demontage linker"beplating"

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
peterenrenee

:(
Ik heb sinds een paar weken een DR 800 S van 1993.

De benzinekraan lekt een beetje omdat het afdekplaatje waarop aangegeven staat "res/on/off) slechts aan eenkant vastzit. Tevens zit de chokekabel vast. Dat is de reden dat ik de benzinetank wil verwijderen.
Het is me wel gelukt de rechter beplating te verwijderen en ook de eendebek en ruit maar de rechterzijde schijnt ergens onderaan (zo rond de benzinekraan ?) nog vast te zitten.
Alle 5 schroeven zijn verwijderd doch aan de linkerzijde is er een aparte schroef welke op een uitsteekstrip zit. Deze zit niet aan de rechterkant...
(ik heb overigens het instructieboekje erbij maar...)

Kan iemand mij informatie verschaffen ?

PS. Ik heb inmiddels een werkplaatsboek (Duits) besteld doch dat duurt nog wel een week of twee.
WhirlyGirlToBe
Berichten: 13
Lid geworden op: do nov 28, 2002 23:07
Locatie: Amsterdam

Hi there,

Ik ben net zelf bezig geweest met het demonteren van mijn tank....alle inbusjes los...2x schroef ter hoogte van de buddysit/plastic kap....bij de tank zelf 2x kruiskop waarmee zijkap ook nog vastzit aan de tank. 2x bout; sleutel 10 of 12, weet ik ff niet meer uit het hoofd, waarmee de tank aan t frame vastzit en last but not least...2x bout (sleutel 12) van de lange 'pen' die van de linker naar de rechterkant loopt (onder de tank, voor de carb.) En de pen er tussenuit halen. Dan is de tank eindelijk free to go!

Succes.
Gast

Hoi Peter en Renee,

Ik denk dat ik het werkplaats handboek eerder bij jou kan hebben en ik meen nog ergens een kraantje te hebben liggen waarvan de binnenkant versleten is.

Stuur me ff een mailtje.

Is je DR voor asfalt of mag hij af en toe ook het zand in om zich lekker uit te leven ?

Groeten,
LEO
liefhebber

De Neus schreef:Hoi Peter en Renee,

Ik denk dat ik het werkplaats handboek eerder bij jou kan hebben en ik meen nog ergens een kraantje te hebben liggen waarvan de binnenkant versleten is.

Stuur me ff een mailtje.

Is je DR voor asfalt of mag hij af en toe ook het zand in om zich lekker uit te leven ?

Groeten,
LEO

Ik dank de twee mensen welke de moeite hebben genomen mij te antwoorden:

De beplating is er zojuist compleet af, de tank is verwijderd, de chokekabel is verwijderd en de benzinekraan is nog niet gemaakt; het rubbertje wil nog niet naar binnen (..) dus morgen breng ik deze weg naar een Suzuki dealer in Barneveld.

Omdat ik inmiddels het werkplaatsboek betaald heb (dat moest vooraf !) wil ik daar op wachten anders kom ik er zeker op terug.
Nogmaals bedankt.

Gelet op mijn leeftijd (58 jaar) en rijstijl met de BMW R1150RT hoop ik toch een beetje bospad te gaan nemen in mijn woonomgeving, alleen vraag ik mij af of de gemonteerde Bosuitlaat (!!) met het geluid het in het bos goed doet............
Gast

.....hoop ik toch een beetje bospad te gaan nemen in mijn woonomgeving, alleen vraag ik mij af of de gemonteerde Bosuitlaat (!!) met het geluid het in het bos goed doet............


Hoi liefhebber,

Als je tussen 4 en 7 april tijd hebt kan je met je DR meerijden tijdens de allroadmeeting die georganiseerd wordt door de bmw gs club en de drbig club.

er staan 3 allroadritten ( incl. nachtrit ) en 1 asfaltrit op het programma.

Mocht je interesse hebben voor 1 van de ritten (of alle) laat het maar even weten dan stuur ik je per mail de complete info.

Groeten,
LEO
Gast

ach een BOS demper moet kunnen,houd de reeën een beetje op afstand dus VEILIG! :lol:
ik rijd met een BSM VAMPIRE is tot nog toe goed gegaan , alleen even stoppen bij paarden
hans h
Plaats reactie