MapSource TOPO NEDERLAND
Topografische kaarten in uw Garmin GPS. Geef een extra dimensie aan uw outdoor activiteiten.
Momenteel is MapSource Topo Nederland nog in ontwikkeling. Topo Nederland is een initiatief van Garmin (Nederland) in samenwerking met Topografische Dienst Kadaster.
De verwachte adviesverkoopprijs voor Topo Nederland is ca € 135,00 en dit product zal verkrijgbaar zijn via onze dealers.
Komt waarschijnlijk 31 januari uit.
hier vindt je een screenshot;
http://www.geocaching.nl/forum/index.php?showtopic=5315
Wel de thumbnail op maximale grootte uitzoomen (eerst erop klikken en daarna rechtsonder vergroten)
op http://www.toponederland.nl/ vindt je nog betere screenshots.
TOPO NL
Moderator: ghulst
-
Excuse me... ik ben een navigatie no-no.
Wat is hier het voordeel van?
-
Wanneer je binnen de topokaarten een track kunt maken vind ik het wel wat.
-
- Site Admin
- Contacteer:
Dit betekend, dat je zeer gedetailleerde kaarten kunt laden in je GPS en PC.speedphreax schreef:Excuse me... ik ben een navigatie no-no.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Site Admin
- Contacteer:
De verwachte leverdatum van de topokaart Nederland is bijgesteld tot de 2e helft van februari 2006!
http://www.toponederland.nl/
Freek
-
En weer uitgesteld: "Verwachte leverdatum begin maart 2006"
KTM LC4 640 adventure
-
Al een maand geleden bekend gemaakt.
-
Officieel nog niet bevestigd,maar wel door sailtron geschreven,uitstel tot 2e helft maart.
-
- Site Admin
- Contacteer:
eindelijk !
Beste Freek,
Topo Nederland is zojuist binnen gekomen, wanneer u deze wilt ontvangen wilt u het ons dan laten weten.
Groeten uit Notter,
Gerlinde
Beste Freek,
Topo Nederland is zojuist binnen gekomen, wanneer u deze wilt ontvangen wilt u het ons dan laten weten.
Groeten uit Notter,
Gerlinde
Freek
Ik heb gesproken met iemand die het heeft aangeschaft. Het schijnt dat de kaarten een schaal van 1:50000 hebben ipv 1:20000 zoals de stafkaarten. Dat maakt het voor mij nutteloos. Wat een misser.Freek schreef:Lijkt me een stuk makkelijker dan met oziexplorer en al die losse (oude) topo-kaarten.
Ik ben benieuwd
-
- Site Admin
- Contacteer:
Valt wel mee.
Gebouwen in het buitengebied, staan er bijv. wel op.
Geef maar een waypoint of plaatsnaam/adres, dan plaats ik er hier een screenshot van.
Gebouwen in het buitengebied, staan er bijv. wel op.
Geef maar een waypoint of plaatsnaam/adres, dan plaats ik er hier een screenshot van.
Freek
Ik wil best een voorbeeldje laten zien van een lokatie naar keuze.
Hier een voorbeeldje van een stukje van De Delftse Hout. Ik ken dit gebied redelijk, en de aangegeven paden, begroeiing en details kloppen iig. Ik heb de kaart ingezoomd tot de laatste stap voordat de melding "overzoom" verschijnt.
Hier een voorbeeldje van een stukje van De Delftse Hout. Ik ken dit gebied redelijk, en de aangegeven paden, begroeiing en details kloppen iig. Ik heb de kaart ingezoomd tot de laatste stap voordat de melding "overzoom" verschijnt.
Bijgevoegd twee afbeeldingen ten zuiden van Eindhoven, je ziet bovenaan nog net knoopunt Leenderheide, en die blauwe streep is de A2 ri. Maastricht.
afbeelding 1, CN8
afbeelding 2, Topo NL
Zoals je kunt zien is het detailniveau op beide afbeeldingen gelijk (highest).
afbeelding 1, CN8
afbeelding 2, Topo NL
Zoals je kunt zien is het detailniveau op beide afbeeldingen gelijk (highest).
In vergelijking met de stafkaarten erg weinig detail.
Zelfs de vrij brede, legaal toegankelijke zandwegen naast de snelweg aan westkant en aan de overkant van het viadukt richting oost loopt staan er niet op,
Wat er wel op staat is asfalt (viaduct) of verhard met gravel o.i.d. (hutdijk en weg voor hut van mie pils). Dat zijn de minst interessante stukken.
Niet bruikbaar voor ons is mijn mening.
(of je moet met een BMW met wegbandjes een "off-road" rit willen maken)
Zelfs de vrij brede, legaal toegankelijke zandwegen naast de snelweg aan westkant en aan de overkant van het viadukt richting oost loopt staan er niet op,
Wat er wel op staat is asfalt (viaduct) of verhard met gravel o.i.d. (hutdijk en weg voor hut van mie pils). Dat zijn de minst interessante stukken.
Niet bruikbaar voor ons is mijn mening.
smurf.
Toine,
op dit gedeelte zie ik wel een zandpad naast de snelweg (is dat dat knippenpad waar je goed kunt testen hoe hard je eigenlijk durft??). Ik ken de omgeving niet zo goed, misschien herken je iets?
afbeelding
op dit gedeelte zie ik wel een zandpad naast de snelweg (is dat dat knippenpad waar je goed kunt testen hoe hard je eigenlijk durft??). Ik ken de omgeving niet zo goed, misschien herken je iets?
afbeelding
-
Ben ik niet met je eens. Er staan toch een hoop extra zandweggetjes op die ik veel rij. In het bos staan ook alle paden er zo'n beetje op. Althans... wel bij mij in de omgevingTTT schreef:Niet bruikbaar voor ons is mijn mening.
Vind het ook knap tegenvallen ten opzichte van stafkaarten.TTT schreef:Niet bruikbaar voor ons is mijn mening.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!