Zoals jullie ondertussen al lang weten (en op enkele fora hebben gelezen ), ben ik op dit moment (enduro)motorloos.
Ik wil mijn volgende aankoop echter goed overwegen!
Graag had ik geweten of er iemand met de jam wr 250 rijdt? Zéér goed om de techniek op een hoger niveau te brengen en zéér zuinig ook!
Mits aangepast rijstijl zowat overal inzetbaar, behalve in de woestijn natuurlijk (alhoewel, kijk maar naar jeroen ramon ).....
Weinig power, maar daartegenover staat zéér wendbaar en zéér licht (+- 105 kg droog)
Iemand gegevens over de betrouwbaarheid??
Volgens de dealer moet hij om de 500 à 750 km verse olie krijgen (1.2L).... Maar das vlug gebeurd; daar zit ik niet mee in!
Heb er een asfalttestritje mee gemaakt en had iets meer koppel dan de crf 250 (crf meer toppk's).
Wheelie's zijn niet zo vanzelfsprekend
YAMAHA WR250F
Moderator: ghulst
seg ik weet eentje staan,die van rudy die meereedt als met ons bent weesten toeren. moto is in superstaat en hij moet er 4500€ van hebben is eentje van eind 2004 met elektrische starter.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
- dennis blue magic
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma nov 22, 2004 19:18
- Locatie: haacht (b)
ik ben in bezit van een wr250 f sinds 06/2004.
en niks anders dan lof over dit machientje
*heb er ondertussen 7000 km off-road km mee gereden, en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. start altijd.en ik beleef altijd heel veel plezier aan de handelbaarheid. en vind het altijd gewelding hoe speels het machientje wel is. ik heb er nog geen seconde spijt van gehad sinds de aankoop.
en onderhoud ;gewoon om de +- 500 km prober olie en om de 1000.km
oliefilter .
en wat de wheelie's betreft gewoon bangelijk
en niks anders dan lof over dit machientje
*heb er ondertussen 7000 km off-road km mee gereden, en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. start altijd.en ik beleef altijd heel veel plezier aan de handelbaarheid. en vind het altijd gewelding hoe speels het machientje wel is. ik heb er nog geen seconde spijt van gehad sinds de aankoop.
en onderhoud ;gewoon om de +- 500 km prober olie en om de 1000.km
oliefilter .
en wat de wheelie's betreft gewoon bangelijk
wr250f.
huskie, ik vind van wel, een rijtechniektopic en een betrouwbaarheidstechniektopichuskie schreef:Hornet, dit is geen techniek topicje hoor
Maar een WR250f zou ik ook wel apprecieren.
Heb gevraagd dit topic te verzetten.....
Laatst gewijzigd door hornet911 op wo jan 25, 2006 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik weet nog iets beters:
een onderhoudsarme enduro van 109kg schoon, met kickstarter, 400 CC, met werkende verlichting, op Belgisch kenteken en die aanvoelt als een KTM 450 EXC.
Voor deze enduro zijn er grote tanks verkrijgbaar tot 43 liter, kleppen stellen is wel een nadeel dan want alles moet er af, shims-under-bucket, dus ook de nokkeas moet er helaas af.
Voordeel is wel dat de kleppen maar eens in de 6.000 km gesteld hoeven te worden, maar in de praktijk eens in de 12.000 km!
http://www.passion4wheels.nl/index.php? ... Itemid=283
Suc6 met je keuze!
Noppy
een onderhoudsarme enduro van 109kg schoon, met kickstarter, 400 CC, met werkende verlichting, op Belgisch kenteken en die aanvoelt als een KTM 450 EXC.
Voor deze enduro zijn er grote tanks verkrijgbaar tot 43 liter, kleppen stellen is wel een nadeel dan want alles moet er af, shims-under-bucket, dus ook de nokkeas moet er helaas af.
Voordeel is wel dat de kleppen maar eens in de 6.000 km gesteld hoeven te worden, maar in de praktijk eens in de 12.000 km!
http://www.passion4wheels.nl/index.php? ... Itemid=283
Suc6 met je keuze!
Noppy
ik rijd nu net een paar weken met een KTM SXF250 in enduro uitvoering, en ik kom van een CRF450 af en ik kan wel zeggen dat ik vermogen genoeg heb (39pk) met de KTM, het rijd veel makkelijker de motor weegt 98kg/105kg met volle tank, en dat merk je dus echt als het wat korter draaien en keren is. Het is wel aanpassen met rijden omdat je met een 450 luier kan rijden en je moet met de 250 wat preciezer schakelen om goed de gang erin te houden.
Een WR250 is wel een stuk zwaarder, ik denk gelijk aan gewicht met een CRF450 ongeveer en het motor karakter en vermogen is minder en rustiger dan bij een crossblok. Dus misschien is een crosser ombouwen naar enduro ook wel een optie, in ieder geval de beste pk/gewicht verhouding.
Een WR250 is wel een stuk zwaarder, ik denk gelijk aan gewicht met een CRF450 ongeveer en het motor karakter en vermogen is minder en rustiger dan bij een crossblok. Dus misschien is een crosser ombouwen naar enduro ook wel een optie, in ieder geval de beste pk/gewicht verhouding.
Errug leuk, crosser met kenteken ====>>> veel vermogen en toch licht en wendbaar, maaaaarrrreeeeuuhhhh, de prijs kan erg tegenvallen ( = bij een nieuwe ca. catalogusprijs + een ruggie of tweëenhalf aan Pleuroos dankzij de fijne vrienden van de belasting), waardoor de prijs van een Enduro-versie dikwijls veel gunstiger uitkomt (tenzij je een TM of zoiets koopt ).
Kawa 450 met papieren zou me best leuk lijken, is in aanschaf als crosser nog best te doen (alleen hebben verschillende zwaardere crossers een 4-bak, lijkt me minder praktisch, maar misschien valt het mee).
Kawa 450 met papieren zou me best leuk lijken, is in aanschaf als crosser nog best te doen (alleen hebben verschillende zwaardere crossers een 4-bak, lijkt me minder praktisch, maar misschien valt het mee).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Vandaag nog wat verder gaan roderen....
Enige bevindingen:
- eerste drie versnellingen zijn zéér kort, met de eerste kan je zelfs (trager?) dan stapvoets rijden zonder koppeling.
- als ik niet in de juiste versnelling zat: linker hendel inknijpen en corrigeren Hiermee leer je om alles op het juiste moment te doen! te vroeg of te laat en je staat stil!!!!!!!!!!!!!! Veel schakelen om snel te gaan..... Je kan een bepaalde hindernis maar in één JUISTE versnelling nemen....
- Hij voelt even licht aan als mijn RM250, zelf nog iets lichter, maar das misschien omdat hij iets groter is, of gewoon omdat ik het denk
- Zo licht!!!! Hier wordt je niet snel moe op!! Gedaan met het ploegen zoals op de TT600!!!
- Versnellingen voelen nog stroef aan, die moeten zeker nog gerodeerd worden!
- Verbruikt bijna niks!! (in vergelijking met de RM.... )
- ik hoor soms mensen zeggen dat hun olie er bij het uitkomen zoals nieuw uitzag!! Ik heb dit nog bij GEEN ENKELE moto gezien, en ook bij deze niet. Na 80 km de olie eraf en ze zag goed zwart.....
- FUNFUNFUN, had ik niet gedacht!!
Enige bevindingen:
- eerste drie versnellingen zijn zéér kort, met de eerste kan je zelfs (trager?) dan stapvoets rijden zonder koppeling.
- als ik niet in de juiste versnelling zat: linker hendel inknijpen en corrigeren Hiermee leer je om alles op het juiste moment te doen! te vroeg of te laat en je staat stil!!!!!!!!!!!!!! Veel schakelen om snel te gaan..... Je kan een bepaalde hindernis maar in één JUISTE versnelling nemen....
- Hij voelt even licht aan als mijn RM250, zelf nog iets lichter, maar das misschien omdat hij iets groter is, of gewoon omdat ik het denk
- Zo licht!!!! Hier wordt je niet snel moe op!! Gedaan met het ploegen zoals op de TT600!!!
- Versnellingen voelen nog stroef aan, die moeten zeker nog gerodeerd worden!
- Verbruikt bijna niks!! (in vergelijking met de RM.... )
- ik hoor soms mensen zeggen dat hun olie er bij het uitkomen zoals nieuw uitzag!! Ik heb dit nog bij GEEN ENKELE moto gezien, en ook bij deze niet. Na 80 km de olie eraf en ze zag goed zwart.....
- FUNFUNFUN, had ik niet gedacht!!
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
hier in nederand moet het lampje wel op de plaat schijnen zij een agent laatst tegen mij....
en ook mijn spiegel was er niet
en ook mijn spiegel was er niet
In belgië ook, ...multiballs schreef:hier in nederand moet het lampje wel op de plaat schijnen zij een agent laatst tegen mij....
en ook mijn spiegel was er niet
Stoplicht is standaard ook niet aanwezig bij de WR (net zoals bij de DR als ik me niet vergis)
Als je 100% in orde wil zijn, dan moet je echt geen enduro kopen Ik denk niet dat er één geleverd wordt die 100% voldoet aan de wegcode (zowel in NL als in B)
Maar een minimum zoals een kentekenplaat is wel vereist
Ik zie alleen maar 3 kruisjeshornet911 schreef:In België wordt de WR niet geleverd met een nummerplaathouder. Ik wilde iets minimalistisch en heb dit deze middag vlug in elkaar geknutseld:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
[quote="hornet911
Als je 100% in orde wil zijn, dan moet je echt geen enduro kopen Ik denk niet dat er één geleverd wordt die 100% voldoet aan de wegcode (zowel in NL als in B)
[/quote]
Ne KTM wordt sedert 2000 volledig 'street legal' geleverd !!!
-Stoplicht op de 2 remmen
-Snelheidsmeter
-knipperlichten
-spiegels
-verticale nummerplaathouder met verlichting (schuine ook bijgeleverd)
-klaxon
-goedgekeurde verlichting
-enz...
Als je 100% in orde wil zijn, dan moet je echt geen enduro kopen Ik denk niet dat er één geleverd wordt die 100% voldoet aan de wegcode (zowel in NL als in B)
[/quote]
Ne KTM wordt sedert 2000 volledig 'street legal' geleverd !!!
-Stoplicht op de 2 remmen
-Snelheidsmeter
-knipperlichten
-spiegels
-verticale nummerplaathouder met verlichting (schuine ook bijgeleverd)
-klaxon
-goedgekeurde verlichting
-enz...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Ne KTM wordt sedert 2000 volledig 'street legal' geleverd !!!sjikkentip schreef:[quote="hornet911
Als je 100% in orde wil zijn, dan moet je echt geen enduro kopen Ik denk niet dat er één geleverd wordt die 100% voldoet aan de wegcode (zowel in NL als in B)
-Stoplicht op de 2 remmen
-Snelheidsmeter
-knipperlichten
-spiegels
-verticale nummerplaathouder met verlichting (schuine ook bijgeleverd)
-klaxon
-goedgekeurde verlichting
-enz...[/quote]
KTM is altijd al de vreemde eend geweest
Nu zie ik de foto's wel
Ik denk dat je niet lang zal rijden met dat beugeltje want dat breekt binnen de korste keren af.
Waarom ik dat denk , vraag maar eens aan sommige clubleden van mij , die hadden ook zo iets gemaakt en die zijn allemaal de nummerplaat al eens verloren en sommige hebben die ook niet meer teruggevonden.
Ik denk dat je niet lang zal rijden met dat beugeltje want dat breekt binnen de korste keren af.
Waarom ik dat denk , vraag maar eens aan sommige clubleden van mij , die hadden ook zo iets gemaakt en die zijn allemaal de nummerplaat al eens verloren en sommige hebben die ook niet meer teruggevonden.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Daar kan je wel eens gelijk in hebben ad! Het is trouwens een reproduktienummerplaat (gemaakt door het bedrijf die de originele maakt, maar zonder waarborgzegel).adje schreef:Nu zie ik de foto's wel
Ik denk dat je niet lang zal rijden met dat beugeltje want dat breekt binnen de korste keren af.
Waarom ik dat denk , vraag maar eens aan sommige clubleden van mij , die hadden ook zo iets gemaakt en die zijn allemaal de nummerplaat al eens verloren en sommige hebben die ook niet meer teruggevonden.
Dus als ik ze verlies is het niet zo een drama....
heb daarmee ook geexperimenteerd hornet,wat modder en je bent je plaat kwijt. en achter je plaat zou ik eerst nog ergens een stukje plaat steken,anders gaat je plaat enorm vervormen.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
ik heb dat nog wel liggen, zo een plaatje..... het is een eerste ontwerp en nog volop in de ontwikkelingsfaseKlx300R schreef:heb daarmee ook geexperimenteerd hornet,wat modder en je bent je plaat kwijt. en achter je plaat zou ik eerst nog ergens een stukje plaat steken,anders gaat je plaat enorm vervormen.
Aha,hornet911 schreef: Het is trouwens een reproduktienummerplaat (gemaakt door het bedrijf die de originele maakt, maar zonder waarborgzegel).
connecties ? Want zo een plaat wil ik ook wel hebben ! Mijn originele is al verschillende keren rechtgeplooid, rechtgeslagen met een hamer, enz. en mankeert hier en daar aluminium...
Kan ik ook zo'n plaat hebben ? Laat maar weten via PB eventueel.
Jo VdB
Zoiets breekt zeker af ,m'n maat heeft dit op z'n 426 al 2 /3 maal tegengekomen,ook met een steunplaatje over de gehele breedte van de nummerplaat ,3 mm dik, 2 maal rijden ,plaat weg. Hij rijdt nu met een geel plastic namaak plaatje en de echte in de binnenzak van de endurovest.
Handig,die Yam's
Handig,die Yam's
Merk maakt mij niet uit, als het maar praktisch isxr-manu schreef:Zoiets breekt zeker af ,m'n maat heeft dit op z'n 426 al 2 /3 maal tegengekomen,ook met een steunplaatje over de gehele breedte van de nummerplaat ,3 mm dik, 2 maal rijden ,plaat weg. Hij rijdt nu met een geel plastic namaak plaatje en de echte in de binnenzak van de endurovest.
Handig,die Yam's
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Geen appels met peren vergelijken hé,ik heb al met beide gereden...En offroad gedurende een ganse dag,dus niet het blokje om op de straat...Noppy schreef:Ik weet nog iets beters:
een onderhoudsarme enduro van 109kg schoon, met kickstarter, 400 CC, met werkende verlichting, op Belgisch kenteken en die aanvoelt als een KTM 450 EXC.
Noppy
=> Suzuki 400:meer nen tractor,opstapmachine
=> KTM EXC 450:Racemachine...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/