wat voor 125 ccer

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
pieterpost666

Ik heb een vraagje

Voor wat voor 125cc motor van rond het bouwjaar 2000 kan ik het beste gaan?
Mijn eigen voorkeur gaat uit naar een honda of een yamaha, en waar kun je de motoren aan herkennen van de verschillende jaartallen?
Zodat ze me niet een 1998 aansmeren in plaats van een 2000 :oops: ...

RJ
Jo VdB

pieterpost666 schreef:
waar kun je de motoren aan herkennen van de verschillende jaartallen?
Zodat ze me niet een 1998 aansmeren in plaats van een 2000 :oops: ...

RJ
a) zoek even op het forum en je vind een massa aan informatie
b) (ook op forum te vinden) herkennen doe je aan ofwel chassisnummer ofwel aan motornummer (elke motor heeft ook een nummer) En dan kan je opzoeken van welk bouwjaar de motor is.

Jo VdB
Honda limburg

hey ik zou voor de honda Cr125cc gaan is wel wat duurder maar naar mijn gevoel is de honda van rond het jaar 2000 beter (van kwaliteit) dan de yamaha. :)

kijk maar naar honda's van 1990 of nog ouder, die rijde nu nog steeds volop ! :D
en ik zie niet meer zoveel yamaha's of andere motoren van dat jaar (Vooral Honda) :roll:

maar van nu, tegenwoordig , kan ik moeilijk zegge welke crosser beter van kwaliteit is (ik denk dat iedere merk crosser zijn eigen kwaliteiten en eigenschappen heeft) :roll:

groeten.
Honda Cr125
YZ 80 DAVID
Contacteer:

In de velgen staat vaak het jaartal waarin de motor gemaakt is
Yamaha YZF 250!!

www.tt600plus.nl
stimpie

YZ 80 DAVID schreef:In de velgen staat vaak het jaartal waarin de motor gemaakt is
jaartal in de velgen kan je niet altijd naar kijken hoor, heb nu ook zwarte velgen in mijn yz 125 04 zitten en volgens de wielen is hij dan eigenlijk uit 2000 :lol:
stimpie

Honda limburg schreef:hey ik zou voor de honda Cr125cc gaan is wel wat duurder maar naar mijn gevoel is de honda van rond het jaar 2000 beter (van kwaliteit) dan de yamaha. :)

kijk maar naar honda's van 1990 of nog ouder, die rijde nu nog steeds volop ! :D
en ik zie niet meer zoveel yamaha's of andere motoren van dat jaar (Vooral Honda) :roll:

maar van nu, tegenwoordig , kan ik moeilijk zegge welke crosser beter van kwaliteit is (ik denk dat iedere merk crosser zijn eigen kwaliteiten en eigenschappen heeft) :roll:

groeten.
en ik zou voor een yamaha gaan van rond 2000 :lol: honda heeft dan zo'n stijf frame en yamaha niet . maar jij rijd mischien toch liever op honda dan op een yamaha of andersom. als je voor een motor wil gaan kijken moet je maar eens een foto posten (liefst langs de linker kant , ketting kant) dan kan ik ongeveer het bouwjaar zeggen.

ik heb trouwens nog een mooie yamha yz125 uit 2001 staan (volgens de wielen uit 2004 :lol: ) in zeer goede staat , banden zijn nog redelijk , alu benzine tank , wit plastic , goede ketting en tandwielen , JR tuning bewerkt cilindertje, goede remblokken, ... gewoon goede en nette motor.

ook nog een yzf426 te koop en binnenkort nog een yz125 2004 maar moet ik nog opbouwen.
pieterpost666

neey stimpie je woont net iets te ver weg in woon in friesland dus... Maar die motor heeft ook wel op marktplaats of speurder gestaan ofnie???
stimpie

pieterpost666 schreef:neey stimpie je woont net iets te ver weg in woon in friesland dus... Maar die motor heeft ook wel op marktplaats of speurder gestaan ofnie???
ach friesland is toch zo ver niet :lol:
Honda limburg

stimpie schreef:
en ik zou voor een yamaha gaan van rond 2000 :lol: honda heeft dan zo'n stijf frame en yamaha niet . maar jij rijd mischien toch liever op honda dan op een yamaha of andersom.
stimpie .. hoezo stijf frame .. tegenwoordig heeft bijna elke motor een aluminium frame. 8)

en ja ik lied mijn oog vallen op honda ;)
ieder heeft zijn eigen smaak je hebt gelijk maar dat wou ik even kwijt.
Honda Cr125
stimpie

Honda limburg schreef:
stimpie schreef:
en ik zou voor een yamaha gaan van rond 2000 :lol: honda heeft dan zo'n stijf frame en yamaha niet . maar jij rijd mischien toch liever op honda dan op een yamaha of andersom.
stimpie .. hoezo stijf frame .. tegenwoordig heeft bijna elke motor een aluminium frame. 8)

en ja ik lied mijn oog vallen op honda ;)
ieder heeft zijn eigen smaak je hebt gelijk maar dat wou ik even kwijt.
zo'n honda met zo'n recht frame vnaf 98 tot en met 01 stuurt niet lekker vind ik. vanaf 02 (met zo'n deuk in het frame) stuurt al wat beter
Rudy
Contacteer:

Het is ook niet zo dat alu alles is, hebben in in de 80 er jaren ook gehad (proto's). Alu heeft ook nadelen.
Plaats reactie