Gezocht: KTM LC4-E

gratis adverteren voor particulieren

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Daniel

Ik zoek een KTM LC4-E (elektrische starter en olie in het frame), bouwjaar 1999-2001, prijs 2.500-5.500 euro.

Daniel
daniel

Oh ja, mijn telefoon nummer is: 020-411.43.75 of 06-50.45.27.84 en ik woon in Amsterdam. Ik zoek overigens direct ook een 20 l. tank voor een LC4.

Daniel
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

kun je dan niet beter gelijk een adventure kopen ?

Hier in dit forum wordt er een aangeboden door W. Eringa.
Rachez
Berichten: 89
Lid geworden op: zo jul 28, 2002 16:51
Locatie: Velp

Dat dacht ik nou ook al.... :D
Maar het schijnt dat die LC4 E een stuk lichter is?
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Wel iets, maar een adventure lichter maken is goedkoper als een 20 ltr. tank.

Ro
Afbeelding
daniel

Niet helemaal mee eens, het verschil in gewicht is aanzienlijk, iets in de buurt van 20 kilo en dat zit hem in de cockpit, tank, achterbrug, volgens mij ook de voorvork. Dat gewicht maakt erg veel uit als je in het terrein hard wilt gaan en geen wereldkampioen enduro bent. Verder is ombouwen van cockpit niet zo eenvoudig als tank omzetten. Ik heb overigens zelf een Adventure 640 uit 2000 gehad en heb op een LC4-E uit 1997 gereden en in het terrein is dat echt dag en nacht verschil. Dat oude brik komt echt beter uit de voeten. Nee op zich is de LC4-E beter geschikt voor mij; een mindere rijder die toch redelijk wil doorrijden in het terrein. Nu heb ik echter wel het probleem dat in Nederland deze dingen zo goed als nooit worden aangeboden, dus ik ga toch jullie advies opvolgen en die Adventure overwegen. Heeft er iemand ideeen en of tips voor het omzetten van die adventure cockpit in een simpele enduro cockpit? Ik zal alle hulp uiterst waarderen, want ik ben niet slecht in sleutelen, behalve alles wat elektriciteit betreft en als ik al die draden zie krijg ik het al benauwd.

Alvast bedankt,
Daniel
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Op dit duitse adventureforum kun je hier wel wat over vinden;
www.reiseenduro.de/cgi-bin/forum/config.pl?#2368

gebruik de zoekfunktie op dat forum.

Freek
daniel

Ik ga toch voor de 640 LC4. Heb er een gevonden in Duitsland. Zeg ik hoor, dat op de 620 LC4-E een grotere tank met de oude buddy kon, maar op de 640 moet er dan een andere buddy op, kan die grote van de 620 dan niet ook met de originele buddy van de 640?
peter

[Hallo ik ben Peter, en heb een adventure omgebouwd naar een echte enduro cross. Ik ben hem nu weer helemaal terug aan t ombouwen.
Mocht je foto's willen zien en of tips dan kan ik ze naar je mailen.
groetjes Peter[/code]
peter

O ja mijn e mail adress is maters@pandora .be
daniel

Hallo Peter,

Ik heb inmiddels een LC4-E gevonden, bedankt voor je reactie. Ik ben toch wel nieuwsgierig, dus stuur maar die foto's.

Die tips zijn trouwens welkom voor twee adventure rijders die ik ken.

Daniel
Plaats reactie