Waarde mede-drekrijders,
ik overweeg mijn TT600R te voorzien van een niet-standaard luchtfilter en mijn oog is gevallen op Twinair.
Heb ik even een vraagje die jullie hopelijk willen beantwoorden:
Hoe verhoudt het filterend vermogen van zo'n Twinair zich ten opzichte van:
1: origineel filter
2: K&N
De filter denk ik gezien de prijs te moeten aanschaffen op www.dasmotorrad.de
Of heeft iemand nog een ander merk luchtfilter in z'n hoofd waar ik het bestaan niet van afweet?
Groeten!
Twinair luchtfilter
Moderator: ghulst
Zoals ik vernomen heb, geeft Twinair betere bescherming dan K&N, maar K&N een betere luchtdoorstroom, dus meer vermogen.
Ik zou persoonlijk voor de TwinAir gaan, omdat bescherming toch net iets meer prioriteit heeft in mijn lijstje...Is ook maar wat ik 'gehoord' heb, spreek niet uit ervaring...
grtz
Ik zou persoonlijk voor de TwinAir gaan, omdat bescherming toch net iets meer prioriteit heeft in mijn lijstje...Is ook maar wat ik 'gehoord' heb, spreek niet uit ervaring...
grtz
Twin air filters kan je in Nederland bij vrijwel elke motorzaak bestellen voor rond de 12euro.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Een TTR heeft een in het filter geintegreerd frame. Ik weet niet of zo'n TwinAir filter dat ook heeft.
DNA heeft een filter dat met een K&N filter te vergelijken is. Prima voor SuperMotards, maar off-road niet zo geschikt
Kijk ns op www.tt600r.nl
DNA heeft een filter dat met een K&N filter te vergelijken is. Prima voor SuperMotards, maar off-road niet zo geschikt
Kijk ns op www.tt600r.nl
STTEVE schreef:Een TTR heeft een in het filter geintegreerd frame. Ik weet niet of zo'n TwinAir filter dat ook heeft.
DNA heeft een filter dat met een K&N filter te vergelijken is. Prima voor SuperMotards, maar off-road niet zo geschikt
Kijk ns op www.tt600r.nl
inderdaad,sluit me hierbij aan, een twin air is goedkoper dan een k&n ook, is ook een sponsen filter zoals je originele, geeft iets betere doorstroom maar hoeft niet perse te rejetten, is makkelijk te kuisen, daarintegen is een k&n een katoenen filter en vergt meer geweld om proper te krijgen en laat ook de fijnere stofdeeltjes door alsook durft ie water te absorberen en na lange tijd rot te worden, goed voor supermotard en baan gebruik,maar niet voor OFF-road
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Misschien ten overvloede, maar toch : zo'n schuimrubberen filter dient wel ingeolied (en na intensief gebruik schoongemaakt) worden. Bij standaard-filter niet nodig.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!