hallo
ik heb sinds een half jaar een ktm 250 maar heb er motorisch nog niet zoveel verstand van ik las op het forum hier dat je de acceleratiepomp terug moet schroeven naar 1 seconde hoe doe ik dat precies kan iemand mij dat uitleggen
emiel
Acceleratiepomp ktm
Moderator: ghulst
Hallo,
2 vragen om te beginnen
a) welk modeljaar (2002 of 2003) ???
de 2002 heeft een andere constructie als de 2003
b) het gaat toch over een 4takt, nietwaar ??
Jo VdB
2 vragen om te beginnen
a) welk modeljaar (2002 of 2003) ???
de 2002 heeft een andere constructie als de 2003
b) het gaat toch over een 4takt, nietwaar ??
Jo VdB
- 250_EXC_RACING
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za feb 01, 2003 11:17
- Locatie: Sleeuwijk
het gaat inderdaad om een 4-takt en het is een 2002 model
Hallo,
de meeste acceleratiepompen sproeien te lang. Dit resulteert dan in het zich verslikken van de motor indien je vanuit stand "gas toe" een draai aan het gashandle geeft.
De mijne stond ook op zo'n 3 seconden. Ik heb hem op ongeveer 1 seconde gezet. Resultaat is een veel betere gasaanname.
Vooreerst : zorg dat carburator vol benzine is
verwijder dan de carburator
hou carburator zodanig dat de "inlaat" naar je toe gericht is
hou carburator op ooghoogte zodat je er doorheen kan kijken
draai dan met je vinger aan het wieltje waar de gaskabel aan vast hing
(doe dit vanuit gesloten positie, en open de gasschuif in 1 keer volledig)
je ziet nu de benzinestraal wegspuiten
kijk hoelang deze straal spuit
indien meer dan 1 seconde --> aanpassen
Hoe ?? zie op onderstaande foto
door het met een tangetje samenknijpen van de "ijzeren vork"
door "trail and error" vind je uiteindelijk de 1 seconde
Als het niet duidelijk is, hoor ik het wel.
Jo Vdb
P.S. Niet vergeten regelmatig het membraan van de acceleratorpomp schoon te maken. Hier komt gegarandeerd vuil in, met een slecht functioneren tot gevolg. Gewoon de 3 imbusschroefjes losmaken. OPGELET : in het midden zit een veer / er zijn ook 2 HEEL ERG KLEINE O-ringetjes die kunnen loskomen indien je het deksel losmaakt VERLIES DEZE NIET !!!!!!
de meeste acceleratiepompen sproeien te lang. Dit resulteert dan in het zich verslikken van de motor indien je vanuit stand "gas toe" een draai aan het gashandle geeft.
De mijne stond ook op zo'n 3 seconden. Ik heb hem op ongeveer 1 seconde gezet. Resultaat is een veel betere gasaanname.
Vooreerst : zorg dat carburator vol benzine is
verwijder dan de carburator
hou carburator zodanig dat de "inlaat" naar je toe gericht is
hou carburator op ooghoogte zodat je er doorheen kan kijken
draai dan met je vinger aan het wieltje waar de gaskabel aan vast hing
(doe dit vanuit gesloten positie, en open de gasschuif in 1 keer volledig)
je ziet nu de benzinestraal wegspuiten
kijk hoelang deze straal spuit
indien meer dan 1 seconde --> aanpassen
Hoe ?? zie op onderstaande foto
door het met een tangetje samenknijpen van de "ijzeren vork"
door "trail and error" vind je uiteindelijk de 1 seconde
Als het niet duidelijk is, hoor ik het wel.
Jo Vdb
P.S. Niet vergeten regelmatig het membraan van de acceleratorpomp schoon te maken. Hier komt gegarandeerd vuil in, met een slecht functioneren tot gevolg. Gewoon de 3 imbusschroefjes losmaken. OPGELET : in het midden zit een veer / er zijn ook 2 HEEL ERG KLEINE O-ringetjes die kunnen loskomen indien je het deksel losmaakt VERLIES DEZE NIET !!!!!!
- 250_EXC_RACING
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za feb 01, 2003 11:17
- Locatie: Sleeuwijk
hallo
bedankt voor deze info zijn er trouwens mischien nog meer dingen waar ik op moet letten op naar moet kijken om de motor beter te laten presteren ja dit is mij eerste enduro motor dus heb er nog weinig verstand van
emiel
bedankt voor deze info zijn er trouwens mischien nog meer dingen waar ik op moet letten op naar moet kijken om de motor beter te laten presteren ja dit is mij eerste enduro motor dus heb er nog weinig verstand van
emiel
Hallo,
a) zijn alle restricties verwijderd (zeefje uit uitlaat, juiste sproeiers, etc)
b) hou de kettingspanning in de gaten (verwijder hiervoor de PDS -duurt 5 minuten) en hou de achterbrug horizontaal. Zo zie je de maximale kettinguitslag. Geef nu een beetje speling aan de ketting. Dit is de optimale instelling. Onthou deze instelling of maak (bv uit hout) een klein malletje. De kettinginstelling zoals beschreven in het handboek is te strak.
c) hou de kettinggeleider in de gaten, want deze slijt verschrikkelijk snel
d) monteer tussen voortandwiel en aannemer van de hydraulische koppeling een beschermstukje (KTM verkoopt deze zelf in zijn Power Parts catalogus)
e) monteer de voetsteunen van de SX (deze zijn breder en daardoor plezieriger in gebruik - vooral bij het springen ! )
f) kuis regelmatig het membraan van de acceleratiepomp !!! Hier komt gegarandeerd vuil in !! Ik kreeg onlangs mijn motor niet meer aan de praat omdat door het vriesweer de smurrie in het membraan bevroren was
Jo VdB
a) zijn alle restricties verwijderd (zeefje uit uitlaat, juiste sproeiers, etc)
b) hou de kettingspanning in de gaten (verwijder hiervoor de PDS -duurt 5 minuten) en hou de achterbrug horizontaal. Zo zie je de maximale kettinguitslag. Geef nu een beetje speling aan de ketting. Dit is de optimale instelling. Onthou deze instelling of maak (bv uit hout) een klein malletje. De kettinginstelling zoals beschreven in het handboek is te strak.
c) hou de kettinggeleider in de gaten, want deze slijt verschrikkelijk snel
d) monteer tussen voortandwiel en aannemer van de hydraulische koppeling een beschermstukje (KTM verkoopt deze zelf in zijn Power Parts catalogus)
e) monteer de voetsteunen van de SX (deze zijn breder en daardoor plezieriger in gebruik - vooral bij het springen ! )
f) kuis regelmatig het membraan van de acceleratiepomp !!! Hier komt gegarandeerd vuil in !! Ik kreeg onlangs mijn motor niet meer aan de praat omdat door het vriesweer de smurrie in het membraan bevroren was
Jo VdB
- 250_EXC_RACING
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za feb 01, 2003 11:17
- Locatie: Sleeuwijk
oke bedankt voor deze info weer wat geleerd