Het is zo,
Nadat ik mijn achterwiel eruit heb gehad is de slag van de rem (achter) veel langer geworden. voorheen was de slag maar ongeveer 1 á 2 cm maar dat is nu "plotseling" 5 á 6 cm geworden.
na ongeveer een cm greep de rem dus al in, dat is nu 5cm geworden.
Mijn vraag hoe kan dit? En belangrijker, wat kan ik er aan doen om die slag weer klein te maken.
Met afstellen kan ik er alleen voor zorgen dat de rempedaal omhoog of natuurlijk omlaag gaat, daar is dus geen winst te boeken.
Yamaha WR450 '03 , olie reservoir is geïntegreerd, zeg maar.
tnx,
Sanne
achterrem is niet meer wat het was.
Moderator: ghulst
# 442
Ik heb nog niks geprobeert.
Vandaag bij de keuring in Ruinen zei de beste man er nog wel wat van.
Eerst maar wat informatie vergaren.
Een collega rijder zei dat er misschien een lek in het systeem zit
Nieuwe remblokken wil misschien wel helpen. De oude zijn dan voor 3/4 (lees drie vierde) afgesleten, niet zo erg dus om die te vervangen.
Vandaag bij de keuring in Ruinen zei de beste man er nog wel wat van.
Eerst maar wat informatie vergaren.
Een collega rijder zei dat er misschien een lek in het systeem zit
Nieuwe remblokken wil misschien wel helpen. De oude zijn dan voor 3/4 (lees drie vierde) afgesleten, niet zo erg dus om die te vervangen.
# 442
Sanne,Sanne schreef:Ik heb nog niks geprobeert.
Vandaag bij de keuring in Ruinen zei de beste man er nog wel wat van.
Eerst maar wat informatie vergaren.
Een collega rijder zei dat er misschien een lek in het systeem zit
Nieuwe remblokken wil misschien wel helpen. De oude zijn dan voor 3/4 (lees drie vierde) afgesleten, niet zo erg dus om die te vervangen.
heb je al geprobeerd wat Noppy zegt? Even een paar keer pompen met de achterrem? Doordat je de blokjes uiteen hebt geduwd, moet je deze weer even "opspannen".... PROBEREN!
Ik heb zeker geprobeert 'ferm' te pompen.
Helaas daar zit het niet in......ra ra wat is het dan?
Ik snap er niks van
Helaas daar zit het niet in......ra ra wat is het dan?
Ik snap er niks van
# 442
Sanne,
Nog even samenvatten, want de symptomen zijn me nog niet helemaal helder:
1. Je hebt je wiel gewisseld
2. Voorheen had je 1 cm vrije slag, maar wel goed 'hard' gevoel
3. Na de wielwisseling 5 cm vrije slag, maar nog steeds 'hard' gevoel?
4. Zelfde remblokken gebruikt
5. Geen remvloeistof aan de zuiger te voelen?
6. Vloeistofnivo is gelijkgebleven in het reservoir?
Als alles gelijk gebleven is dan stem ik op Voodoo;-)
Noppy
Nog even samenvatten, want de symptomen zijn me nog niet helemaal helder:
1. Je hebt je wiel gewisseld
2. Voorheen had je 1 cm vrije slag, maar wel goed 'hard' gevoel
3. Na de wielwisseling 5 cm vrije slag, maar nog steeds 'hard' gevoel?
4. Zelfde remblokken gebruikt
5. Geen remvloeistof aan de zuiger te voelen?
6. Vloeistofnivo is gelijkgebleven in het reservoir?
Als alles gelijk gebleven is dan stem ik op Voodoo;-)
Noppy
Klinkt onlogisch, maar je zou nog kunnen overwegen je remsysteem te ontluchten. Als er op de een of andere manier lucht in het systeem is gekomen, heb je namelijk hetzelfde probleem....
Ontluchten kost je 2 minuten en een beetje remvloeistof
Arnaud.
Ontluchten kost je 2 minuten en een beetje remvloeistof
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Noppy schreef:Sanne,
Nog even samenvatten, want de symptomen zijn me nog niet helemaal helder:
1. Je hebt je wiel gewisseld
2. Voorheen had je 1 cm vrije slag, maar wel goed 'hard' gevoel
3. Na de wielwisseling 5 cm vrije slag, maar nog steeds 'hard' gevoel?
4. Zelfde remblokken gebruikt
5. Geen remvloeistof aan de zuiger te voelen?
6. Vloeistofnivo is gelijkgebleven in het reservoir?
Als alles gelijk gebleven is dan stem ik op Voodoo;-)
Noppy
1. ja
2. juist
3. Het 'harde' is er nu wel een beetje uit.
4. ja
5. klopt, geen vloeistof lekkage
6. niet gezien, glaasje is helemaal effen. Duidt erop dat overal vloeistof zit.
7. ben bang voor het laatste
# 442
hallo Sanne.
als het glaaje helemaal effen is,
kan het ook zijn dat ie HELEMAAL leeg is!!!
of de remblokjes zitten er niet goed in (scheef)??
omdat het harde er ook uit is.
anders zou ik het zo niet weten.
suces er mee.
marco
als het glaaje helemaal effen is,
kan het ook zijn dat ie HELEMAAL leeg is!!!
of de remblokjes zitten er niet goed in (scheef)??
omdat het harde er ook uit is.
anders zou ik het zo niet weten.
suces er mee.
marco
Ik gok er op dat er lucht in je systeem gekomen is doordat het zuigertje verder naar buitengekomen is dan normaal. Nu probeert hij dus op lucht te pompen ipv remvloeistof.
Ik zou de klauw maar eens onluchten middels een blokje hout of een plaatje dik staal. Remklauw dus loshalen en er dus een 'surrogaatschijf' van staal in plaatsen. Ontluchtingsslang (met ventiel aansluiten). Ontluchtingsnippel losdraaien en het nippel recht omhoog richten en pompen maar. Remslang zo vertikaal als mogelijk houden.
Hoe lang geleden heb je nieuwe remvloeistof erin gedaan? Indien langer dan 1 jaar -> vervangen svp.
Suc6,
Noppy
Ik zou de klauw maar eens onluchten middels een blokje hout of een plaatje dik staal. Remklauw dus loshalen en er dus een 'surrogaatschijf' van staal in plaatsen. Ontluchtingsslang (met ventiel aansluiten). Ontluchtingsnippel losdraaien en het nippel recht omhoog richten en pompen maar. Remslang zo vertikaal als mogelijk houden.
Hoe lang geleden heb je nieuwe remvloeistof erin gedaan? Indien langer dan 1 jaar -> vervangen svp.
Suc6,
Noppy
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Nog ene kans, remblok er scheef in. Heb het bij mijn Suzi wel eens dat het blok dat tegen de remzuiger ligt net uit zijn houder schiet (zit met 1 pen op zijn plaats en kan wanneer je het wiel er uit hebt wat verdraaien) en dan een beetje scheeft ligt. Even terug in zijn uitsparing leggen is dan de oplossing.
Resultaat is een langere slag op het pedaal en geen achterrem.
Resultaat is een langere slag op het pedaal en geen achterrem.
Heren noppen-broederserwindob schreef:If all else fails ... (dwz de normale onderhoudsaktiviteiten helpen niet)
Het rubbertje op de hoofdremzuiger kan beschadigd zijn.
Het 'probleem' is de wereld uit:
Helaas is de off-road rit van De Wijk erbij ingeschoten
Wat was het nou Er is inderdaad wat Erwin zegt een rubbertje kapot zodat er totaal geen druk wordt opgebouwd.
Op dit moment kan ik de hoofdremzuiger helemaal tot het eind van de remcilinder duwen, zonder dat er druk wordt opgebouwd.
Van de week ga ik de cilinder reviseren (lees: nieuwe afdichtingen zetten) en dan maar hopen dat de rem weer werkt
Zover bedankt een ieder die mij heeft helpen mee denken.
# 442
Hoi Sanne,
Ik voorkom dit soort plakmomenten voor mezelf door na het rijden de remklauwen even los te halen, de zuiger iets verder te pompen dan normaal en met remmenreiniger en een oude tandenborstel de boel schoon te borstelen.
Groet,
Noppy
Ik voorkom dit soort plakmomenten voor mezelf door na het rijden de remklauwen even los te halen, de zuiger iets verder te pompen dan normaal en met remmenreiniger en een oude tandenborstel de boel schoon te borstelen.
Groet,
Noppy
Noppy,
Toch niet elke keer hoop ik?
Als je dan ook nog om de 8 uur je zuiger ervangt en om de 10 uur je link uit elkaar haalt etc, dan blijf je aan het sleutelen
Toch niet elke keer hoop ik?
Als je dan ook nog om de 8 uur je zuiger ervangt en om de 10 uur je link uit elkaar haalt etc, dan blijf je aan het sleutelen
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Als je op de openbare weg gereden hebt met zout en water wel, aangezien je remklauwen warm worden en het zout dan juist invreet.
Met alleen modder druk in mijn remklauwen richting de schijf door de schijf vast te houden en met 2 duimen de klauw in te drukken. Daarna is er wat ruimte, die ik gebruik om met remmenreiniger tussen de blokken te sprayen en daarna wat perslucht.
Gaat prima, wat er komt altijd wel wat zooi uit.
Kan je daar wat mee?
Nop
Met alleen modder druk in mijn remklauwen richting de schijf door de schijf vast te houden en met 2 duimen de klauw in te drukken. Daarna is er wat ruimte, die ik gebruik om met remmenreiniger tussen de blokken te sprayen en daarna wat perslucht.
Gaat prima, wat er komt altijd wel wat zooi uit.
Kan je daar wat mee?
Nop