even een vraagje,
mijn crf450 vonkt niet meer,
starte moeilijk,
na lang trappen liep hij dan wel weer,
kan het zijn dat als de bobine stuk gaat hij eerst zwakker vonkt ofzo?
of is hij direkt stuk of niet,
ik heb hem nu volgens de handleding doorgemeten,
primaire weerstand ok,
secundaire weerstand niets....
dus onderbroken,
de kabel met de bougie heb ik even op andere ontsteking getest,
en zijn goed bevonden.....
de pulsgever van de ontsteking pulseerd goed tussen 9 en 20 ohm...
kan de bobine eerst zwakker vonken(slechter starten) en dan stuk gaan?
bobine stuk ? en meer problemen...
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
Laatst gewijzigd door multiballs op ma feb 06, 2006 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Kan een warmte probleem zijn, heb ik ook gehad met een XR een paar (10 ofzo..) jaar geleden. Als ie koud is dan doet ie het prima maar als ie opwarmt kan ie er zo maar mee stoppen. Bij de XR werd dat veroorzaakt doordat de wikkelingen van de opnemer sluiting maakten met de wikkelingen van de lichtspoel.
Dit is bij een koude motor moeilijk door te meten, maar ik zou eerst de solderingen even controleren en als dat niet werkt de stator opnieuw laten wikkelen.
Dit is bij een koude motor moeilijk door te meten, maar ik zou eerst de solderingen even controleren en als dat niet werkt de stator opnieuw laten wikkelen.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
heb geen vonk,
ook geen volt op de draden vanaf de stator,
zal de spoelen/stator eens bekijken....
ook geen volt op de draden vanaf de stator,
zal de spoelen/stator eens bekijken....
Laatst gewijzigd door multiballs op do feb 09, 2006 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk eerst de klepspeling maar eens na en dan vooral van de inlaatkleppen.
Dit is een veel voorkomend probleem bij een CRF450 dat deze te strak gaan staan en dat daarom de motor zo slecht start.
Als de inlaatkleppen zover ingesleten zijn dat je de dunste shim moet gaan gebruiken zet er dan gelijk rvs stalen kibblewhite valves in , dan rijdt je probleemloos weer een aantal jaren zonder dat je er nog iets aan hoeft te doen.
Dit heb ik bijna 2 jaar geleden ook gedaan en ik heb nooit meer hoeven stellen.
Dit is een veel voorkomend probleem bij een CRF450 dat deze te strak gaan staan en dat daarom de motor zo slecht start.
Als de inlaatkleppen zover ingesleten zijn dat je de dunste shim moet gaan gebruiken zet er dan gelijk rvs stalen kibblewhite valves in , dan rijdt je probleemloos weer een aantal jaren zonder dat je er nog iets aan hoeft te doen.
Dit heb ik bijna 2 jaar geleden ook gedaan en ik heb nooit meer hoeven stellen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
ik had de uitlaatkleppen speling al bekeken,
maar moet dus de inlaat ook extra bekijken,
ging er vanuit dat de uitlaat warmer werd,en gevoeliger was...
dus moet met de voelermaatjes aan de slag,
weet je een goed adresje voor de rvs kleppen?
en komen er ook andere zittingen in?
trouwens klinkt mij eigenlijk wel opeens bekend,
heb nu bij het rondtrappen met gasdicht,
net alsof er lucht langs de gasschuif blaast...oeps,krijg nu een helder moment geloof ik...
kun je trouwens de uitlaatkleppen niet stellen?
neemt natuurlijk niet weg dat hij nu geheel niet meer vonkt...
is neem ik aan een andere oorzaak....
maar moet dus de inlaat ook extra bekijken,
ging er vanuit dat de uitlaat warmer werd,en gevoeliger was...
dus moet met de voelermaatjes aan de slag,
weet je een goed adresje voor de rvs kleppen?
en komen er ook andere zittingen in?
trouwens klinkt mij eigenlijk wel opeens bekend,
heb nu bij het rondtrappen met gasdicht,
net alsof er lucht langs de gasschuif blaast...oeps,krijg nu een helder moment geloof ik...
kun je trouwens de uitlaatkleppen niet stellen?
neemt natuurlijk niet weg dat hij nu geheel niet meer vonkt...
is neem ik aan een andere oorzaak....
Een bobine is wat anders dan een stator. De bobine zit vlak bij de bougie en wekt de hoge spanning op en is helemaal geplastificeerd en waar je verder niks aan kan doen. De stator zit in het vliegwiel en bestaat uit een aantal spoelen die de bobine van "voeding" voorzien.
Ad heeft gelijk dat je eerst alle afstellingen moet gaan doen en idd klepspelingen van de inlaatkleppen kunnen een groot probleem zijn bij starten en later ook als het ding warm wordt.
Ad heeft gelijk dat je eerst alle afstellingen moet gaan doen en idd klepspelingen van de inlaatkleppen kunnen een groot probleem zijn bij starten en later ook als het ding warm wordt.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
net nog ff de schuur ingeweest,
de inlaatkleppen is geen voeler tussen te krijgen...
dus geen speling...
hoe krijg ik bij zo'n crf de stelschijfjes eruit?
moet dan die hele tuimelaarhuis omhoog en ket los?
opmeten,dunnere schijfjes ertussen afbouwen,meten en weer alles los?
tot ik goed zit....?
of?
trouwens heeft stellen nog zin?
of direkt beter de kop eraf en kleppen vervangen?
wat zijn dit een rare dingen om aan te sleutelen zeg....
de inlaatkleppen is geen voeler tussen te krijgen...
dus geen speling...
hoe krijg ik bij zo'n crf de stelschijfjes eruit?
moet dan die hele tuimelaarhuis omhoog en ket los?
opmeten,dunnere schijfjes ertussen afbouwen,meten en weer alles los?
tot ik goed zit....?
of?
trouwens heeft stellen nog zin?
of direkt beter de kop eraf en kleppen vervangen?
wat zijn dit een rare dingen om aan te sleutelen zeg....
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
haha...
ik was helemaal crf fan,
supermotoren,
maar de pech stapelt zich even voor me op.....
hopen dat het snel weer beter word....
ik was helemaal crf fan,
supermotoren,
maar de pech stapelt zich even voor me op.....
hopen dat het snel weer beter word....
Heb je geen service boek bij je motor gehad toen je die kochtmultiballs schreef:haha...
ik was helemaal crf fan,
supermotoren,
maar de pech stapelt zich even voor me op.....
hopen dat het snel weer beter word....
Deze zit er altijd 1 bij maar sommige mensen houden die expres achter om die daarna nog los te verkopen.
Het is echt heel gemakkelijk om de kleppen te stellen maar dat ga ik hier niet uitleggen want dat is veel te veel typwerk
Bel me anders maar even dan leg ik het wel via de telefoon uit.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
hier ben ik weer ff,
kleppenstellen zit er even niet voor mij in,
heb de boel losgehaald,
en alles word nu duidelijker,
eb de stelschijfjes ook gevonden,
heb er zelf geen boekwerk bij,die had de vorige eigenaar niet meer,
zegt hij ....maar heb een boek inmiddels te leen van een kennis,
en alles even doorgenomen,
een kettingspanner sleutelplaatje gemaakt
word er echt handig in....
maar nu:
en er zit 1 kromme klep in....
en die staat een klein spleetje open,dus .... gevolg bekend,
nu dus direkt maar de stalen kleppen erin,
wie weet daar een juist adres voor?
en wie heeft een crf450 boekwerk/instructieboek voor mij te koop?
kleppenstellen zit er even niet voor mij in,
heb de boel losgehaald,
en alles word nu duidelijker,
eb de stelschijfjes ook gevonden,
heb er zelf geen boekwerk bij,die had de vorige eigenaar niet meer,
zegt hij ....maar heb een boek inmiddels te leen van een kennis,
en alles even doorgenomen,
een kettingspanner sleutelplaatje gemaakt
word er echt handig in....
maar nu:
en er zit 1 kromme klep in....
en die staat een klein spleetje open,dus .... gevolg bekend,
nu dus direkt maar de stalen kleppen erin,
wie weet daar een juist adres voor?
en wie heeft een crf450 boekwerk/instructieboek voor mij te koop?
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
en ad,
dat telefoontje hou je te goed,
ieder geval bedankt voor je aanbod....
als ik het zover heb......
dat telefoontje hou je te goed,
ieder geval bedankt voor je aanbod....
als ik het zover heb......
http://www.blackdiamondvalves.com/inter1.php?State=Eur
Werkplaatshandboek: vraag aan het eens aan Kristof op www.Supermotard.be (forum).Die heeft een digitale en mss wel on-line .
Werkplaatshandboek: vraag aan het eens aan Kristof op www.Supermotard.be (forum).Die heeft een digitale en mss wel on-line .
Deze inlaatkleppen heb ik erin zitten :
http://www.blackdiamondvalves.com/
En hier heb ik ze toen gekocht :
http://shop.thumpertalk.com/catalogs/Wh ... .asp?p=126
Dit moet je er dan ook bij bestellen :
http://shop.thumpertalk.com/catalogs/Wh ... .asp?p=125
Succes.
http://www.blackdiamondvalves.com/
En hier heb ik ze toen gekocht :
http://shop.thumpertalk.com/catalogs/Wh ... .asp?p=126
Dit moet je er dan ook bij bestellen :
http://shop.thumpertalk.com/catalogs/Wh ... .asp?p=125
Succes.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
als het mee zit komt zaterdag de kop er weer op,
heb er eerst gewone stalen kleppen in laten zetten,
de rvs kleppen werden mij te prijzig,
mede doordat ik ook niet weet of ik de motor houden wil....
neemt niet weg dat ik de kleppen dan stellen moet,
ad:ga je waarschijnlijk dan even bellen,
maar waar krijg/koop ik klepstel vul plaatjes?
zijn daar setjes voor te koop,
bij de motorzaak verkopen ze niets los,
moet de motor maar brengen,en laten doen...
maar doe het liever zelf....
heb er eerst gewone stalen kleppen in laten zetten,
de rvs kleppen werden mij te prijzig,
mede doordat ik ook niet weet of ik de motor houden wil....
neemt niet weg dat ik de kleppen dan stellen moet,
ad:ga je waarschijnlijk dan even bellen,
maar waar krijg/koop ik klepstel vul plaatjes?
zijn daar setjes voor te koop,
bij de motorzaak verkopen ze niets los,
moet de motor maar brengen,en laten doen...
maar doe het liever zelf....
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
liefst een adresje in drenthe....
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
weer aan het sleutelen geweest....
je komt er niet vanaf....haha....altijd blijven lachen,
ik heb de kap van de ontstekingszijde eraf gehaald,
nu heb ik het vliegwieltje bekeken,
ziet er goed uit,
maar nu de spoel :
die zit tegen de kap geschroeft,
nu zijn de koperen wikkelingen ingegoten in een soort hars,
maar nu zijn op sommige plekken de koperen draden zichtbaar,
de hars lijkt gesmolten, en zoals ik het bekijk maken de draden contact,
update:
heb de spoel van de deksel gehaald,
de draden lagen achter het beugeltje doorgesleten tegen de massa,
deze hebben de sluiting veroorzaakt,en de spoel verbrand,
dus maar een nieuwe spoel besteld......
en wachten tot hij er is.....
je komt er niet vanaf....haha....altijd blijven lachen,
ik heb de kap van de ontstekingszijde eraf gehaald,
nu heb ik het vliegwieltje bekeken,
ziet er goed uit,
maar nu de spoel :
die zit tegen de kap geschroeft,
nu zijn de koperen wikkelingen ingegoten in een soort hars,
maar nu zijn op sommige plekken de koperen draden zichtbaar,
de hars lijkt gesmolten, en zoals ik het bekijk maken de draden contact,
update:
heb de spoel van de deksel gehaald,
de draden lagen achter het beugeltje doorgesleten tegen de massa,
deze hebben de sluiting veroorzaakt,en de spoel verbrand,
dus maar een nieuwe spoel besteld......
en wachten tot hij er is.....