Vraagbaak XR 600 en 650 cc
ik heb een xr600 bj 89 als koud is start die goed als die warm is niet weerstand dynamo 290 ohm warm 360 ohm de vonk is niet erg groot sla als die warm is soms helemaal niet aanGipino schreef:Post hier je technische vragen over de xr 600 en 650.
opgegeven waarden door Honda (88-90):joric schreef:ik heb een xr600 bj 89 als koud is start die goed als die warm is niet weerstand dynamo 290 ohm warm 360 ohm de vonk is niet erg groot sla als die warm is soms helemaal niet aanGipino schreef:Post hier je technische vragen over de xr 600 en 650.
spanningsspoel dynamo: 230-320 Ohm koud. Maar volgens mij zou het warm niet heel veel meer mogen zijn.
pick-up spoel 360-440 Ohm.
Tis een bekend fenomeen dat die spoelen stuk gaan, vooral bij oververhitte olietemperaturen (bij weinig olie, weinig koeling, hoge belasting, hoge buitentemperatuur).
Echt goed nameten kan je ze niet met een gewone ohmmeter.
(Laten) overwikkelen is de oplossing.
Over 'kleine'vonk: Die CDI von kis heel moeilijk te zien (zeker in buitenlicht). Weet je zeker dat ie er niet is? gewoon in de lucht moet die vonk namelijk minstens 5 mm lang kunnen zijn, meestal wel 8mm ofzo.
In gecompresseerd mengsel is de overslagspanning per mm namelijk veel hoger!
Probeer eens 0.5mm bougieafstand, 0.7 en 0.9mm.
een goed werkende ontsteking start bij 0.9 makkelijker!! een slechtwerkende NIET.
succes
Mijn xr600 start warm ook altijd slecht maar ik krijg hem wel altijd aan na een keer of 5 trappen. Geen idee waar het aan ligt..
ik heb net het omgekeerde voor, koud starten is een ramp, maar eenmaal de motor even gedraaid is't kinderspel? Hoe kan ik da koudstarten verbeteren? iemand een idee?
Naar mijn mening doet het niets uit of de chokeklep uitgeklapt is, en blijven draaien als hij koudstaat is helemaal een ramp. Na 2 min warmdraaien is het over en start ie wel goed
(behalve als ik hem op z'n zomerzij geparkeerd heb in de modder. Hoe zou da nu toch komen? )
Naar mijn mening doet het niets uit of de chokeklep uitgeklapt is, en blijven draaien als hij koudstaat is helemaal een ramp. Na 2 min warmdraaien is het over en start ie wel goed
(behalve als ik hem op z'n zomerzij geparkeerd heb in de modder. Hoe zou da nu toch komen? )
Wss stationair sproeier te klein:als de restricties zijn verwijderd (snorkel luchtfilterkast en kleinste diam. einddemper) moet er een 62 of 65 staionair sproeier in zitten,hoofdsproeier +- 165 .shaker schreef:ik heb net het omgekeerde voor, koud starten is een ramp, maar eenmaal de motor even gedraaid is't kinderspel? Hoe kan ik da koudstarten verbeteren? iemand een idee?
Naar mijn mening doet het niets uit of de chokeklep uitgeklapt is, en blijven draaien als hij koudstaat is helemaal een ramp. Na 2 min warmdraaien is het over en start ie wel goed
(behalve als ik hem op z'n zomerzij geparkeerd heb in de modder. Hoe zou da nu toch komen? )
Kijk ook of de OEM chokeklep niet is afgebroken. Best een RVS exemplaar monteren ,voor het wel gebeurd...
Alternatorspoel wss..Xr is van '89 of '90??Die jaren waren de spoelen slecht.sanderxtreme schreef:Mijn xr600 start warm ook altijd slecht maar ik krijg hem wel altijd aan na een keer of 5 trappen. Geen idee waar het aan ligt..
Ik heb geloof ik iets niet helemaal goed gedaan. Mijn vraag staat ook onder der naam arthur20 (ben ik geweest). Ik heb een xr600 uit 89. Super apparaat. Ik rijd ermee van IJmuiden naar Den Helder en terug. Als er veel wind staat heb ik het idee dat de wind controle krijgt over mijn voorwiel . Ik heb toen mijn voorwiel klem gezet en ben gaan draaien met mijn stuur. Wat blijkt ik kan mijn stuur redelijk ver draaien maar mijn voorwiel blijft recht staan. . Kan ik hier wat aan doen??
hallo,
zo langzaamaan heb ik m'n '00 xr650r van een grote beurt voorzien.
bij het wisselen van de bougie en klepspelingcontrole zag ik iets waar ik niet helemaal blij mee was: koolaanslag op de zuiger en een zwarte/vette bougie. wat is hiervan (mogelijk) de oorzaak? Moet ik denken aan slechte carburatie of moet ik alvast gaan nadenken over andere zuigerveren, klepseals etc?
Tijdens proefrit heb ik goed gelet op blauwe rook ivm. verbranden olie. toen niet geconstateert en daarna niet meer mee gereden.
Iemand ervaring met het afstellen van een xr650r carb.?
gr.
Sanderd
zo langzaamaan heb ik m'n '00 xr650r van een grote beurt voorzien.
bij het wisselen van de bougie en klepspelingcontrole zag ik iets waar ik niet helemaal blij mee was: koolaanslag op de zuiger en een zwarte/vette bougie. wat is hiervan (mogelijk) de oorzaak? Moet ik denken aan slechte carburatie of moet ik alvast gaan nadenken over andere zuigerveren, klepseals etc?
Tijdens proefrit heb ik goed gelet op blauwe rook ivm. verbranden olie. toen niet geconstateert en daarna niet meer mee gereden.
Iemand ervaring met het afstellen van een xr650r carb.?
gr.
Sanderd
Hoi XR rijders, ik ben heel benieuwd wat jullie XR650r'ren verbruiken bij wat voor omstandigheden.
Ook naar de ervaringen met het subframe, hoe sterk is deze voor bagare ophanging? Is deze anders goed te verstevigen?
Ik heb gezien dat HM een XR levert met electrische starter, alle in nederland geleverde modellen zijn alleen met kick start toch? Weet iemand iets meer over dit knopjestart blok?
Ik zoek de Ideale motor voor langere reizen, misschien rally'tjes en offroad/enduro/allroad ritten. Deze bestaat niet dus heb ik het plan er langzaam zelf een te gaan bouwen. De XR lijkt mij een heel goede basis om het soepele blok, lichte maar sterke frame, onderhoudsarm, simpel en de ruige uitstraling
Wel heeft de lc4 adventure al veel van de dual sport modificaties die op de XR nog moeten worden gebouwd. Maar toch, de Xr is XtRa.
Ook naar de ervaringen met het subframe, hoe sterk is deze voor bagare ophanging? Is deze anders goed te verstevigen?
Ik heb gezien dat HM een XR levert met electrische starter, alle in nederland geleverde modellen zijn alleen met kick start toch? Weet iemand iets meer over dit knopjestart blok?
Ik zoek de Ideale motor voor langere reizen, misschien rally'tjes en offroad/enduro/allroad ritten. Deze bestaat niet dus heb ik het plan er langzaam zelf een te gaan bouwen. De XR lijkt mij een heel goede basis om het soepele blok, lichte maar sterke frame, onderhoudsarm, simpel en de ruige uitstraling
Wel heeft de lc4 adventure al veel van de dual sport modificaties die op de XR nog moeten worden gebouwd. Maar toch, de Xr is XtRa.
Hey jongens,
Ik heb een XL600R, (enkel voor offroad) wat zou de beste verhouding zijn van tandwielen,
Voor ligt er een 15T op, achter een 41T,
Heb de indruk dat de verhouding niet ideaal is
vooraan kleiner en achteraan groter?
Ik heb een XL600R, (enkel voor offroad) wat zou de beste verhouding zijn van tandwielen,
Voor ligt er een 15T op, achter een 41T,
Heb de indruk dat de verhouding niet ideaal is
vooraan kleiner en achteraan groter?
Goede avond, met mijn XR600r uit '86 heb ik het volgende probleem. De motor twee weken geleden zonder probleem in de schuur gezet. Nu weer proberen te starten maar het lijkt erop alsof ik ineens geen compressie meer heb. Ik kan de kick starter nu zelfs met mijn hand indrukken. Het blok gaat daarbij naar mijn idee wel gewoon rond. Daarvoor nooit compressie problemen oid gehad. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn. Zuigerveren ed. kan ik me niet echt voorstellen omdat het zo ineens is. De motor liep dus gewoon goed. Ik hoop dat iemand mij een idee kan geven. Alvast bedankt
Decompressie handle/kabel blijft toch niet hangen??