handbeschermers
Moderator: ghulst
ik die van acerbis, de gesloten versie maar in plastiek, ze breken wel rapper,maar liever gebroken handbeschermers als een krom stuur als je valt.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Groeten, Jaap
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
ik zelf rij met acerbis.nooit gebroken trouwens, hoewel ik er behoorlijk wat boompjes opzij heb gezet en de nodige bodemonderzoeken heb gedaan.maar m`n maten hebben er die polisport er op zitten en volgens mij doen ze er weinig onder dan die acerbis.alleen is die polisport heel wat goedkoper.
Deze Polisport Integral zijn 21,80. De witte handspoilers heb ik er bij genomen tegen de regen, die kosten 7,50 extra.
Groeten, Jaap
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
De lokale crosszaak wilde niet eens handkappen met alu erin aan me verkopen. Ze hadden ze wel liggen, daar lag het niet aan, ze waren ook nog eens 2x zo duur.
"Als dat alu eenmaal buigt zitten je handen gruwelijk klem" was de verkoper zijn mening.
Aan de andere kant vond ik iets van 100 euro voor een stel handkappen te veel van het goede, dus toch maar de vol kunststoffen gepakt.
"Als dat alu eenmaal buigt zitten je handen gruwelijk klem" was de verkoper zijn mening.
Aan de andere kant vond ik iets van 100 euro voor een stel handkappen te veel van het goede, dus toch maar de vol kunststoffen gepakt.
Hee Klei, ik heb hier nog een set liggen met Alu erin. Dat spul verbuigt echt niet zomaar, tegen die tijd zit het stuur al tegen de tank aan.
Is het mogelijk wat voor je? Dan maak ik even een foto. Er zit wat werk aan ivm een afgebroken bout die scheef uitgeboord is.
Is het mogelijk wat voor je? Dan maak ik even een foto. Er zit wat werk aan ivm een afgebroken bout die scheef uitgeboord is.
Groeten, Jaap
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Nou? Graag!Bolski schreef:Hee Klei, ik heb hier nog een set liggen met Alu erin. Dat spul verbuigt echt niet zomaar, tegen die tijd zit het stuur al tegen de tank aan.
Is het mogelijk wat voor je? Dan maak ik even een foto. Er zit wat werk aan ivm een afgebroken bout die scheef uitgeboord is.
Inderdaad! Dat aluminium wat in die kappen verwerkt zit (Acerbis bij mij) is zo dik, dat eerst al het andere er omheen afbreekt voordat dat aluminium verbuigt...Zeeuwse Klei schreef:Nou? Graag!Bolski schreef:Hee Klei, ik heb hier nog een set liggen met Alu erin. Dat spul verbuigt echt niet zomaar, tegen die tijd zit het stuur al tegen de tank aan.
Is het mogelijk wat voor je? Dan maak ik even een foto. Er zit wat werk aan ivm een afgebroken bout die scheef uitgeboord is.
Heb ze er al jaren opzitten met ook al de nodige boom & bodem onderzoeken maar ze hebben nog geen krimp gegeven
Kan ze aanraden!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Bij een WR400F kan dat ook, bij de Enduro de Condroz brak mijn hendel na een klein slippertjes bij het scharnierpunt af...erwindob schreef:Op een wat zwaardere allroad krijg je nog je handles krom met kunstof kappen. (Uitgeprobeerd met KTM 950 + originele kappen)
De kappen blijven wel heel....
ik gebruik die Acerbis met alu
ik rij al 6 jaar met hetzelfde setje (bouw het bij verkoop van de motor over op de volgende...)
oerdegelijk dus,
veel bodemonderzoek gedaan,
nog geen enkele hendel afgebroken of geplooid,
nog geen enkel stuur krom,
dik tevreden dus.
Gery
ik rij al 6 jaar met hetzelfde setje (bouw het bij verkoop van de motor over op de volgende...)
oerdegelijk dus,
veel bodemonderzoek gedaan,
nog geen enkele hendel afgebroken of geplooid,
nog geen enkel stuur krom,
dik tevreden dus.
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Die hàd ik tot vorige week. Na het nodige bodemonderzoek het voorbije jaar (en het veelvuldig terug laten rechtplooien van de alu beugels), én de problemen dat de rem- en koppelingshendel te weinig plaats hadden en makkelijk tegen de beugel zaten, én toch nog regelmatig een tak tegen mijn handen te voelen net onder of boven de beugels, heb ik vorige week de meer royale Acerbis beugels erop gezet: de Acerbis Multiplo Touring.hornet911 schreef:Ik veronderstel dat de meesten dus dit model hebben?
De voorwielslip van eergisteren hebben ze goed verteerd. Ikzelf daarentegen heb nog steeds wat hoofdpijn . Gelukkig had ik een helm op...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
net de rally pro's geplaatst. Heb deze genomen omdat die het meeste blijken voor te komen.... Moet echt wel tegen een serieuze stoot kunnen!!!!!!
Als je niet wil dat je hendels (op een slechte plaats) afbreken nog deze tips: zet de hendel niet te vast. Als je ze met moeite nog net kan verdraaien zitten ze goed. Bij een val zullen ze verdraaien en niet afbreken.
Slijp een gleufje aan het uiteinde van je hendels. Zo breekt in het slechtste geval de punt af en niet de hele hendel.
Als je niet wil dat je hendels (op een slechte plaats) afbreken nog deze tips: zet de hendel niet te vast. Als je ze met moeite nog net kan verdraaien zitten ze goed. Bij een val zullen ze verdraaien en niet afbreken.
Slijp een gleufje aan het uiteinde van je hendels. Zo breekt in het slechtste geval de punt af en niet de hele hendel.
Goeie tip, is ook eigenlijk erg logisch. En toch zette ik ze zo vast mogelijk. Ik pas het meteen aan.hornet911 schreef: Als je niet wil dat je hendels (op een slechte plaats) afbreken nog deze tips: zet de hendel niet te vast. Als je ze met moeite nog net kan verdraaien zitten ze goed. Bij een val zullen ze verdraaien en niet afbreken.
Groeten, Jaap
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Motorhotelletje in zuid Frankrijk | Kijk nu mee met de wereldreizigers | Laat ze thuis weten waar je bent op vakantie
Ik heb ze nu een klein stukje ingezaagd, zodat ze in daar afbreken.. Mijn hendeltjes waren niet al te vast gedraaid, kwestie van precies goed vallen
Ik heb sinds kort ook de Acerbis Multiplo, maar dan wel de E(nduro) versie. Zeer stevige constructie.
Ik heb vanuit de USA bij bikebonz.com deze bevestiging gekocht. SUPER kwaliteit voor 75 $ !
Deze komen in de plaats van de originele stuurbevestiging.
Jo VdB
Ik heb vanuit de USA bij bikebonz.com deze bevestiging gekocht. SUPER kwaliteit voor 75 $ !
Deze komen in de plaats van de originele stuurbevestiging.
Jo VdB
Sinds enkele weken Barkbusters EGO, na voor de zoveelste keer (2de keer om exact te zijn) een setje Polisport Sharp naar de @#%&^$#@* geholpen te hebben.
Verwacht dat deze iets langer meegaan, gezien de alu beugels met een dikte van 10 mm. (en een prijs waar je je helemaal de schompes van schrikt).
Zie : www.barkbusters.net (leverancier TMV)
Verwacht dat deze iets langer meegaan, gezien de alu beugels met een dikte van 10 mm. (en een prijs waar je je helemaal de schompes van schrikt).
Zie : www.barkbusters.net (leverancier TMV)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!