kneedbaar staal

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Welk merk/soort moet ik kopen als ultime noodmiddel
(stuk uit motorblok, radiator lek.....)??

Greetzzz
0X
Noppy
Berichten: 2983
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

JB Weld is goed,

Maar eerst zal je de lokatie waar het gaat goed moeten ontvetten met remmenreiniger of zo.

Waarom vraag je dat???

Noppy
:toost:
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wanneer je radiator lek is kan je daarvoor een spulletje gebruiken die je in je radiator moet gooien zodat het gat gedicht wordt via je koelvloeistof. Het koelvloeistof loopt eruit en dat goedje gaat dan mee naar het gat waardoor het gat verstopt raakt.
Maar het heeft weinig met kneedbaar staal te maken, dat snap ik zelf. Het spul om je radiator te dichten is in de betere motorshop te krijgen.
# 442
Noppy
Berichten: 2983
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Noppy schreef:of zo.

Waarom vraag je dat???

Noppy
Ik bedoel te zeggen: je hebt toch niet je nieuwe motorfiets al gesloopt hé :?: :roll:

Noppy
:toost:
STTEVE
Berichten: 1195
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Sanne schreef:Wanneer je radiator lek is kan je daarvoor een spulletje gebruiken die je in je radiator moet gooien zodat het gat gedicht wordt via je koelvloeistof. Het koelvloeistof loopt eruit en dat goedje gaat dan mee naar het gat waardoor het gat verstopt raakt.
Maar het heeft weinig met kneedbaar staal te maken, dat snap ik zelf. Het spul om je radiator te dichten is in de betere motorshop te krijgen.
Verstopt dat spul niet meteen alle waterkanalen/poortjes in het motorblok??
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Water uit de radiator en uit het motorblok zijn twee verschillende circuits sTTeve.....

Nog niet noppy, maar voor het geval dat.... :oops:
0X
Noppy
Berichten: 2983
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Dan zou ik maar een verdomd goede glyde plate monteren, zoals van www.hydedevelopments.co.za

Afbeelding

Daarnaast ook Case Savers, die zijn vast wel te krijgen voor je Yammie!
Suc6,

Noppy
:toost:
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

@ noppy: de bedoeling is om hem zo standaard (lees licht :D 8) )mogelijk te houden!

De originele stukken beschermen de onderkant en zijkant van de motor wel redelijk goed denk ik, maar je kan altijd op een steen of iets dergelijks vallen.....

Ik ga proberen zonder skidplate en case savers en als er toch brokken van komen mogen jullie allemaal zeggen: zie je wel!! :D :D :D :D :D

Radiatorbescherming komt er wel.... :wink:
0X
Bluto
Berichten: 113
Lid geworden op: do nov 18, 2004 18:29
Locatie: Helmond

White Knuckle Tight!!!
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Loctide maakt het ook.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Dit heb ik vandaag in de winkel gezien:

Afbeelding

Lijkt me wel sterk genoeg...

Toepassingsgebied
Voor 1001 reparaties in en om het huis, aan auto, boot en caravan, machines en gereedschap. Vult scheuren en gaten in steen, hout, staal en kunststoffen, zoals polyester en epoxy. Hecht niet op polyethyleen, polypropyleen en teflon. Tip: Ook te gebruiken als kneedbare plug voor het opvullen van schroefgaten.

Eigenschappen
snel
overschilderbaar
gemakkelijk verwerkbaar

krimpt niet
binnen en buiten toepasbaar
0X
Zeeuwse Klei
Berichten: 198
Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
Locatie: 's-Heerenhoek

Noppy schreef:Dan zou ik maar een verdomd goede glyde plate monteren, zoals van www.hydedevelopments.co.za
Gewoon zelf eentje maken. Veel sterker 8)

Wanneer hheb je die nodig? Ook niet vaak hoor.
John Piston
Berichten: 98
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:07
Locatie: Grobbendonk

hornet911 schreef:Water uit de radiator en uit het motorblok zijn twee verschillende circuits sTTeve.....
?????? da moet ge mij eens uitleggen dan.
gaas ambriage
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

een lekkende radiateur zou ik niet met een toevoeging willen repareren. Het is een leuke oplossing voor tussen de manches door of om nog thuis te kunnen komen, maar echt vertrouwen doe ik die zooi niet meer. Na enkele draaiuren gind de boel bij mij weer lekken.

Maar Hornet, je wilt het uit voorzorg op zak hebben, of heb je het spulletje kaduk?
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
STTEVE
Berichten: 1195
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

John Piston schreef:
hornet911 schreef:Water uit de radiator en uit het motorblok zijn twee verschillende circuits sTTeve.....
?????? da moet ge mij eens uitleggen dan.
Mij ook :roll:
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

@ fox-kid: idd. uit voorszorg.

@ sTTeve en john-piston: jullie doen me nu twijfelen of het ook zo is op moto's, maar op auto's werkt het alleszins zo:

Het uitwendige circuit bestaat uit de radiator, radiatorslangen en de expansietank. Het inwendige bestaande uit de motor, de waterpomp, de thermostaat en de koelvloeistof.
Als de motortemperatuur laag is, vb. als je start met koude motor, dan blijft de thermostaat gesloten (het inwendige circuit werkt dus niet).
De koelvloeistof gaat via een bypasskanaal terug naar de waterpomp waardoor de motor sneller op temperatuur komt doordat er geen koelvloeistof door stroomt (koude motor + koude koelvloeistof = langere opwarming van de motor).
Na enkele kilometers rijden is de motor warm en wordt hij constant gekoeld. Op dat moment treed het uitwendige circuit in werking, waarbij de thermostaat de juiste werktemperatuur controleert en regelt, en de koelvloeistof via de radiatorslangen en de waterkanalen in de motor constant circuleert en zodoende de motor koelt.


Zo heb ik het toch altijd geleerd..... :wink:
0X
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Dus als de thermostaat openstaat is er 1 circuit. En dit is situatie op werktemperatuur. :wink:
smurf.
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

TTT schreef:Dus als de thermostaat openstaat is er 1 circuit. En dit is situatie op werktemperatuur. :wink:
ja :oops:

Maar als je eerst je moto een paar uurkes laat afkoelen ... :oops:
0X
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Geen Case Saver maar Kees Zever dus :twisted: :lol:
Bekend Brabants spreekwoord : Agge ut nie mir wit, dan doeddut mar mee kit.
Is ut dan nog te ruim, dan vuldut mar mee schuim.
Witte dan nog nie hoe ut moet, dan moette zorruge da een aander 't doet :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Ik heb er geen thermostaat tussen; alleen een dop.
Is dat niet bij de meeste Offroad machientjes?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Volgens mij wel (toch zeker een %'tje of 99).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bypass of niet; het blijft 1 circuit, vooral omdat je dat spul er pas in mag gooien als de motor goed warm is. En dan beetje bij beetje bij draaiende motor en terwijl het water rondgepompt wordt, er in schudden.
John Piston
Berichten: 98
Lid geworden op: ma jan 10, 2005 11:07
Locatie: Grobbendonk

idd en de meeste enduro of crossmotors hebben geen thermostaat :wink:
gaas ambriage
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

die loctite werkt prima
een 3-tal jaar geleden viel ik in Frankrijk,
natuurlijk net met het onstekingsdekseltje op een scherpe steen... :evil:
gelukkig had ik toen koudlas bij
het ding heeft het 3 dagen uitgehouden zonder enig druppeltje te lekken
een must have in iedere toolkit op de motor!

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Radiateur kan aan de buitenkant met een prop "keedbaar metaal" goed gerepareerd worden.
JB Weld is erg goed maar slecht verkrijgbaar in Nederland, ik gebruik het zelf in de inlaatkanalen van cylinderkoppen.
Devcon gebruik ik voor radiateur lekjes en andere reparaties. Er staat op de verpakking van Devcon dat het na opening maar 6 maanden houdbaar is, maar ik gebruik het nu 4 jaar na openen nog steeds, en is nog steeds goed.

http://jbweld.net/index.php

http://www.devcon.com/devconfamilyprodu ... 0&catid=18
Plaats reactie