BPM BTW etc

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
peewee

Ik heb even een vraag.

Krijg ik als ik voorgoed naar het buitenland vertrek en uiteraard mijn motor meeneem nog iets terug van de Nederlands staat tw. BPM BTW of zoiets. Zo ja, waar kan ik dit regelen.

bij voorbaat dank.

Zwaar aan het overwegen terug te gaan naar Australie. (offroad mekka)
Richard R.
Contacteer:

Beste peewee,

Met aan zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid zal je niks terugkrijgen. Is ook wel een beetje een utopie hè..........Maar goed, check voor de zekerheid de belastingdienst, 0800-0543.
peewee

Laat maar zitten. Om in Australie een kenteken erop te krijgen moet ik de fiets weer helemaal laten keuren , mucho dollars. Zit niets anders op dan de fiets van de zomer hier te verkopen en daar iets nieuws te kopen, als alles doorgaat althans.

thanks 8)

Maar een geluk de motoren zijn daar goedkoper. ca7- 8000 euro voor een nieuwe 450 of 600 KTM/Husky en alles wat verder mogelijk is.
Huertecilla
Contacteer:

Ben naar Andalucía (véél dichter bij Mekka :-)) geëmigreerd en heb een aatal fietsen meegenomen: nee, je krijgt niets terug.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Gast

Hey, ja maar ik geen geen spaans paspoort maar een australische, spreek geen spaans maar engels (en een beetje nederlands met paul verhoeven accent) en last but not least, het sneeuw ook wel is in spanje en waar ik gewoond heb in australie, helemaal nooit!

groetjes een niet ingelogde peewee
Hein van Buuren

Hee Peewee wasdat nou, ga je weg??? :( :(
Het is wel het land van de mogelijkheden daarzo.
En jij weet welk merk en welk type motor van dit merk het meest populair is in Australie !!?? :P :P
Mocht je gaan (lucky you) veel geluk, en als je blijft moeten we echt een keer gaan rijden (zoals we al eens afgesproken hebben).
Freek
Site Admin
Contacteer:

Ik heb eens gelezen dat Australie ook een soort BPM kent.
Dit zou je niet hoeven te betalen als je de motor als landbouwvoertuig op papier zet. (wat daar niet zo raar is).

Wellicht de moeite van het uitzoeken waard.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Gast

Weet het niet van Australië, maar hier in Spanje is het heel normaal om een quad/atv op agrarisch kenteken te zetten. Er komt dan alleen een bord ´45´ achterop, maar niemand stoort zich daaraan. Verder is de verzekering dan véél goedkoper.
Als wij de scooter gaan vervangen, dan is het door een kleine quad met een agrarisch kenteken.
Plaats reactie