Hallo allemaal
Ik heb sinds kort een KTM 200 van 1999 enduro.
Veel ervaring heb ik nog niet met motoren daarom heb ik de volgende vraag.
Hoe vaak moet ik mijn olie vervangen??
En ik heb de olie stop gevonden en om bij te vullen maar waar kan ik ik de olie peilen???
Er zitten wel een paar bouten in het blok maar waar zit die van mijn motor? Weet iemand dit??
Nou alvast bedankt.
Groeten Bart
Olie KTM 200
Moderator: ghulst
Soms zit er een klein M5/M6 boutje op de zijkant van het carter, die het oliepeil aangeeft bij open draaien. Loopt er olie uit, zonder hem die kant op te hangen dan is het oke.
Maar het betreft een ktm en dat is geen huskie dus ....
Iemand hier moet het exact weten.
Maar het betreft een ktm en dat is geen huskie dus ....
Iemand hier moet het exact weten.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Als het goed is zit er dicht bij de koppelings deksel een imbus bout. Die kun je er uit draaien en als er heel iets olie uit komt lopen zit er genoeg in. Maar PAS OP met vast draaien kan heel weinig hebben.
Ik heb dit jaar na elk offroad ritje de olie ververst mede om dat er een lager is uitgelopen en er slijpsel in het blok zit.
Mark
Ik heb dit jaar na elk offroad ritje de olie ververst mede om dat er een lager is uitgelopen en er slijpsel in het blok zit.
Mark
als ik mijn 200 EXC uit '99 nog goed herinner (hmm, wat een lekkere motor was dat...)
dan vind je dit boutje aan de rechterkant van de fiets,
onder de kickstarter
het was geen inbus, maar ik denk een boutje van 13mm
ik ververste ongeveer alle 1000 km de olie (met half synthetische motorolie)
nooit enige problemen gehad (zels een raid van 2400 km in de Spaanse Pyreneeën zonder problemen uitgereden).
Gery
dan vind je dit boutje aan de rechterkant van de fiets,
onder de kickstarter
het was geen inbus, maar ik denk een boutje van 13mm
ik ververste ongeveer alle 1000 km de olie (met half synthetische motorolie)
nooit enige problemen gehad (zels een raid van 2400 km in de Spaanse Pyreneeën zonder problemen uitgereden).
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!