Wie o wie kan mij helpen?!
Ik heb sinds 2 maand een nieuwe KTM 300. Voor mij is dit mijn eerste nieuwe 2takt motor. Hiervoor had ik een nieuwe 450 4takt.
Bij aflevering is er het één en ander aangepast omdat hij standaard (fabrieks-af) nog niet zo snel zou zijn.
Tijdens het inrijden merkte ik direkt al dat mijn 300 in de hogere toerentallen niet optimaal liep. Terug bij de dealer is er een andere sproeier ingezet en nu loopt hij al stukken beter maar nog steeds niet goed!
Ik kan mij namelijk herinneren dat de 300 (uit 2000) van een vriend van mij meer vermogen gaf dan deze nieuwe.
Als ik mij niet vergis is de afstelling van mijn carburateur als volgt: een andere naald dan standaard (ik weet dus niet welke) en er zit een 178 hoofdsproeier in.
Deze afstelling is al wat beter dan toen ik hem heb opgehaald maar ik weet zeker dat er nog veel meer uitgehaald kan worden.
Wie o wie kan mij helpen aan de perfekte afstelling??
Bij voorbaat dank!
Groeten Jan-Willem Rokker
afstelling nieuwe KTM 300 EXC 2006
Moderator: ghulst
Ja op dat antwoord had ik zelf ook nog wel kunnen komen, bedankt.
Maar helaas is mijn dealer (Safe Motors Almelo) failliet dus daar kan ik niet meer terrecht.
Een andere dealer praat over het uitboren en afstellen van de carburateur wat me dan zo'n 200 euro gaat kosten.
Op zich ben ik best bereid dat te gaan doen, maar ik was toch benieuwd of er nog collega 300-rijders zijn die het op een andere manier voor elkaar gekregen hebben...
Maar helaas is mijn dealer (Safe Motors Almelo) failliet dus daar kan ik niet meer terrecht.
Een andere dealer praat over het uitboren en afstellen van de carburateur wat me dan zo'n 200 euro gaat kosten.
Op zich ben ik best bereid dat te gaan doen, maar ik was toch benieuwd of er nog collega 300-rijders zijn die het op een andere manier voor elkaar gekregen hebben...
uitboren carb...... wauw.... dat is rigoreus....
Bijna net zo'n opmerking als terug naar de dealer
Kijk eens rond op www.ktmtalk.com.... een betere site is er (volgens mij)niet voor ktms.
Maar om je op weg te helpen.... Inhouden in de hogere toeren is bijna altijd te rijk.
Dus koop een handje vol met sproeiers en ga experimenteren. Ook de naald wat armer zetten wil hier helpen. Ik ga ervan uit, omdat je al een motor hebt gehad, dat je weet wat te rijk of te arm betekend. En... hoe de motor daarbij reageert.
Anders kom je maar bij me langs... heb wel zin in wat carb tune werk op een nieuwe 300
Ooo en BTW, het zou wel handig zijn als je de exacte afstelling van je carb van dit moment weet.... dus naald en sproeiers anders kunnen wij nog niks voor je doen.
Bijna net zo'n opmerking als terug naar de dealer
Kijk eens rond op www.ktmtalk.com.... een betere site is er (volgens mij)niet voor ktms.
Maar om je op weg te helpen.... Inhouden in de hogere toeren is bijna altijd te rijk.
Dus koop een handje vol met sproeiers en ga experimenteren. Ook de naald wat armer zetten wil hier helpen. Ik ga ervan uit, omdat je al een motor hebt gehad, dat je weet wat te rijk of te arm betekend. En... hoe de motor daarbij reageert.
Anders kom je maar bij me langs... heb wel zin in wat carb tune werk op een nieuwe 300
Ooo en BTW, het zou wel handig zijn als je de exacte afstelling van je carb van dit moment weet.... dus naald en sproeiers anders kunnen wij nog niks voor je doen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik zou contact opnemen met WPM in Lochem, daar werken de beste KTM specialisten, die ook alles van de 300 tweetakt afweten.
Als site is er, zoals door Huskie al gezegd, geen betere dan www.ktmtalk.com
Als site is er, zoals door Huskie al gezegd, geen betere dan www.ktmtalk.com
Tsja, dealer failliet......DAS OOK STOM natuurlijk!! Als het een moto van amper 2 maand oud is en hij dit van in het begin doet, dan moet een andere KTM dealer jouw garantie maar overnemen! (Of heb je op de exc modellen geen garantie??)
Begrijp me niet verkeerd, ik wilde zeggen dat je aanspraak moet maken op je garantie! (als die er is natuurlijk).
Begrijp me niet verkeerd, ik wilde zeggen dat je aanspraak moet maken op je garantie! (als die er is natuurlijk).
1 maand garantie op KTM cross en enduro...
je kan eventueel even langs motocare in diest gaan, vragen naar Jan, die weet er ook wel wat van vermoed ik...anders is op ktmtalk posten idd...die gasten weten er wel wat van (als je de juiste mensen te pakken krijgt natuurlijk)
je kan eventueel even langs motocare in diest gaan, vragen naar Jan, die weet er ook wel wat van vermoed ik...anders is op ktmtalk posten idd...die gasten weten er wel wat van (als je de juiste mensen te pakken krijgt natuurlijk)
Of direct naar de importeur. KTM geeft de garantie, niet de dealer.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik zou hem gewoon naar een goed dynocenter brengen.
Ik heb mijn moto ook laten afstellen bij Reytec in Beringen (België). Het uitboren van één van de sproeiers ('k weet niet meer juist de welke) en het reinigen + afstellen van de carburator kostte 80 euro, en was absoluut perfect gedaan. (koud of warm, het ding startte na de eerste kick). Ik was daar naartoe gestuurd door een collega-endurist die ook veel problemen had mijn zijn carburatie, en die was er dus ook héél erg tevreden van.
http://www.reytec.be.
http://www.reytec.be.
Montesa Cota 315R
WPM in Lochem heb ik al gevraagd en die kon mij ook niet de precieze afstelling geven, gaf mij 2 mogelijkheden dus ik kan beter maar eens met de brommer op stap gaan en ter plekke laten afstellen.
Ik zal eerst eens even kijken op ktmtalk.com
En Huskie, ik wil wel een keer bij je langs komen om mijn carb te tunen want daar heb ik nou net niet zo heel veel verstand van, mits je een beetje in de buurt woont??
De exacte afstelling op dit moment weet ik niet, kan René van Safe Almelo niet meer bereiken..
Maar goed, jongs bedankt voor de info! Ik ga het één en ander maar eens proberen!
Groeten Jan-Willem
Ik zal eerst eens even kijken op ktmtalk.com
En Huskie, ik wil wel een keer bij je langs komen om mijn carb te tunen want daar heb ik nou net niet zo heel veel verstand van, mits je een beetje in de buurt woont??
De exacte afstelling op dit moment weet ik niet, kan René van Safe Almelo niet meer bereiken..
Maar goed, jongs bedankt voor de info! Ik ga het één en ander maar eens proberen!
Groeten Jan-Willem
Jan willen, waar staat dat tuning in je naam voor?
Ik word moe van die mensen die altijd maar zeggen:breng hem daar of daar heen, en het verder niet interesseert. Als je je motor dan ergens heen brengt en je legt een hoop geld neer, vraag dan tenminste duidelijk wat ze voor al dat geld gedaan hebben. Hebben wij er tenminste ook wat aan.
Verder is Enschede niet in de buurt, en maakte ik een grapje, alhoewel ik je zeker had geholpen hoor.
Suc6 verder, en kijk welke sproeiers/naald etc er in die carb zitten.
Als jouw hoofdsproeier een 178 is, en ik lees overal dat ze een 168 gebruiken denk ik het probleem wel te weten.
Ik word moe van die mensen die altijd maar zeggen:breng hem daar of daar heen, en het verder niet interesseert. Als je je motor dan ergens heen brengt en je legt een hoop geld neer, vraag dan tenminste duidelijk wat ze voor al dat geld gedaan hebben. Hebben wij er tenminste ook wat aan.
Verder is Enschede niet in de buurt, en maakte ik een grapje, alhoewel ik je zeker had geholpen hoor.
Suc6 verder, en kijk welke sproeiers/naald etc er in die carb zitten.
Als jouw hoofdsproeier een 178 is, en ik lees overal dat ze een 168 gebruiken denk ik het probleem wel te weten.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ben ook wel eens in Beringen geweest, maar heb daar zeer slechte ervaringen mee (kostte € 220,- en kreeg daar niets voor terug, al moet ik wel eerlijk bekennen dat ik daar was om voor de rechter te verschijnen omdat we een illegaal paadje hadden bereden in Lommel ).Estivie schreef:Ik heb mijn moto ook laten afstellen bij Reytec in Beringen (België).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
haha ja die naam gebruik ik al vanaf mijn 13e. Ben geen tuner van huis uit, al doe ik de meeste reparaties wel zelf en al het onderhoud natuurlijk ook. Een motorblok totaal uit elkaar halen laat ik liever aan een specialist over maar bijvoorbeeld de zuiger vervangen doe ik wel in mijn eigen werkplaatsje thuis
Het enige dat ik je over de carb afstelling kan vertellen is het volgende: De monteur vertelde mij dat er standaard volgens hem een veel te kleine hoofdsproeier in zat, dat was een 166 of 168. precies weet ik het helaas niet meer. hij heeft er direkt een 182 ingezet met daarbij een andere naald. De naald staat in het midden. daar liep hij hoog in toeren slecht op, begon te viertakten. Heb de motor toen teruggebracht en toen is er een 178 ingezet met nog steeds de naald in het midden. Het viertakten is nu over maar toch heb ik het gevoel dat hij hoog in toeren niet zuiver loopt en nog een beetje vermogensverlies heeft. Ik kan het moeilijk beschrijven helaas dus of de motor nou te arm of te rijk is afgesteld kan ik je ook niet vertellen. Maar ik vermoed dat er wel een nog kleinere hoofdsproeier in zal moeten. Dus staat hij waarschijnlijk nog te rijk??
Een ander nadeeltje vind ik de laatste versnelling, het lijkt wel een overdrive... zeker in zwaar mul zand pakt hij dan moeilijk op. zou het kunnen zijn dan dit ook een beetje met de carb afstelling te maken heeft? tandwielverhouding is 14-50, misschien kan ik daar nog het één en ander aan veranderen. er zit bij de kit nog een set bij van 13-40.
Het enige dat ik je over de carb afstelling kan vertellen is het volgende: De monteur vertelde mij dat er standaard volgens hem een veel te kleine hoofdsproeier in zat, dat was een 166 of 168. precies weet ik het helaas niet meer. hij heeft er direkt een 182 ingezet met daarbij een andere naald. De naald staat in het midden. daar liep hij hoog in toeren slecht op, begon te viertakten. Heb de motor toen teruggebracht en toen is er een 178 ingezet met nog steeds de naald in het midden. Het viertakten is nu over maar toch heb ik het gevoel dat hij hoog in toeren niet zuiver loopt en nog een beetje vermogensverlies heeft. Ik kan het moeilijk beschrijven helaas dus of de motor nou te arm of te rijk is afgesteld kan ik je ook niet vertellen. Maar ik vermoed dat er wel een nog kleinere hoofdsproeier in zal moeten. Dus staat hij waarschijnlijk nog te rijk??
Een ander nadeeltje vind ik de laatste versnelling, het lijkt wel een overdrive... zeker in zwaar mul zand pakt hij dan moeilijk op. zou het kunnen zijn dan dit ook een beetje met de carb afstelling te maken heeft? tandwielverhouding is 14-50, misschien kan ik daar nog het één en ander aan veranderen. er zit bij de kit nog een set bij van 13-40.
De meesten rijden met 14-50 op een KTM 300, alhoewel ikzelf met mijn 300 altijd 13-50 heb gereden, maar ik ben dan ook een gespierde kerel van 100-105 kg. 13-40 moet je niet monteren want dan wordt de verhouding nog ongunstiger.tandwielverhouding is 14-50, misschien kan ik daar nog het één en ander aan veranderen. er zit bij de kit nog een set bij van 13-40.
13-50 zou ik nog wel kunnen proberen, ben nou toch bijna aan een nieuwe set toe dus dan koop ik een achtertandwiel en ketting. Loopt de motor dan nog lekker door in 2nd gear voor het korte sluipwerk? zal denk ik wel een verbetering zijn voor mijn overdrive
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Allereerst....
heeft deze 300 met de standaard 166/168 sproeiers gereden?
Want waarom keek die monteur naar de carb... Was dat op jouw advies?
heeft deze 300 met de standaard 166/168 sproeiers gereden?
Want waarom keek die monteur naar de carb... Was dat op jouw advies?
Die monteur werkte voor die failliete tent?? Snap nu waarom ze failliet zijn gegaanjwrtuning schreef: De monteur vertelde mij dat er standaard volgens hem een veel te kleine hoofdsproeier in zat, dat was een 166 of 168. hij heeft er direkt een 182 ingezet met daarbij een andere naald. De naald staat in het midden. daar liep hij hoog in toeren slecht op, begon te viertakten. Heb de motor toen teruggebracht en toen is er een 178 ingezet met nog steeds de naald in het midden. .
Ja natuurlijk, als hij goed loopt trekt een 300 die versnellingen echt wel door een beetje zandbak.jwrtuning schreef: Een ander nadeeltje vind ik de laatste versnelling, het lijkt wel een overdrive... zeker in zwaar mul zand pakt hij dan moeilijk op. zou het kunnen zijn dan dit ook een beetje met de carb afstelling te maken heeft? .
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Nee ik heb niet met de 166/168 sproeiers gereden. De monteur vertelde mij dat het absoluut noodzakelijk was die sproeierafstelling te veranderen omdat hij anders wel eens vast zou kunnen gaan lopen, hij stond volgens hem veel te arm.
Er zat een behoorlijke kit bij de motor, met daarbij een zogenaamde modificatie kit voor de EU. Of die gotere 182 sproeier die hij er inzette daar ook bijhoorde weet ik niet.
Wel zat er 25kW spul bij, zoals een flens met fijne roosters voor in de uitlaatbocht en een kap voor over het luchtfilter waarmee minder lucht wordt aangezogen? er zit ook een extra bocht bij met raar slangetje eraan met aan het uiteinde een filtertje? Tenminste zo ziet het er uit. Die bocht heb ik er dus niet opzitten evenals de 25kW spullen. En er zit dus ook een tandwielverhouding van 13-40 bij. Voor mij is het wel een beetje onduidelijk wat nou de onderdelen zijn voor Europese afstelling, zoals de 13-40 tandwielen, misschien voor 25kW?
Maar goed, ik denk dat mijn probleem wel op te lossen is met de juiste carb afstelling. Heb alleen nog niet veel tijd gehad om er wat aan te doen.
Er zat een behoorlijke kit bij de motor, met daarbij een zogenaamde modificatie kit voor de EU. Of die gotere 182 sproeier die hij er inzette daar ook bijhoorde weet ik niet.
Wel zat er 25kW spul bij, zoals een flens met fijne roosters voor in de uitlaatbocht en een kap voor over het luchtfilter waarmee minder lucht wordt aangezogen? er zit ook een extra bocht bij met raar slangetje eraan met aan het uiteinde een filtertje? Tenminste zo ziet het er uit. Die bocht heb ik er dus niet opzitten evenals de 25kW spullen. En er zit dus ook een tandwielverhouding van 13-40 bij. Voor mij is het wel een beetje onduidelijk wat nou de onderdelen zijn voor Europese afstelling, zoals de 13-40 tandwielen, misschien voor 25kW?
Maar goed, ik denk dat mijn probleem wel op te lossen is met de juiste carb afstelling. Heb alleen nog niet veel tijd gehad om er wat aan te doen.
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Nou heb ik maar een handje vol sproeiers besteld, kan helaas vandaag niet naar een motorzaak omdat ik tot 5uur moet werken dus maar wachten totdat de bestelling binnen is.
Heb de hoofdsproeiers 168, 170, 172 en 175 besteld. Er zit nog steeds een 178 in de carb én ik heb nog een 180 in de schuur liggen die ik denk ik niet nodig zal hebben.
Zo gauw ik de sproeiers binnen heb en de motor heb kunnen testen breng ik jullie verslag uit..
Goed weekend!
Heb de hoofdsproeiers 168, 170, 172 en 175 besteld. Er zit nog steeds een 178 in de carb én ik heb nog een 180 in de schuur liggen die ik denk ik niet nodig zal hebben.
Zo gauw ik de sproeiers binnen heb en de motor heb kunnen testen breng ik jullie verslag uit..
Goed weekend!
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
ik zou eerst eens weer bij de fabriekafstelling beginnen,
is niet voor niets in de fabriek getest....
eventueel 1 tikje grotere sproeier erin,
en dan gewoon rijden,
en testen,
dan zit je waarschijnlijk het dichtste bij de juiste afstelling...
is niet voor niets in de fabriek getest....
eventueel 1 tikje grotere sproeier erin,
en dan gewoon rijden,
en testen,
dan zit je waarschijnlijk het dichtste bij de juiste afstelling...
Dat leek mij ook de juiste keuze, maar heb het KTM handboek er maar eens bij open geslagen en daarin las ik dat de standaard afstelling niet het volle vermogen van de motor geeft. Voor meer vermogen verwijzen ze je naar de dealer...
Maar goed, ik heb zelf wat sproeiers besteld die als het goed is in de loop van de week bezorgd worden. Ik zal dan ook WPM in Lochem nog eens bellen. Had hun al eerder gebeld en heb het één en ander opgeschreven maar nu ben ik dat papiertje kwijt. Zij hadden 2 mogelijke afstellingen vandaar dat ik maar een handjevol sproeiers heb besteld, kan ik er zelf ook nog een beetje mee experimenteren
Maar goed, ik heb zelf wat sproeiers besteld die als het goed is in de loop van de week bezorgd worden. Ik zal dan ook WPM in Lochem nog eens bellen. Had hun al eerder gebeld en heb het één en ander opgeschreven maar nu ben ik dat papiertje kwijt. Zij hadden 2 mogelijke afstellingen vandaar dat ik maar een handjevol sproeiers heb besteld, kan ik er zelf ook nog een beetje mee experimenteren
Mijn 2004 300exc wilde eerst ook niet doorgaan bovenin. Als ik volgas gaf smoorde hij helemaal, hij liep vol. Het bleek dat ze bij WPM een andere, volgens hun betere naald, hadden gemonteerd. Ik heb toen de orginele naald opgehaald die gemonteerd en NOOIT !! meer vervangen. Het machientje loopt als een kogel pakt goed op en loopt goed door bovenin. Ik rijdt met deze temperaturen met hoofdsproeier 180 en naald op stand 4. Verder heb ik de stationairsproeier 1 maatje groter dan standaard (nu 52). Mijn carburateur is inmiddels geboord naar 39mm echter met dezelfde naald en sproeiers. Blijft gewoon goed.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Bedankt voor de tip Redski!
Weet je trouwens wat voor naald die originele is die je er in hebt zitten? Heb hier 2 originele naalden liggen: een N8RF en een N3CJ.
Wat er nu inzit weet ik niet maar er is inderdaad ook direkt een andere ingezet door de dealer. Stand 4 is dus de clip op de onderste positie?
En denk je dat het uitboren van de carb echt noodzakelijk is? Brouwer uit Zwartebroek gaf mij namelijk ook dat advies..
Ik hoop toch dat het met alleen de sproeierafstelling een stuk te verbeteren is.
Weet je trouwens wat voor naald die originele is die je er in hebt zitten? Heb hier 2 originele naalden liggen: een N8RF en een N3CJ.
Wat er nu inzit weet ik niet maar er is inderdaad ook direkt een andere ingezet door de dealer. Stand 4 is dus de clip op de onderste positie?
En denk je dat het uitboren van de carb echt noodzakelijk is? Brouwer uit Zwartebroek gaf mij namelijk ook dat advies..
Ik hoop toch dat het met alleen de sproeierafstelling een stuk te verbeteren is.
Ik heb de n3cj naald gemonteerd. Clip op 4 is de 1 na rijkste positie. Het uitboren heb ik pas gedaan na seizoen 2004. Is achteraf niet direkt nodig gebleken. Wat me meer heeft geholpen is een 51 tands achtertandwiel ipv een 50 tands. op de proeven nog voldoende snelheid maar net iets meer toeren in 5e versnelling . Dus 14:51 gearing.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Nou... het heeft even geduurd maar hier dan de uitslag van de eerste test na wat geknoei in de schuur afgelopen zondagochtend
De sproeiers waren binnengekomen en ik heb er een iets kleinere ingezet, ben van een 178 naar een 175 gegaan.
Daarnaast vond ik iets in het handboek van KTM: Er zit naast het koppelingsdeksel, onder de waterpomp, een klein dekseltje wat met 2 boutjes vastzit. Het leek mij een beetje op een waterpomp. In het handboek zag ik dat het veertje wat daar in zit te vervangen is door een ander veertje. Bij de kit waren 2 verschillende veertjes meegeleverd. Beide van verschillende sterkte. De standdaard veer die er in zat was geel (voor de "smooth" afstelling). De groene was voor "even smoother" en de rode die ik er in gezet heb was voor "aggressief rijgedrag". Het zal wel in verband staan met de bediening van de powervalve denk ik.
Zondagmiddag heb ik het crosspak maar aangetrokken om het één en ander eens te testen. Het was echt errug koud buiten, had maar een thermopak er onder aan gedaan maar mijn handen wel bijna bevroren. De motor loopt nu boven in toeren wat zuiverder. Op straat merk ik ook zeker al dat hij wat feller is geworden maar toch hoop ik er nog meer kracht uit te kunnen halen. Dus als jullie nog tips hebben???
Voorlopig zal ik het hier even bij moeten laten. Dit weekend vertrek ik naar Curacao voor 3 weken.
Groeten,
Jan-Willem
De sproeiers waren binnengekomen en ik heb er een iets kleinere ingezet, ben van een 178 naar een 175 gegaan.
Daarnaast vond ik iets in het handboek van KTM: Er zit naast het koppelingsdeksel, onder de waterpomp, een klein dekseltje wat met 2 boutjes vastzit. Het leek mij een beetje op een waterpomp. In het handboek zag ik dat het veertje wat daar in zit te vervangen is door een ander veertje. Bij de kit waren 2 verschillende veertjes meegeleverd. Beide van verschillende sterkte. De standdaard veer die er in zat was geel (voor de "smooth" afstelling). De groene was voor "even smoother" en de rode die ik er in gezet heb was voor "aggressief rijgedrag". Het zal wel in verband staan met de bediening van de powervalve denk ik.
Zondagmiddag heb ik het crosspak maar aangetrokken om het één en ander eens te testen. Het was echt errug koud buiten, had maar een thermopak er onder aan gedaan maar mijn handen wel bijna bevroren. De motor loopt nu boven in toeren wat zuiverder. Op straat merk ik ook zeker al dat hij wat feller is geworden maar toch hoop ik er nog meer kracht uit te kunnen halen. Dus als jullie nog tips hebben???
Voorlopig zal ik het hier even bij moeten laten. Dit weekend vertrek ik naar Curacao voor 3 weken.
Groeten,
Jan-Willem