hallo dr fans,
ik sta op het punt om een 94'er dr 800 aan te schaffen. Het zou mijn eerste mono worden, dus ben benieuwd! Ik zag dat er om de 6000 km olie etc vervangen dient te worden. Tevens zag ik op een duitse site dat er ook elke 6000km een ketting van de balansassen gecheckt of vervangen dienst te worden. Klopt dat? Zit er op die ketting geen automatische spanner? zoals jullie zien heb ik er (nog) geen verstand van. Graag wat info!
onderhoud van een dr 800s
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: di feb 11, 2003 20:16
- Locatie: Zaandam
Klopt, de balansasketting moet elke beurt gespannen worden. Maar das vrij simpel te doen, bij een '94 gaat dat door een boutje los te draaien, dan spant een veertje de ketting automatisch, boutje weer vast en klaar.
Oudere modellen hebben dat veertje niet en die moet je met een momentsleutel op spanning zetten.
Dit allemaal onder het voorbehoud dat ik het me goed herinner allemaal (tis al ff geleden voor me..) anybody??
Groets
Jeroen
Oudere modellen hebben dat veertje niet en die moet je met een momentsleutel op spanning zetten.
Dit allemaal onder het voorbehoud dat ik het me goed herinner allemaal (tis al ff geleden voor me..) anybody??
Groets
Jeroen
ATIC#1007 / TCN#397
dat moet elke grote beurt gebeuren(12000km)JerOEN XRV schreef:Klopt, de balansasketting moet elke beurt gespannen worden. Maar das vrij simpel te doen, bij een '94 gaat dat door een boutje los te draaien, dan spant een veertje de ketting automatisch, boutje weer vast en klaar.
Oudere modellen hebben dat veertje niet en die moet je met een momentsleutel op spanning zetten.
Dit allemaal onder het voorbehoud dat ik het me goed herinner allemaal (tis al ff geleden voor me..) anybody??
Groets
Jeroen
en ook de eerste 800 modellen hebben dat veertje
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
zelf doenFreubel schreef:Voor wat het waard is,
ik heb mijn Dr750 onlangs een grote beurt gegeven bij een motoport hut en die kwam op € 470,- (dat is wel incl vervanging van een kapot start-relais)
is leuk en een stuk goedkoper
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
YEAH !ntx650 schreef:....zelf doen is leuk ...
Dat kan ik je zondag vertellen als ik betaald heb voor het dichtlassen van dat gat in mijn tank wat ik er per ongeluk zelf in geslepen heb....ntx650 schreef:....en een stuk goedkoper...
Niet iedereen is geboren met 2 rechterhanden...helaas.
LEO
Zoals de poster boven al aangeeft.zelf doen
is leuk en een stuk goedkoper
Niet iedereen is gezegend met een gigantisch gevoel voor techniek.
Aangezien ik wel wat gevoel heb maar dan meer richting het sanitair werk, waag ik me er niet aan.
Dus laat ik het over aan mensen die er wel verstand van hebben.
Tsja, de naam heb je ook al niet mee helaas.Leo schreef:YEAH !ntx650 schreef:....zelf doen is leuk ...
Dat kan ik je zondag vertellen als ik betaald heb voor het dichtlassen van dat gat in mijn tank wat ik er per ongeluk zelf in geslepen heb....ntx650 schreef:....en een stuk goedkoper...
Niet iedereen is geboren met 2 rechterhanden...helaas.
LEO
LEO: Lomp En Onbenullig
Denk dat het daar aan ligt!
Maar iedereeen sloopt weleens iets bij het sleutelen, maar dat kunnen ze bij een dealer ook doen, en dan zeggen ze dat het vervangen had moeten worden!
ik heb mijn tank ook laten lassen hoor
je kan nu eenmaal niet alles
iig succes leo
je kan nu eenmaal niet alles
iig succes leo
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
Hallo,
als je besluit om de balansasketting te spannen is het verstandig om eerst voor een nieuwe pakking te zorgen van de deksel. Na het spannen zal je blok minder herrie maken. Dit was bij mij het geval.
Ene Leo, succes morgen
Iwan
als je besluit om de balansasketting te spannen is het verstandig om eerst voor een nieuwe pakking te zorgen van de deksel. Na het spannen zal je blok minder herrie maken. Dit was bij mij het geval.
Ene Leo, succes morgen
Iwan
SUZUKI SP 370 1980
SUZUKI DR 800 1992
SUZUKI DR 800 1992
Mocht je handig zijn :pukenwaus schreef:....is het verstandig om eerst voor een nieuwe pakking te zorgen van de deksel......
http://www.crustyquinns.com/tech/myogasket.html
Wees gerust, ik blijf ver uit de buurt van het laswerkpukenwaus schreef:....Ene Leo, succes morgen ...
LEO
bedankt voor de reacties Ik zal jullie z.s.m. laten weten of ik de DR heb gekocht(als het aan mij ligt wel maar ik moet eerst mijn eigen motor kwijt vandaar).
Zijn er verder nog specifieke DR zaken waar ik op moet letten bij het proefrijden
Zijn er verder nog specifieke DR zaken waar ik op moet letten bij het proefrijden
Corrosie, daar hebben die Bigs dikwijls last van. Vooral de uitlaat en het elektrisch circuit controleren.
Verder de dingen die je altijd moet controleren: balhoofdspeling, speling op lagers van voor- en achterwiel, remwerking (de voorste werkt niet fantastisch krachtig bij mij, maar wel voldoende), ketting en tandwielen, olielekken, ...
Veel succes met je Big!
Bart
Verder de dingen die je altijd moet controleren: balhoofdspeling, speling op lagers van voor- en achterwiel, remwerking (de voorste werkt niet fantastisch krachtig bij mij, maar wel voldoende), ketting en tandwielen, olielekken, ...
Veel succes met je Big!
Bart
Keep on smiling!
de big al gekocht??
ik heb er ook nog een
ik heb er ook nog een
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
ik denk niet dat de mijne mooier is
wel meer km(65000)
goedkoper?1450 euro
wel meer km(65000)
goedkoper?1450 euro
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
Ja, ook ik ben nu een nieuwe BIG eigenaar. Het is een blauwe uit eind 94 met 24000 km, en hij komt uit duitsland!? Ik heb er vandaag de eerste 150 km op gezet en ik moet zeggen dat de info die op internet staat wel Okay is. Ik vind het een fijne eencilinder met een apart(mooi) uiterlijk, maar ja ik had hiervoor iets totaal anders maar ook van suzuki namelijk een '82 1100 katana..... ook apart(mooi), vond ik.