Allen,
vanaf heden rij ik dus ook met een yammieke rond, een wr450f van Italia (met pinkers, stoplicht-claxon...vanwege homologatie-probs in België)
Ben hem vorige week vrijdag gaan halen en heb vandaag een dagje verlof genomen om wat te zitten sleutelen.
Heb men carbu aangepast volgens volgende settings:
Model (400 - 426 - 450): WR450F ‘06
Timing (WR-YZ): WR (grey-wire cut)
Main jet: 170
Pilot Jet: 48
Starter Jet: stock
Pilot air Jet: stock
Leak Jet: stock (50)
Fuel screw (turns out): stock (1,75 out)
Needle model/Clip position: OBDUS 4th clip
Airbox lid (on or off): off
Pipe: stock, baffle removed
Altitude where you ride: 0-2000ft
Temperature where you ride: 30-85 F (0-30 °C)
Nu zijn er nog wat yammie-sleutelaars hier op het forum die mij hun settings willen doorspelen? Ik heb het gevoel dat men tufke nog niet helemaal op punt staat (carbu-gewijs), maar het kan er ook aan liggen dat het ding nog niet ingereden is... Ik zoek binnenkort nog wat aan men vering te sleutelen, dus als jullie tips hebben, laat maar komen.
Ik hoop iets van jullie te horen.
grtz
pHreaC
yamaha WR450F 2006
Moderator: ghulst
gaat hij gewoon wat meer toeren draaien en macht onderin verliezen,chek dat maar ff na op de testbank. WR en YZ hebben meer verschil dan aleen de nokkenastiming. steek daarintegen de nokkenassen van een yz op YZ nokkenastiming in de wr, dat maakt al heel veel goed.adde schreef:distributie ketting iets anders leggen, zo krijg je yz timing en istie een stuk feller
geloof 1 tandje, maar daar is vast wel iets over te vinden
wat je kan doen om je wr NOG beter te doen gaan=> rinaldi 500 kit steken
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Meeste resultaat heb ik bereikt door inderdaad het luchtfilter aan te passen (deksel er af en backfiregaasje eruit) en niet op de laatste plaats, een andere demper (van een YZ) monteren. In mijn geval zit er een leovince X3 op. Je weet niet wat je meemaakt qua verschil door alleen deze dingen door te voeren. Heb al eens gehoord dat het 10 pk zou schelen. Dit wil ik wel geloven. Standaard was mijn wr426F nogal tam. Nu gaat hij als de brandweer! (heb ik niet eens aan de carburateur hoeven klooien!)
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Hai Fox-kid,
Zou dat ook voor m'n WR450 gelden? Ik heb het vermoeden dat de originele demper de boel ontzettend 'knijpt'.... Blok wordt volgens mij een stuk heter dan van m'n (vorige) WR400 en ook het geluid (of eigenlijk het gebrek ervan...) is wel heel erg beknepen Niet dat ik een open-demper type ben, maar op dit moment heb ik het gevoel dat die pijp wel erg dicht zit.
Arnaud.
Zou dat ook voor m'n WR450 gelden? Ik heb het vermoeden dat de originele demper de boel ontzettend 'knijpt'.... Blok wordt volgens mij een stuk heter dan van m'n (vorige) WR400 en ook het geluid (of eigenlijk het gebrek ervan...) is wel heel erg beknepen Niet dat ik een open-demper type ben, maar op dit moment heb ik het gevoel dat die pijp wel erg dicht zit.
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
gewoon andere demper steken kan veel doen, heb een fp steken met doma pijpje in, maakt wat meer lawaai,maar niet overdreven. Als ik het pijpje eruit haal krijg ikzelf er ook hoofdpijn van. heeft wel voelbaar meer koppel, sproeiers moesten ook verandert worden.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300