nieuw/olie lekkerij/wattage koplamp

Moderators: ghulst, Zot

Plaats reactie
flip niet ingelogd

Hoi,
Ben nieuw hier; niet echt piepjong om met offroad te beginnen (43) maar vind het erg leuk en daar gaat het mij om, niet het nivo wat ik halen.

Heb afgelopen weekend een xr600 aangeschaft, een oudje ; 1985; nieuwe cilinder;kleppen; nokkenas + ketting; zuiger.
Heb nog niet veel offroad ervaring; ben van plan een beetje in de buurt het onverharde te gaan opzoeken (deed ik ook al met m'n 1100gs op beperkte schaal maar is toch wel erg zwaar).

Gelijk maar wat vraagjes:
Na mijn eertse voorzichtige terreinritje gelijk al een probleem: er ligt flink wat olie achter de cilinder op het blok en op en om de het scharnier punt van de achterbrug. De voetpakking lijkt in orde; hij loopt prima en dat lijkt me met een lekke voetpakking wel anders, toch. Heb nog niet de gelegenheid om de boel goed te bekijken. Is dit een bekend probleem? Iemand een suggestie?

Een ander mankementje:
Het koplampje is kapot; tis een 5/15 watt; lijkt me erg weinig om wat te zien 's avonds.
Kan ik het lampje zonder problemen vervangen door een 25/25 of zelfs 35/35 watt?

groet en bvd
flip niet ingelogd

Beste webmaster,
Zie dat mijn topicje als een gastgebruiker geplaatst wordt; heb me toch echt geregistreerd als Flip.
groet Flip
Zot
Contacteer:

hoi Flip. Je moet gewoon even inloggen.

De voetpakking maakt voor het lopen niet uit en er hoort een 35/35 watt lampje in de koplanp dacht ik.
Afbeelding
Flip

Ben/was wel ingelogd. Ben nu ingelogd via http://alpha.messageboard.nl; nu blijf ik tenminste wel ingelogd; via noppenforun.com niet moest ik elke keer opnieuw inloggen (uiteraard wel de optie 'ingelogd blijven" aangevinkt.
Nu staat er achter mijn berichtje : Flip niet ingelogd. HMMMMMM Typisch

Maar met een beetje pech is dus wel de voetpakking kapot; :cry: ik hoop as weekend het een en ander te kunnen bekijken.
gassen

Vraagje , heeft dat ding geen O-ring?

Het lijkt me sterk dat je de voetpakking van een Honda eruit rijdt.
Gebruikt honda niet 1 van de tapeindkanalen als oliekanaal?
Is er dan toevallig een rubberring weg?

Weet niet zeker, maar ik heb jaren geleden een 250 en 500 gehad en kan me nog zoiets herinnneren (hetzij vaag).
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Flip

Dat geeft al wat meer hoop; een rubberring vervangen dat zal wel meevallen.

Maar ik moet wel toegeven dat ik niet echt weet wat je bedoelt wat je bedoelt (welke o-ring / tapeind); ik heb het ding immers nog maar net maar ik zal de boel eens bekijken.

groet
Gast

keek net ff naar een onderdelen lijst maar daar komt deze O-ring niet voor .
Zie:

http://houseofmotorcycles.bikebandit.co ... XR600R.asp

Controleer je carterontluchting ; deze moet open zijn
Gast

Ok al weer meer tips dank.

Nog even een vraagje; Ik ging een nieuw lampje halen voor de koplamp; 6 volt 35/35 watt; geen een motorzaak in de buurt heeft nog 6 volt lampem!!//
Tis toch wel 6 volt? een monteur bewwerde bij hoog en laag dat het gewoon 12 volt moest zijn. Het lampje dat kapot is daat staat toch echt 6volt op. Maar je weet maat noit. De XR is van '85.
gassen

Tja, die van mij was 6V maar dat was een 500.
Anders is het ook niet zo verwonderlijk dat ie er mee stopt !
Staat er niets op de achterkant van de reflector of op andere delen zoals je knipperautomaat? Accu??

Bromfietszaken waar Zundapp of Kreidlers verkocht worden hebben ze meestal wel.

http://www.bajadesigns.com/tech/XR600ne ... manual.pdf

Lees net 12v
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Flip

geen accu. Maar zal eens op de achterkant kijken. En kan natuurlijk naar het achterlichtje kijken; denk ik nu pas aan!
Flip

Tis dus toch 12 volt, vreemd dat iemand er een 6 volt lampje ingestoken heeft.

Maar ik de lamp niet aan de praat :x :x . Heb alle contactjes schoongemaakt en ingespoten maar geen licht.
gast

Flip,heb je een spanningsregelaar bij de koplamp zitten(klein zilver kastje)
zo ja kan zijn dat dit kapot is.
Dit kun je testen als de motor uitstaat verlichtingsschakelaar op aan-
zetten,diverse keren kickstarter pompen als de verlichting bij het
pompen wel brandt is het de spanningsregelaar.
Of anders alle kabels doorlopen misschien breuk.

Olielekkage,kijk de oliestijgleiding eens na loopt van het oliefilter
naar de cilinderkop bij de aansluitingen ervan horen 2 pakking-
ringetjes ertussen te zitten.
Flip

Bij kicken ook geen licht helaas :x , ws toch ergens en draadbreuk; ik blijf zoeken; zal eens een multimeter anschaffen, hoewel ik echt niet weet hoe zo'n ding werkt; ben een enorme klungel met stroom :oops: .

Olie stijgleiding lijkt ok.
Heb wel een gaatje ontdekt in 'carteroverdrukafvoerslangetje'dat ws verantwoordelijk is voor de oliekledder op het scharnierpunt van de achterbrug.
De olie achter de cilinder kan haast niet anders dan uit een lekke of zwetende voetpakking komen.
Gast

:x :x Krijg nog steeds die kl*te verlichting niet aan de praat. Heb een multimeter aangescaft en krijg wel een waarde van 4,nogwat volt als ik de fitting doormeet (hoop dat ik die meter goed gebruik).
Het stadslichtje doet het wel; ik zit te denken aan een quick and dirty oplossing nl: de draadjes van het stadslichtje aan te sluiten op de fitting van het grote licht. Of is dit sterk af te raden om een of andere reden? Tis natuurlijk prutswerk; dat snap ik maar voor mij als electrobeet nog te doen.

Wat betreft de olielekkage; 't lijkt toch links bij de cilindervoet weg tekomen; tis overigens wel minder dramatisch dan dat het in eerste instantie leek; maar d'r moet toch eens wat aan gebeuren.
Flip

Beste webmaster,

wordt ik toch weer als gast geregistreerd terwijl ik echt ingelogd ben.

Nog even over die verlichting ; zou het toch niet die spanningsregelaar kunnen zijn?
Wat kost zo,n ding; als het een tientje is ofzo wil ik de gok wel nemen. Wie heeft nog een spanningsregelaar? Of waar haal ik zo'n ding voor weinig?
Plaats reactie