uitlaatdemper opnieuw vullen met vulmateriaal

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
mudface
Contacteer:

Hallo medenoppers ik wil mn uitlaatdemper van mn KTM 520SX opnieuw vullen met vulmateriaal ik heb al zitten kijken op het net bij onlineshops maar daar staan 2 soorten in er staan dempervulling matjes en dempervulling draadjes.

Nu heb ik al de oude vulling eruitgehaald en helemaal in het begin van de demper (bij het uitlaatgat) zat een ander soort materiaal dan in de hele demper, in de hele demper zat van dat draadjes spul maar bij het uitlaatgat zat een ander soort vulmateriaal.

Nou zou ik graag willen weten wat ik nou precies nodig heb ook de hoeveelheid pakjes draadjesmateriaal/matjes.

Alvast bedankt voor jullie reacties :wink:

Grtjes mud.
jwrtuning
Contacteer:

Bij mijn vorige KTM (450 SX) heb ik ook de dempervulling vervangen. Ik had aan 1 zak vulling genoeg, dit was ook een mat.
Ik denk dat je oude vulling een beetje verbrand is waardoor je al die losse draadjes tegenkomt in je demper.
In mijn nieuwe mat zaten ook draadjes maar de buitenkant van de mat is van een dikker materiaal zodat de vulling niet verbrand.
Succes ermee!
Fox-kid
Contacteer:

Ik heb mijn Leo Vince X3 demper gevuld met van die draadjes. Zorgvuldig aangebracht, mooi werk dacht ik. Na een half jaar die uitlaat nog eens uit elkaar gehaald om een zelfgemaakte restrictor er uit te halen. Tot mijn verbazing zat er nog geen handje vol vulling in de demper. De rest is gewoon in rook opgegaan.

Heb er nu zo's koker in gedouwd met als eerste laag om de kern een staalwol vulling. Daaromheen zit glaswol achtige materie. Hier heb ik meer vertrouwen in.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Arnaud
Contacteer:

Fox-kid schreef:Tot mijn verbazing zat er nog geen handje vol vulling in de demper. De rest is gewoon in rook opgegaan.
Komt me bekend voor.... had van die matjes gekocht en stijf om de geperforeerde binnenpijp gewikkeld, maar na een half jaartje of zo was alles verdwenen :oops:

Nogmaals gedaan en nu maar 'ns op zoek naar een andere demper.

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Plaats reactie