twee vragen:
Mijn achterremschijf is krom. Vraag me niet hoe het komt, maar volgens mij win ik 2 pk op het achterwiel als er weer een rechte aan zit.
Kan ik hem rechtbuigen of moet er een nieuwe (waveschijf!!) in?
Tweede vraag:
Die voorremschijven zijn zwevend. Waarom eigenlijk? Voor het eerste aangrijpen? Of om je te laten geloven dat je balhoofdspeling hebt?
remschijven
Moderator: ghulst
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Zou er gewoon een nieuwe in steken, weet je zeker dat ie recht is ipv hem recht te buigen en de kans blijven houden dat ie krom kan zijn, en als je hem weer recht buigt heb je kans dat ie bij het remmen weer krom trekt.Fox-kid schreef:twee vragen:
Mijn achterremschijf is krom. Vraag me niet hoe het komt, maar volgens mij win ik 2 pk op het achterwiel als er weer een rechte aan zit.
Kan ik hem rechtbuigen of moet er een nieuwe (waveschijf!!) in?
Tip: koop niet zo'n waveschijf van marktplaats voor 60 euro. Kerel leverde mij de verkeerde schijf en te dikke schijf en maar zeggen dat de dikte voor en achter hetzelfde is, want dus bij mij standaard ook al niet is!
Ik geloof niet dat die kan worden rechtgetrokken? Wel afgedraaid.....
Zwevende remschijven geven wat meer "mee". De schijf wordt als het ware op de juiste plaats geduwd door de remblokjes.
Eventuele spanningen die in de schijf ontstaan door warmte worden met zwevende schijven netjes opgevangen en je voelt er dus bijna niets van.
Als dit gebeurt op vast schijven, dan heb je onmiddellijk een verminderde remwerking....
Met een zwevende schijf komen beide remblokken ook altijd VOLLEDIG tegen de schijf.
Zwevende remschijven geven wat meer "mee". De schijf wordt als het ware op de juiste plaats geduwd door de remblokjes.
Eventuele spanningen die in de schijf ontstaan door warmte worden met zwevende schijven netjes opgevangen en je voelt er dus bijna niets van.
Als dit gebeurt op vast schijven, dan heb je onmiddellijk een verminderde remwerking....
Met een zwevende schijf komen beide remblokken ook altijd VOLLEDIG tegen de schijf.