Toine van Dijk rijdt Enduro kampioenschap 2006 op BMW HP2

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Hoe gaat Toine presteren (hele seizoen 2006)

Top 20
14
42%
Top 10
9
27%
Top 5
10
30%
Top 3
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 33
Bert Duursma
Contacteer:

henkzelf schreef:in ieder geval in de 40+ wel en daarin zal hij toch wel gaan rijden of niet? :lol: :lol:
Nee, hij gaat rijden in 450cc plus klasse, internationalen. (Hij is pas 38...)
Bert Duursma
Contacteer:

Erik schreef:
Mee eens, goed initiatief vanuit Apeldoorn/BMW/TvD. Gewoon iets nieuws in de Enduro scene. KTM zal ook vroeg of laat wel mee willen doen.
Ja, zou leuk zijn wanneer KTM de Suprenduro ook zou inzetten, 2006 komt hij op de markt heb ik gehoord...

In Goldbach hebben ze het dit jaar ook al geprobeerd met Sala in het zadel, zie HIER.
Bert Duursma
Contacteer:

Joop schreef:Volgens het enduro reglement mag je met de BMW HP2 niet deelnemen bij de enduro's omdat de grootste toegestane cilinderinhoud 650cc is :!: en de BMW toch wel een paar cc meer heeft. Dus als Toine met BMW wil rijden (of Bert ziet hem graag rijden) zal toch eerst het reglement gewijzigd moeten worden :idea:
Wij hadden voor alle zekerheid ook al even het regelement nagelezen.... :lol:
TTT

Wat zou die 950 enduro moeten kosten?
Ook richting 20k of blijft het bij een meer bescheiden bedrag??
smurf.
AdventureRider

TTT schreef:Wat zou die 950 enduro moeten kosten?
Ook richting 20k of blijft het bij een meer bescheiden bedrag??
Ik schat: € 13.500,-. Zo'n beetje hetzelfde als de SuperMoto en SuperDuke.
Bert Duursma
Contacteer:

Moregn is het zover, het eerste optreden van Toine met de HP2. Dit is zijn fiets. Het stickerwerk is verzorgd door Tec-Design.

Afbeelding
gassen

Thumbs Up :!:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Noppy

12 219 Toine van Dijk 0:53:29,88 00:00 08:36,42 04:18,54 04:49,28 08:33,56 04:16,28 04:51,13 08:40,90 04:18,75 05:05,02

Hij is 12e geworden! Helemaal niet verkeerd, beseffende dat hij nog voorzichtig aan heeft gedaan :!:

Noppy
:toost:
Hein van Buuren

Erg nette prestatie van Toine !
Ook fraai stickerwerk trouwens!
multiballs

jammer dat het blok zo lomp breed is... :oops:
Hein van Buuren

Ik neem aan dat Toine dat van tevoren wel gezien had :D
Dat hij met dit slagschip geen eerste plaats zou behalen wistie waarschijnlijk ook wel.
Is toch gewoon leuk om met zo'n tank tussen al dat slanke en snelle spul te rijden.
Dat hij goed kan rijden heeft ie allang bewezen, daarvoor is hij waarschijnlijk ook niet op die BMW gestapt.
Leuke publiciteit voor Bert (die toch de motor maar even beschikbaar stelde :wink: ) en goeie promo voor de endurosport want als de testrijder van Noppennieuws wedstrijden rijdt maakt Toon daar átijd een extra verslag van.
Jammer dat ik vandaag niet in Enter aanwezig kon zijn, had graag wat mooie foto's van de BMW gemaakt.
Wie zou er niet graag even met die BMW door de Enterse modder willen scheuren ??
Op naar Bernheeze !!!!
henk-v
Contacteer:

helemaan geweldig tussen al dat lichte spul :D
Bert Duursma
Contacteer:

multiballs schreef:jammer dat het blok zo lomp breed is... :oops:
want.......?
Gisteren werd door iedereen gevraagd "moeilijk zeker tussen die boompjes door..." en dat is dus een misvatting.
De cilinders van de BMW zijn maar 75cm breed, en het stuur van elke enduro plm 85 tot 90 cm. Ook van de lichte 1 cilinders!!!
Het is dus in de praktijk helemaal geen probleem. Sterker nog, door het zeer lage zwaartepunt en de eigenschap dat de 1200cc boxer motor ook in de 2 en3 gewoon vanaf 1000 toeren prima oppakt, maakt het slingeren tussen bomen door juist een makkie. Iets voor het programma Mythbusters...
De meeste 1 cilinders doen het gewoon niet onder de 4000 toeren en dat maakt het rijden van de slingerpaadjes een stuk lastiger.

Wij gaan ervan uit dat na enige gewenning van Toine, we in de top tien kunnen rijden met de combinatie Toine-HP2.
Laatst gewijzigd door Bert Duursma op zo jan 15, 2006 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Noppy

Ik zou die HP2 wel eens zien willen rijden op een Teraflex II, gaattie nóg harder 8)

Maar ja, die is door zijn 4 cm noppen nooit FIM goedgekeurd te krijgen...

Voor KNMV off-road en Belgische enduro's wel heel erg leuk.

Noppy
Zeeuwse Klei

Noppy schreef:Ik zou die HP2 wel eens zien willen rijden op een Teraflex II, gaattie nóg harder 8)

Maar ja, die is door zijn 4 cm noppen nooit FIM goedgekeurd te krijgen...

Voor KNMV off-road en Belgische enduro's wel heel erg leuk.

Noppy

:roll:
speedphreax

Bert Duursma schreef: want.......?
Gisteren werd door iedereen gevraagd werd "moeilijk zeker tussen die boompjes door..." en dat is dus een misvatting.
De cilinders van de BMW zijn maar 75cm breed, en het stuur van elke enduro plm 85 tot 90 cm. Ook van de lichte 1 cilinders!!!
Ik begrijp dat je bevooroordeeld bent maar ik vind dit een beetje onzin. Een stuur kun je toch wat handiger uit de weg van bomen sturen omdat je motor bij het balhoofd scharniert. Met een Quad kun je ook wel tussen de boompjes door, maar of het handig is?

Maar goed... petje af voor diegene die het met zo'n ding probeert.
daan LC8

speedphreax schreef:
Gisteren werd door iedereen gevraagd werd "moeilijk zeker tussen die boompjes door..." en dat is dus een misvatting.
Ik begrijp dat je bevooroordeeld bent maar ik vind dit een beetje onzin. Een stuur kun je toch wat handiger uit de weg van bomen sturen omdat je motor bij het balhoofd scharniert. Met een Quad kun je ook wel tussen de boompjes door, maar of het handig is?

Is zo, bv met spiegels op het stuur is het makkelijker manouvreren als met spiegels op de kuip van een motorfiets, ook al zijn ze even breed.

Probeer maar eens zo'n buikschuiver je schuur in te krijgen,terwijl het met een grote allroad waarvan de spiegels even breed zijn het veel makkelijker gaat.

Daan
Noppy

Gewoon goed kantelen zo'n BMW, één cylinder vlak bij de grond (wortels) en eentje wijzend naar de hemel....
Bert Duursma
Contacteer:

speedphreax schreef:

Bevooroordeeld of niet, het is inmiddels ook de ervaring van Toine van Dijk...
Jo VdB

Noppy schreef: Teraflex II,

Voor Belgische enduro's wel heel erg leuk.

Noppy
Noppy,

ook in België moet je FIM goedgekeurde banden hebben, zowel vooraan als achteraan.....

Jo VdB
Noppy

Spraakverwarring? Ik bedoelde de ballade: die heet dan ook enduro zoals de 'Enduro de Condroz' en zo.

Sorry :oops:
Hein van Buuren

Hier kun je een filmpje zien (van 38 Mb) van de rit in Enter.
http://www.mxvideos.nl/
De film begint direct met Toine van Dijk.
Wat de meningen ook zijn, ik vind het een schitterend iniatief van Bert Duursma en dat Toine het een uitdaging vind om met een niet alledaagse enduromotor mee te doen.
Ook ik denk dat een top tien notering dit seizoen erin zit.
STTEVE
Contacteer:

Gisteren werd door iedereen gevraagd "moeilijk zeker tussen die boompjes door..." en dat is dus een misvatting.
Het is dus in de praktijk helemaal geen probleem. Sterker nog, door het zeer lage zwaartepunt en de eigenschap dat de 1200cc boxer motor ook in de 2 en3 gewoon vanaf 1000 toeren prima oppakt, maakt het slingeren tussen bomen door juist een makkie. Iets voor het programma Mythbusters...
De meeste 1 cilinders doen het gewoon niet onder de 4000 toeren en dat maakt het rijden van de slingerpaadjes een stuk lastiger.

Wij gaan ervan uit dat na enige gewenning van Toine, we in de top tien kunnen rijden met de combinatie Toine-HP2.
Ik heb nog nooit met een BMW boxer off-road gereden, dus puur uit nieuwsgierigheid: Is er dan geen probleem bij diepe sporen, waarbij de motor bij cilinders de cilinders zou kunnen blijven steken?
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Bert Duursma
Contacteer:

Ja, bij extreem diepe sporen is het oppassen geblazen. Gas open houden is het devies en nog beter is het om een andere route te vinden.
Zondag bij de uitgang van de derde proef was zo'n situatie. De 1 cilinder enduro's gingen daar al tot hun assen in het spoor. Toine kwam eruit door stevig het gas open te draaien en flink achter op te hangen.
STTEVE
Contacteer:

Dat is dus niet anders als met een andere (niet boxer) motor. Tks voor de info
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Plaats reactie