Wie kan mij helpen..... Ik ben sinds een paar dagen de eigenaar van een kawasaki kx 250 uit 1996, ik heb deze motor gekocht van een collega. De motor heeft ongeveer anderhalf jaar stilgestaan! Ik moet gemiddeld 30 keer kicken om hem aan te krijgen... Hoe vaak moet je gemiddeld kicken? Als de motor warm is start hij weer zonder problemen.
volgende vraag.... als ik gereden heb zie ik grijze olie op het blok en op de grond (druppels) is dit normaal?
startproblemen kawasaki kx 250 1996
Moderator: ghulst
Ik denk dat je dichtingen misschien ietwat verduurd zijn en je carbu eventueel wat dichgeslibt en daardoor start-problemen.
Even sleutelen lijkt me aangeraden:
nieuwe dichtingen - degene die lekken (ik denk aan uitgaande as motorblok, keerringen vering...)
carbu open gooien en ff proper maken lijkt me ook geen overbodige luxe
Even sleutelen lijkt me aangeraden:
nieuwe dichtingen - degene die lekken (ik denk aan uitgaande as motorblok, keerringen vering...)
carbu open gooien en ff proper maken lijkt me ook geen overbodige luxe
Dat zal ik dan gaan proberen in het weekend! thanx.. Kun je me ook vertellen hoe ik mijn motor het best kan onderhouden, of is er misschien een site of iets dergelijks waar ik deze info vandaan kan halen. Ik ben dus nog helemaal niet bekend met crossen.....overigens wel supervet!!!
Grijze olie op je blok en op de grond duidt op lekkage van zeer waarschijnlijk je rechtercarterdeksel.
Daarnaast zou je de krukaskeerringen kunnen vervangen en inderdaad de carburateur schoonmaken.
En je kunt natuurlijk even het truukje gebruiken dat hoort bij de koude start:
Choke open, motor op zijn kant houden en even gas geven. Er lekt dan benzine uit de carburateur. Daarmee zorg je namelijk dat er ook echt benzine in de carburateur komt. Daarna kicken zonder gas te geven.
Daarnaast zou je de krukaskeerringen kunnen vervangen en inderdaad de carburateur schoonmaken.
En je kunt natuurlijk even het truukje gebruiken dat hoort bij de koude start:
Choke open, motor op zijn kant houden en even gas geven. Er lekt dan benzine uit de carburateur. Daarmee zorg je namelijk dat er ook echt benzine in de carburateur komt. Daarna kicken zonder gas te geven.
Ik zou even de carb goed schoonmaken, en de benzine verversen.. Of anders even bijvullen met verse benzine en goed schudden.
Honda xr250r '88