Ik wil mij dit jaar gaan verdiepen in roadbook rijden (bol-pijl) en dan heb je ook een tripmaster (fietscomputer) nodig.
Voordat ik een wil aanschaffen zou ik graag willen weten wat jullie ervaaring is met roadbook rijden.
Zelf heb ik al wat info gezocht misschien dat jullie wat advies kunnen geven.
Roadbook houder van chalmat. www.chalmet.net
Trail tech heeft endurance tripmasters en lynx tripmasters.
Wat zouden jullie mij advieseren
[b]Welk roadbook en of tripmaster adviseren jullie.[/b]
Moderator: ghulst
Die lynx computers van Trailtech zijn wel mooi he'.
Ik heb er toevallig nog 1 te koop nieuw in de doos.
Ik heb er toevallig nog 1 te koop nieuw in de doos.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Roadbook zou ik Touratech nemen omwille van de lagere prijs en goede after sales service.
Tripmaster: als je veel centjes hebt direct een IMO. Minder centjes: Sixo uit Duitsland, Lynx uit USA en er zit ook nog wat uit België/Frankrijk aan te komen heb ik begrepen.
De Lynx ben ik nu uitgebreid aan het testen en, laat ik maar zeggen, ik heb er toch wel wat 'opstartproblemen' mee, maar die zijn nu op één na opgelost.
Noppy
Tripmaster: als je veel centjes hebt direct een IMO. Minder centjes: Sixo uit Duitsland, Lynx uit USA en er zit ook nog wat uit België/Frankrijk aan te komen heb ik begrepen.
De Lynx ben ik nu uitgebreid aan het testen en, laat ik maar zeggen, ik heb er toch wel wat 'opstartproblemen' mee, maar die zijn nu op één na opgelost.
Noppy
Heb je het toch voor elkaar gekregen Noppy met die lynx
Ja ik heb 't voor elkaar gekregen. We zouden enthousiast met 3 man sterk beginnen, elk een eigen type computer.
In de praktijk ben ik nu de enige die aan het testen is en de anderen zijn nog in afwachting van hun computertje.
Maar het gaat goed komen, 'k weet 't zeker
Noppy
In de praktijk ben ik nu de enige die aan het testen is en de anderen zijn nog in afwachting van hun computertje.
Maar het gaat goed komen, 'k weet 't zeker
Noppy
Als je net gaat beginnen zou ik (wat heet...heb ik) een goedkoop kastje van Acerbis kopen, of er zelf eentje maken (een TT kastje kost 120 euro), en een fietskomputertje van 15 euro. Bevalt het niet dan is de schade niet zo groot, vind je het wel leuk, kan je altijd nog allerlei dure spullen aanschaffen.
....en ik heb nog een Sigma 1200 liggen. nog mooit gebruikt, maar wel een met afstandbediening eraan gesoldeerd. Nieuw kost zo'n Sigma 32 euro, maar voor de helft is hij van jou. PB me maar als je interesse hebt
Hoi Tone,TTT schreef:Noppy, kan die Lynx plussen en minnen om de km stand aan het roadbook aan te passen?
En hoe gaat het nullen?
Ja, in enduromodus kan hij plussen en minnen.
Nullen in totaalstand gaat door op het display de linker en de middelste knop gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.
Het nullen via de afstandsbediening gaat in laptimer modus. Bovenste knopje indrukken en hij nult naar een nieuwe ronde. Instantanious om het maar zo te zeggen...
De afstanden worden in 100sten km's getoond, helaas niet in tienden.
Grx,
Nop
P.S. www.dunesport.net heeft momenteel de beste prijs geloof ik: $99 kaal. Daarkomt dan nog een afstandsbediening bij en evt. een magnesium behuizing.
Nult ie dan de tijd of de afstand??Noppy schreef: Het nullen via de afstandsbediening gaat in laptimer modus. Bovenste knopje indrukken en hij nult naar een nieuwe ronde. Instantanious om het maar zo te zeggen...
119 voor de enduro uitvoering.Noppy schreef: P.S. www.dunesport.net heeft momenteel de beste prijs geloof ik: $99 kaal. Daarkomt dan nog een afstandsbediening bij en evt. een magnesium behuizing.
smurf.
Er bestaat geen 'enduro-uitvoering'. De enduro functie wordt geactiveerd zodra je de afstandsbediening aansluit.
Dan houdt je het middelste knopje gedurende 3 seconden ingedrukt en dan springt hij naar enduro modus.
Het bovenste knopje daarmee tel je vooruit, het onderste daarmee tel je achteruit. Zo simpel is het.
Hou je de twee buitenste knoppen van de afstandsbediening ingedrukt, dan springt hij na 3 seconden naar lap timer modus.
Zodra je dan de bovenste knop aanraakt dan nult hij.
Dan houdt je het middelste knopje gedurende 3 seconden ingedrukt en dan springt hij naar enduro modus.
Het bovenste knopje daarmee tel je vooruit, het onderste daarmee tel je achteruit. Zo simpel is het.
Hou je de twee buitenste knoppen van de afstandsbediening ingedrukt, dan springt hij na 3 seconden naar lap timer modus.
Ha zo, bedankt.Noppy schreef:Er bestaat geen 'enduro-uitvoering'. De enduro functie wordt geactiveerd zodra je de afstandsbediening aansluit.
En in de laptimer modus nult ie ook de afstand teller?
Overigens stond dit op die dunesport website:
[/i]This is the BASIC LYNX Computer Kit. For the ENDURO version CLICK HERE
smurf.
Die ik nog te koop heb is net zo duur als in Amerika hoor.TTT schreef:119 voor de enduro uitvoering.Noppy schreef: P.S. www.dunesport.net heeft momenteel de beste prijs geloof ik: $99 kaal. Daarkomt dan nog een afstandsbediening bij en evt. een magnesium behuizing.
Alleen heb ik er wel verzendkosten + douanerechten + invoerrechten over betaald en dan wordt het net iets duurder.
Nog steeds te koop hoor
-
- Contacteer:
Het ontbreken van 10 tallen maakt de Lynx onbruikbaar voor bijv de Alto Turia rally.
Bert, bedankt voor de uitleg. Precies dáárom zal ik de alto niet snel gaan rijdenBert Duursma schreef:Het ontbreken van 10 tallen maakt de Lynx onbruikbaar voor bijv de Alto Turia rally.
Nee, ff zonder dollen, tegen het einde van het jaar zal WAAS/Egnos het echt wel gaan doen en dan kunnen we tot op de meter navigeren. Zit er dan een afslagje bij met tienden, dan kijk je even snel op je GPS-tussenstand.
Alleen het stekkersysteem van de TT afstandsbediening nodigt al uit om er een IMO aan te koppelen. Wil je iets anders, zoals een Lynx of Sixo, dan kom je al snel één contactplaatje te kort en dat maakt de TT afstandsbediening weer minder bruikbaar.
Noppy