Uhh ehhh pffftt hahaha ik ben vergeten hoe het visje van de ketting nou moet zitten ik dacht de opening als hij boven de brug hangt naar rechts moest zitten toch??
Ik hoor het graag van jullie voor de zekerheid
visje van ketting
Moderator: ghulst
Je moet er op letten dat als je wiel ronddraait en het visje een slag zou krijgen (ergens achter haken...) het niet kan lossen. Bij zo een slag moet dan de slag op de 'toe-zijde' komen en niet op de opening (dan springt hij dus terug open).
Dus ik denk dat je dus juist zit...
Dus ik denk dat je dus juist zit...
hangt er van af of je ketting links of rechts zitmudface schreef:Uhh ehhh pffftt hahaha ik ben vergeten hoe het visje van de ketting nou moet zitten ik dacht de opening als hij boven de brug hangt naar rechts moest zitten toch??
Ik hoor het graag van jullie voor de zekerheid
smurf.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: zo jul 18, 2004 20:48
- Locatie: stedendriehoek
En of je veel voor of achteruit rijdt.
Bombardier , gaan met die banaan.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
- Locatie: aalter
- Contacteer:
Beste,
gebruiken jullie eigenlijk nog een "visje".
Mij is aangeraden altijd te klinken.
Met tweehamers ; ééntje als "aambeeld" en ééntje om de pinnen lichtjes te klinken (over te slaan in de volksmond)
gebruiken jullie eigenlijk nog een "visje".
Mij is aangeraden altijd te klinken.
Met tweehamers ; ééntje als "aambeeld" en ééntje om de pinnen lichtjes te klinken (over te slaan in de volksmond)
Tyger of the "off" Road.
Klinken is in theorie sterker, maar... bij een off-road haal je toch enkele keren per maand je achterwiel eraf. Is dan niet erg praktisch.tygercoene schreef:Beste,
gebruiken jullie eigenlijk nog een "visje".
Mij is aangeraden altijd te klinken.
Met tweehamers ; ééntje als "aambeeld" en ééntje om de pinnen lichtjes te klinken (over te slaan in de volksmond)
En als je onderweg pech hebt, dan krijg je zonder speciaal gereedschap de ketting er ook niet af...
Dus , wat mij betreft, enkel met los kettingslot !!
Komt in praktijk ook niet los (is toch met een perspassing !! )
Jo VdB
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
- Locatie: aalter
- Contacteer:
Ja Jo, ik sluit me aan bij erwindob: "Open jij idd je ketting om het wiel uit te halen?"
Ik heb speling voldoende om m'n wiel iets naar voor te halen zodat ik de ketting kan afleggen.
Mijn ervaring leert me ook, dat je best je achterwiel zo ver mogelijk in de achterbrug steekt, zodat je maximaal gebruik maakt van je wielbasislengte.
Zie maar naar Stephan Everts, die rijdt zelfs met verlengde achterbrug en een andere hoek van het balhoofd (voorwiel meer voorwaarst) om z'n wielen zover mogelijk uitéén te houden.
Betere stabiliteit in het rechtdoor blijven van de motor, dus beter gevoel bij landwegen met spoorvorming enz...
Ik heb speling voldoende om m'n wiel iets naar voor te halen zodat ik de ketting kan afleggen.
Mijn ervaring leert me ook, dat je best je achterwiel zo ver mogelijk in de achterbrug steekt, zodat je maximaal gebruik maakt van je wielbasislengte.
Zie maar naar Stephan Everts, die rijdt zelfs met verlengde achterbrug en een andere hoek van het balhoofd (voorwiel meer voorwaarst) om z'n wielen zover mogelijk uitéén te houden.
Betere stabiliteit in het rechtdoor blijven van de motor, dus beter gevoel bij landwegen met spoorvorming enz...
Tyger of the "off" Road.
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Waar heb jij dat over Everts gelezen?tygercoene schreef:Ja Jo, ik sluit me aan bij erwindob: "Open jij idd je ketting om het wiel uit te halen?"
Ik heb speling voldoende om m'n wiel iets naar voor te halen zodat ik de ketting kan afleggen.
Mijn ervaring leert me ook, dat je best je achterwiel zo ver mogelijk in de achterbrug steekt, zodat je maximaal gebruik maakt van je wielbasislengte.
Zie maar naar Stephan Everts, die rijdt zelfs met verlengde achterbrug en een andere hoek van het balhoofd (voorwiel meer voorwaarst) om z'n wielen zover mogelijk uitéén te houden.
Betere stabiliteit in het rechtdoor blijven van de motor, dus beter gevoel bij landwegen met spoorvorming enz...
Kan me niet voorstellen dat dat de reden is geweest waarom die aanpassingen zijn gedaan.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: di sep 21, 2004 15:11
- Locatie: ferwert (noord friesland)
- Contacteer:
Heb et ook gelezen, staat in de laatste noppennieuw geloof ik.mxrider#28 schreef:Waar heb jij dat over Everts gelezen?tygercoene schreef:Ja Jo, ik sluit me aan bij erwindob: "Open jij idd je ketting om het wiel uit te halen?"
Ik heb speling voldoende om m'n wiel iets naar voor te halen zodat ik de ketting kan afleggen.
Mijn ervaring leert me ook, dat je best je achterwiel zo ver mogelijk in de achterbrug steekt, zodat je maximaal gebruik maakt van je wielbasislengte.
Zie maar naar Stephan Everts, die rijdt zelfs met verlengde achterbrug en een andere hoek van het balhoofd (voorwiel meer voorwaarst) om z'n wielen zover mogelijk uitéén te houden.
Betere stabiliteit in het rechtdoor blijven van de motor, dus beter gevoel bij landwegen met spoorvorming enz...
Kan me niet voorstellen dat dat de reden is geweest waarom die aanpassingen zijn gedaan.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: di apr 20, 2004 19:30
- Locatie: aalter
- Contacteer:
Inderdaad,
Ik heb dit gelezen in de laatste 2x2 noppennieuws.
Daarin staat de volledige beschrijving van de Everts Machine.
Was eens de moeite om te lezen, wat die mannen van details veranderen aan hun standaards machine.
Ik heb dit gelezen in de laatste 2x2 noppennieuws.
Daarin staat de volledige beschrijving van de Everts Machine.
Was eens de moeite om te lezen, wat die mannen van details veranderen aan hun standaards machine.
Tyger of the "off" Road.
Natuurlijk. Is toch geen werk. En zo blijft mijn kettinglengte en de "recht-uit-loop" van mijn ketting perfect !erwindob schreef:Jo, haal jij je ketting uit elkaar als je je wiel eruit haalt?
Lek rijden onderweg doe ik ook al niet (ik rij met BibMousse)
Jo VdB
Hij stuurt waarschijnlijk al zodanig scherp.....tygercoene schreef:Inderdaad,
Ik heb dit gelezen in de laatste 2x2 noppennieuws.
Daarin staat de volledige beschrijving van de Everts Machine.
Was eens de moeite om te lezen, wat die mannen van details veranderen aan hun standaards machine.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma mar 13, 2006 18:46
- Locatie: dedemsvaart
je moet het visje bovenaan de kettingmet de rug naar voren doen..ma wat ook heel belangrijk is dat als je de ketting insmeert of schoonmaalt dat je het wiel met de draairichting meedraait.. anders kan hij alsnog iets los springen zonder je het in de gaten hebt.mudface schreef:Uhh ehhh pffftt hahaha ik ben vergeten hoe het visje van de ketting nou moet zitten ik dacht de opening als hij boven de brug hangt naar rechts moest zitten toch??
Ik hoor het graag van jullie voor de zekerheid
groeten niels