hallo, ik ben een jongen van 16,5 jaar. ik heb vroeger een crossmotor gehad, een suzuki rm80 uit 99. dat was best een jonge en dus een dure voor mij. Helaas is deze de deur uit gegaan omdat ik er te groot voor werd, want het was er een met kleine wielen.
maar nu wil ik misschien tot weer een crosser gaan kopen, alleen heb ik er wel een aantal vragen over.
wat raden jullie mij aan, een 125 of een 250?
ik wil het liefst in de bekende 2 takt modellen blijven zoals de rm kx cr en yz, dit omdat ze er mooi uitzien. Maar aan de andere kant weet ik niet of 2takt zo verstandig is, aangezien ik op school zit, niet veel verstand heb van het motorische gedeelte en ook geen zin heb om elke keer bulten geld uit te geven voor reparatie!
ik hoop dat jullie mij wat goede tips kunnen geven, de motor wordt trouwens voor hobbygebruik, op de akkers etc.
keuze crossmotor
Moderator: ghulst
ik zou voor een 125 2t gaan als ik jou was. en dan voor een yz of kx of rm . ik zou niet voor een cr met recht alu frame gaan . die dingen stuurt echt niet en een ktm vind ik ook niet zo prettig rijden.
ik zelf rij op een yamaha yz 125 uit 2004 met vhm kop en andere uitlaat en die gaat best goed.
ik zelf rij op een yamaha yz 125 uit 2004 met vhm kop en andere uitlaat en die gaat best goed.
Voor alleen op akkers zou ik voor een 250 c.c. gaan.
Dat kan net iets meer lijden op alleen maar lange rechte stukken, zoals een akkerland.
Heb al wat motoren gehad en zou afhankelijk van het budget de keuze maken.
Tot 900/1000 euro? Gewoon voor een Honda CR250 gaan!!
Ook deze onderdelen zijn overal te krijgen en is makkelijk sleutelen. Daarnaast vind ik ze net even betrouwbaarder dan een Kawa. Maar ja, een Kawa is wel mooier!
Dat kan net iets meer lijden op alleen maar lange rechte stukken, zoals een akkerland.
Heb al wat motoren gehad en zou afhankelijk van het budget de keuze maken.
Tot 900/1000 euro? Gewoon voor een Honda CR250 gaan!!
Ook deze onderdelen zijn overal te krijgen en is makkelijk sleutelen. Daarnaast vind ik ze net even betrouwbaarder dan een Kawa. Maar ja, een Kawa is wel mooier!
-
- Contacteer:
ik zou ook voor de 250 gaan
honda is een goede keus daar is alles makkelijk voor te krijgen
250 hoef je lang niet zoveel zuigers in te duwen scheelt weer in de portomonee
mocht je toch een 125 willen die heb ik nog een leuke staan
ikzelf hou het bij mijn 4 taktje
veel plezier
honda is een goede keus daar is alles makkelijk voor te krijgen
250 hoef je lang niet zoveel zuigers in te duwen scheelt weer in de portomonee
mocht je toch een 125 willen die heb ik nog een leuke staan
ikzelf hou het bij mijn 4 taktje
veel plezier
lang leve 4 takt !!!
-
hey ja ik zou voor een 125 cc gaan
kan je een beetje opbouwen omdat je eerst op een rm80 hebt gereden
en ik denk dat een Cr... opzich wel goed is, is betrouwbaar en onderdelen zijn goed te krijgen
ik zeg dit nu wel,
maar de kx yz en de rm kunne ook goed zijn
(heb er zelf alleen geen ervaring mee)
kan je een beetje opbouwen omdat je eerst op een rm80 hebt gereden
en ik denk dat een Cr... opzich wel goed is, is betrouwbaar en onderdelen zijn goed te krijgen
ik zeg dit nu wel,
maar de kx yz en de rm kunne ook goed zijn
(heb er zelf alleen geen ervaring mee)
Honda Cr125