de KNMV wel, via de bar, een bijdrage de het café geleverd heeft.
Hier wordt natuurlijk wel duidelijk waar je licentiegeld naar toe gaat, het salaris van de secretariaatsmedewerkers en commissies.
“Er is nog nooit een KNMV-licentiehouder vervolgd of zelf aansprakelijk gesteld door een gebrekkige verzekering van onze kant. Wij willen dit graag zo houden. “
Nee, omdat ze zelf voldoende verzekerd zijn.
“De afgelopen 5 jaar hebben de premieverhogingen gevarieerd van 17 tot 22 %. Dat komt wel als kostenpost op de totale begroting en wordt slechts in geringe mate aan de licentiehouders doorberekend.”
Sorry! Off-road licentie van 40 naar 60 euro, dat is 50%.
Welke begroting? Laat eens zien dan die begroting.
De gehele brief vermeldt, zoals gewoon bij de KNMV, niets. Het is allemaal ruis, zodat de werkelijke boodschap verborgen blijft. Zoals ik hierboven wat punten uit de brief naar boven haal is eigenlijk al niet goed. Gewoon het vaststellen dat er, weer, geen antwoord gegeven wordt op een simpele vraag is al voldoende.
Ik hou er mee op, wat een prutsorganisatie. Ik wilde dit weekend nog naar De Wijk gaan, maar heb helemaal geen zin meer.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
Dank aan Harrie Koerhuis voor de vragen aan de KNMV. Goed gedaan.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
De Wijk wordt niet onder de vlag van de KNMV verreden.Je kunt gerust komen.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
O lekker......Houten Klaas schreef:De Wijk wordt niet onder de vlag van de KNMV verreden.Je kunt gerust komen.